Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I)

Seria de materiale Roundup ECOMpedia (in care descoperim, alaturi de experti in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platforme e-commerce, agentia de Google Ads aleasa, campanii de Facebook Ads, Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie) continua astazi, cu o discutie virtuala cu Ovidiu Joita (foto, Owner iAgency.ro, specialist in marketing online si SEO, fondatorul Jedi SEO School, prima scoala de SEO din Romania), caruia ii dam cuvantul:

1. Nu exista o strategie corecta, etapizata, a cuvintelor-cheie. Sunt site-uri optimizate «dupa ureche». Orice expresie de cautare trebuie aleasa tinand cont de 3 factori:

  • numarul de cautari in Google
  • relevanta expresiei in business
  • competitia existenta

Aceasta este o greseala frecventa din partea specialistilor SEO, care nu se preocupa sa inteleaga business-ul clientului si valoarea acestuia in piata reala sau cea online. Ei aleg de multe ori cuvintele-cheie cele mai populare (cu cel mai mare volum de cautare), netinand cont de competitia existenta pe aceste expresii de cautare. De asemenea, aleg expresii de cautare care nu sunt «money keywords», expresii prin care utilizatorii se informeaza cu privire la un produs sau chiar o notiune semantica. De cele mai multe ori, clientul insista in alegerea anumitor expresii de cautare, expresii ce pot aduce lead-uri doar indirect, clientul neavand in oferta exact produsul sau serviciul targetat. Specialistul SEO trebuie sa-l faca pe client sa inteleaga ca acele expresii de cautare nu isi au sensul intr-o activitate de SEO.

2. Exista pagini din site optimizate pe mai mult de 2-3 expresii de cautare. Din cauza unei arhitecturi de link-uri precare, de slaba calitate, se exagereaza cu optimizarea unor pagini pentru multe expresii de cautare. Nu recomand targetarea a mai mult de 2-3 expresii de cautare intr-o pagina de site. Sa nu uitam ca, pentru a ajunge in top 3 pe Google, ar trebui sa avem expresia targetata atat in link (exceptie Homepage), cat si in Meta Title, Meta Description si Heading 1. Este greu sau imposibil sa prindem expresiile in forma «exact match», daca acestea sunt prea multe.

3. Nu exista o arhitectura de link-uri care sa contina expresiile de cautare in potrivire exacta (exact match). De multe ori se preia site-ul cu o arhitectura de link-uri necorespunzatoare. Specialistul SEO nu se intereseaza sa schimbe arhitectura de link-uri si merge pe arhitectura existenta. Exista, de asemenea, cazuri cand sunt schimbate anumite link-uri si se uita redirectul 301 de la link-ul vechi spre cel nou.

4. Se repeta cuvinte-cheie in Meta Tag-uri. Acelasi metadescription sau metatitle contine cuvantul-cheie (expresia) de doua sau mai multe ori. Plecand de la ideea ca o expresie de cautare trebuie sa se regaseasca in Meta-uri, se foloseste aceasta notiune gresit, existand dublarea anumitor cuvinte-cheie, din expresiile de cautare, in Meta Title si Meta Description (de exemplu, domeniu.ro/rochii/rochii-de-seara sau Title: Magazin Rochii | Rochii de seara, rochii de ocazie).

5. Se targeteaza cuvinte-cheie importante pe pagini cu autoritate scazuta (de exemplu, pagini de blog sau pagini de produs). Specialistul SEO nu tine cont de forta unei pagini din site si presupune ca pe o expresii precum «rochii de seara», poate ajunge in top cu o pagina de blog. Trebuie verificat top-ul din prima pagina de Google si vazut cu ce tip de pagina listeaza competitorii. Daca ne dorim sa avem o sansa sa ajungem in top, atunci trebuie sa optimizam o pagina similara cu a competitorilor, ca «forta». Conform unei arhitecturi de link-uri normala, ierarhia fortei paginilor este: Homepage, Categorie, Subcategorie, Pagina de produs/Pagina de blog. Aceasta ierarhizare a «fortei» paginilor este data si de Funnel-ul de trafic.

In prezent exista foarte multe agentii care ofera servicii SEO. Pe langa agentii, exista si multi freelanceri. Din pacate foarte putini dintre acestia obtin rezultate bune in piete concurentiale. Ei se bazeaza pe rezultate bune in piete online cu o concurenta scazuta, unde algoritmii folositi de Google sunt mai «basic». Cand se confrunta cu proiecte SEO aflate in concurenta ridicata, experientele lor anterioare si tehnicile folosite nu mai dau rezultate.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III si III), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 9 )

  1. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I si II), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea […]

  2. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I si II), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei […]

  3. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  4. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  5. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  6. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  7. […] greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  8. […] si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]

  9. […] si IV), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de […]