Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (II)

Continuam si saptamana aceasta seria de materiale Roundup ECOMpedia (in care descoperim, alaturi de expertii autohtoni, care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platforme e-commerce, agentia de Google Ads/PPC/SEO marketing aleasa, campanii de Facebook Ads, Facebook Pixel, Usability si cresterea ratei de conversie). Astazi avem o discutie virtuala cu Olivian Breda (foto, SEO&UX freelancer la olivian.ro, expert in audituri Search Engine Optimization si User Experience, dar si in realizarea si customizarea de site-uri WordPress), caruia ii dam cuvantul:

„Sunt freelancer de SEO (am PFA) din 2007 (asadar, am experienta cu partea de SEO ca freelancer, nu ca agentie), am lucrat insa in 3 agentii web diferite, in care am avut sarcini de specialist SEO (Search Engine Optimization, optimizare pentru motoarele de cautare) si am cerut servicii SEO din partea unor agentii in mai multe instante. De asemenea, am colaborat cu agentii SEO. Asadar, din aceasta perspectiva (si nu din cea de manager agentie SEO) vreau sa va prezint 5 greseli de evitat in colaborarea cu o agentie de SEO.

1. Sa investesti exclusiv intr-un canal sau doar 2-3 canale de marketing. Poate cea frecvent intalnita problema este accentul pus pe un singur canal sau doar 2-3. Sugestia mea ar fi sa faceti o perioada de test in care sa monitorizati costurile si veniturile pentru cat mai multe canale media (SEO, reclame platite, retargeting, e-mail marketing, social media marketing, affiliate marketing, content marketing, PR, alte forme de marketing care vi se potrivesc) si sa evaluati eficienta fiecarui canal, folosind, de exemplu, ecuatia succesului online (Liviu Taloi). Apoi sa luati decizia in care canale sa investiti. Retineti ca uneori, in online marketing 1+1 pot face 3, adica ati putea avea un impact mai mare daca ati investi nu doar in SEO, ci in mai multe canale in acelasi timp.

2. Sa nu faci partea care tine de tine. Am asistat de multe ori la discutii in care se imparteau sarcini, ce face agentia de SEO, ce face clientul, se stabileau termene-limita si uneori, in viata de zi cu zi, clientul nu respecta unele termene, iar proiectul se prelungea foarte mult si campaniile SEO nu aveau rezultate. De exemplu, la un audit SEO pot fi lucruri care trebuie decise de client. Pentru content marketing, continutul poate fi facut de agentia SEO, dar e nevoie uneori de aprobarea clientului, clientul trebuie sa produca continutul si uneori intarzie,  clientul trebuie sa aloce un buget si se intarzie plata, agentia SEO vine cu o lista de lucruri de implementat pe site si clientul nu face asta decat foarte tarziu si tot asa. Sigur, uneori intarzierile vin de la agentia de SEO sau pot fi cauzate de lucruri externe atat agentiei, cat si clientului. Dar vad frecvent promisiuni neonorate din partea clientului, intarzieri care sunt o problema in colaborarea cu agentia.

3. Sa nu ai incredere in agentie. Uneori, o agentie de SEO pregateste o campanie, incepe lucrul la un site, iar clientul, dupa 3 luni de colaborare, cere rezultate. Agentia ii poate spune «Asa cum ti-am spus de la inceput, uneori poate dura mai mult pana o sa apara rezultatele, termenul de 3 luni e un termen minim, de obicei se asteapta un timp mai lung», dar clientul sa doreasca intreruperea contractului. Consider ca e o oportunitate pierduta.

4. Sa schimbi rapid agentiile de SEO. M-a sunat o data un domn care mi-a spus ca in 2-3 ani schimbase multe agentii de SEO si niciuna nu daduse rezultate. «Pai poate asta e problema», i-am spus. «Nu consider ca ar trebui schimbate agentiile foarte rapid».

5. Sa nu intelegi impactul potential al unei campanii de SEO. O campanie SEO functioneaza cel mai bine in paralel cu alte tipuri de campanii. E bine ca brand-ul unei companii, chiar nou-lansata, sa fie prezent in activitatea online a unui potential client pe cat mai multe cai. Cu alte cuvinte, partea de SEO nu ar trebui sa fie unicul canal de promovare.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, IIIIV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (III si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (III, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Leave a reply