Roundup ECOMpedia: 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (II)
Astazi continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de AdWords aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. A doua noastra invitata la discutia virtuala este Oana Chiriac (foto, Marketing Manager la Blugento.ro, platforma e-commerce completa construita pe fundatia Magento), careia ii dam cuvantul:
„1. Nu analizezi indeajuns nevoile afacerii tale si ale publicului tau tinta. Alegerea unei platforme de e-commerce ar trebui sa fie fundamentata, in primul rand, pe o analiza a nevoilor reale ale business-ului, dar si a publicului-tinta caruia te adresezi si nu pe cat de populara sau ieftina este o platforma. Antreprenorul care doreste sa-si deschida un magazin online trebuie sa-si gandeasca modelul de business si sa analizeze concret ce nevoi deriva din acesta. Cateva elemente importante de avut in vedere: catalogul de produse, integrari, functionalitati necesare si functionalitati „nice to have”, posibilitati de automatizare, buget.
2. Iti bazezi alegerea prea mult pe pret. Bugetul alocat pentru realizarea, mentenanta si dezvoltarea magazinului online trebuie privit ca o investitie pe termen lung in business. Costul pare mai important la inceput, mai ales ca ai in vedere un buget in care vrei sa te incadrezi, dar – odata lansat magazinul – vei vedea ca e mai important:
- cat de optimizata sau usor de optimizat este platforma de e-commerce, ca sa nu pierzi comenzi sau bani investiti in marketing
- cat de flexibila e si cat de usor te poti integra cu alti furnizori, aplicatii sau module care pot extinde functionalitatea magazinului
- daca poti reduce costurile de operare prin automatizarea proceselor (exemplu: facturare, generare AWB-uri, listare pe marketplace-uri)
- daca poti scala pe aceeasi platforma atunci cand business-ul tau creste
3. Nu iei in calcul activitatea din spatele magazinului tau online. Cand magazinul tau online incepe sa aiba succes si mai multe comenzi, incepi negresit sa simti timpul si resursa umana irosita pe activitati care pot fi automatizate (precum facturarea, generarea de AWB-uri, listarea pe marketplace-uri sau gestiunea si sincronizarea stocurilor). Daca utilizezi o platforma e-commerce care iti permite automatizarea usoara a acestor procese, vei putea reduce costurile pe care le implica aceste activitati si evita erorile umane. Faptul ca atunci cand iei decizia lansarii unui magazin online nu iei in calcul ca vei avea si comenzi, iar numarul acestora va creste in timp, e o eroare de planificare. Desigur, intotdeauna poti migra la alta platforma, dar asta inseamna costuri suplimentare, care nu sunt deloc mici.
4. Ignori posibilitatea de a vinde B2B sau international. Cele mai multe magazine online sunt adresate consumatorului final. Cu toate acestea, multe dintre companii ar putea sa-si creasca considerabil afacerea daca s-ar orienta si catre segmentul B2B, dar nici nu iau in calcul aceasta posibilitate. Daca ai produse care s-ar putea comercializa catre alte companii sau ai preturi mici de achizitie si ai putea sa vinzi en-gros, alege o platforma prin care te poti adresa catre consumatorul final, dar care sa aiba functionalitati care sa-ti permita sa vinzi si B2B din aceeasi interfata. Chiar daca nu ai asta in plan acum, e posibil pe viitor sa ajungi la concluzia ca e o idee buna sa-ti extinzi afacerea comercializand catre segmentul B2B si atunci nu mai trebuie sa investesti intr-un nou magazin online. O alta oportunitate, foarte repede trecuta cu vederea este vanzarea internationala. E-commerce inseamna inlaturarea barierelor ce tin de locatie, iar comertul – la propriu – nu mai are granite. Piata serviciilor destinate extinderii pe piete externe se dezvolta si va fi tot mai usor sa servesti clienti din alte tari. Din pacate, prea putine business-uri se gandesc la oportunitatea de a vinde in afara tarii, asadar posibilitatea internationalizarii nu reprezinta un criteriu important in alegerea platformei de e-commerce.
5. Acorzi prea putina importanta designului si personalizarii. Designul magazinului tau online trebuie sa se muleze si sa reprezinte brand-ul, sa fie atractiv si intuitiv pentru vizitatori. Din pacate, nu sunt multi antreprenori care inteleg importanta designului si, de foarte multe ori, se multumesc cu un template in care considera ca e suficient sa schimbe logo-ul afisat. Vizitatorii unui website isi construiesc prima impresie in 50 milisecunde si aceasta e influentata de design in proportie de peste 90%. Mai mult, peste trei sferturi din vizitatori evalueaza credibilitatea companiei in functie de design. Asadar, un design bun are menirea sa castige increderea clientului, sa-i simplifice navigarea prin magazin si sa te diferentieze fata de competitie. De asemenea, o mica schimbare pe pagina de produs sau pe pagina de checkout poate avea o influenta majora asupra ratei de conversie. Prin urmare, e important sa-ti alegi o platforma de e-commerce unde ai control mai avansat asupra elementelor de design din magazin pentru a optimiza constant experienta clientilor tai si rata de conversie.”
Citeste si prima parte a seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce, in care am stat de vorba cu Roxana Olaru (Creadiv.ro), aici!
Comentarii ( 3 )
[…] colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce […]
[…] in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce […]
[…] in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli […]