Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (II)

Continuam seria de materiale Roundup ECOMpedia (in care descoperim, alaturi de expertii autohtoni, care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platforme e-commerce, agentia de Google Ads/PPC/SEO marketing aleasa, campanii de Facebook Ads, Facebook Pixel, Usability si cresterea ratei de conversie). Astazi discutam virtual tot cu Olivian Breda (foto, SEO&UX freelancer la olivian.ro, expert in audituri Search Engine Optimization si User Experience, dar si in realizarea si customizarea de site-uri WordPress), caruia ii dam cuvantul:

„Vorbesc in articolul de fata despre cele mai intalnite 5 greseli legate de keyword research (cercetare de piata pentru cuvintele-cheie), pornind de la experienta mea de aproximativ 13 ani in SEO.

1.Sa faci keyword research pe cuvintele-cheie ca acum 5 ani. Acum mai mult de 5 ani de zile, in 2013, scriam un articol pe tema cuvintelor-cheie pe blogul meu. Metoda functiona in acel moment, mai ales pe piata din Romania. Intre timp, lucrurile s-au schimbat. Pe de o parte Google international si-a imbunatatit algoritmii, pe de alta parte Google Romania s-a adaptat si el (vedeti aici un articol in care descoperiti ca pot exista diferente intre Google Romania si Google international). Ca o concluzie, vedeti cum am actualizat la articolul de mai sus link-urile din subsol, pe masura ce au trecut anii. Ca sa faci keyword research in 2019, ai nevoie de proceduri actualizate. Exemplu: The One-Hour Guide to SEO: Keyword Research – Whiteboard Friday – Moz.

2. Sa ignori intentia de cautare a vizitatorilor. Consider ca acesta ar trebui sa fie cel mai important criteriu de optimizare a unei pagini pentru cuvintele-cheie. De exemplu, daca aveti o pagina despre iPhone 10, acea pagina ar trebui sa includa toti termenii-cheie care sunt relevanti pentru pagina. Daca are sens sa faceti mai multe pagini despre acel produs, poate fi relevant sa impartiti pagina in mai multe pagini distincte, fiecare optimizate pentru un grup de termeni, dar, la modul general, e mai indicat sa grupati termenii pe niste topic-uri/subiecte generale. Doua articole care explica bine acest lucru: Optimizing for Searcher Intent Explained in 7 Visuals – Moz si Can SEOs Stop Worrying About Keywords and Just Focus on Topics? – Whiteboard Friday – Moz.

3. Sa ignori long tail keywords pentru ca nu au cautari. In cadrul GPeC Summit mai 2019, Wil Reynolds (Seer Interactive) a avut o prezentare in care a vorbit despre cuvintele-cheie foarte lungi sau cu putine cautari lunare (in engleza, «long tail keywords»), dar care, cumulat, pot aduce conversii. Daca folositi tool-urile standard de liste de cuvinte-cheie, veti obtine o lista de termeni cu multe cautari si foarte competitive, dar veti avea tendinta sa ignorati termenii de forma long tail. Consider ca e o greseala, merita cand optimizati o pagina sa includeti in ea si termeni mai rar intalniti/cautati. De retinut si stirea aceasta: Google reaffirms 15% of searches are new, never been searched before – Search Engine Land. Asadar, pe niste date din aprilie 2017, Google spune ca 15% din cautari nu au mai fost cautate vreodata. E un procent foarte mare si arata ca o cautare poate fi complet imprevizibila.

4. Sa abuzezi de cuvintele-cheie. O simpla cautare dupa «bacalaureat 2019» va poate arata ca sunt multe site-uri care, pentru a obtine un minim avantaj SEO, fac doua lucruri:

  • folosesc exact match keyword/phrase (fraza exacta in pagina)
  • repeta acea fraza/cuvant cheie in mod obsesiv in pagina

Da, e posibil ca Google sa dea un minim avantaj unei astfel de pagini. Pe de alta parte, asta e doar o posibilitate, nu o certitudine. Ce e o certitudine e ca aceasta practica va deranja vizitatorii, foarte probabil iritati sa vada acelasi termen, cu bold, repetat de multe ori intr-o pagina. Sugestia mea ar fi sa scrieti articole/descrieri produse in special pentru vizitatori, ca acestia sa revina pe site, sa se aboneze la newsletter, sa trimita mai departe articolul/produsul vostru altor persoane si tot asa. Acestea sunt actiuni cu impact mult mai mare decat minimul de crestere adus de repetarea cuvintelor cheie/folosirea lor intensa.

5. Sa folosesti cuvinte-cheie in locuri nepotrivite. Probabil cel mai important element on-page este titlul paginii (numit si meta titlu, pentru a il diferentia de H1, chiar daca, tehnic vorbind, nu e un meta). Aici consider ca ar trebui sa apara termenul-cheie. Dar criteriul important aici nu e neaparat ca titlul sa inceapa cu termenul-cheie (desi asta poate ajuta), ci – mai ales – sa aveti un meta titlu care sa indemne la click. Pe de alta parte, folosirea cuvintelor-cheie in meta descriere ajuta doar in masura in care meta descrierea apare cu bold pe sectiunea cu cuvintele-cheie (cuvintele-cheie din meta descriere apar cu bold si indeamna la click). Dar, la modul general, nu ar trebui intesata meta descrierea de termeni-cheie. Meta tagul keywords nu mai conteaza de multi ani in Google, recomand sa nu fie folosit, poate fi o unealta in mana competitiei, care vrea sa vada pentru ce termeni va intereseaza sa optimizati site-ul. Legat de tag-urile din WordPress, acestea sunt deseori confundate cu meta keywords, consider ca tag-urile din WordPress ar trebui folosite cu maxima prudenta, pot duce usor la continut duplicat si – in general – recomand sa nu fie folosite. Plugin-ul foarte popular de WordPress Yoast SEO are o functie numita «Focus keyword» care de multe ori e folosita in ideea «Daca voi pune un termen acolo, pagina va fi optimizata pentru acel termen». Solutia e gresita, acel instrument nu e decat pentru evaluare, nu are o functie de optimizare in sine; si, in plus, instrumentul nu stie de formele de plural din limba romana, deci este si inexact.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, IIIIV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (III si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (III, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply