Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (II)

Continuam seria Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitatul de astazi la discutia virtuala este Remus Lucut (foto, Business Development Manager la Blugento.ro), caruia ii dam cuvantul:

„Imbunatatirea rezultatelor obtinute online este deseori privit ca un proces continuu de actualizare a interfetei magazinelor online si de adaugare a functiilor care urmaresc cresterea ratei de conversie. De aceea, este important sa identifici progresiv elementele ce necesita imbunatatire si sa aplici acele actualizari conform unui calendar. De asemenea, este necesar sa poti urmari corect rezultatele obtinute in urma implementarii.

1. Prima greseala in implementarea unei functionalitati ar fi sa soliciti echipei tehnice sa creeze o functionalitate cu specificatii foarte clare, fara a le comunica acestora care este – de fapt – obiectivul pe care il urmaresti si ce doresti sa obtii in urma dezvoltarii unei asemenea functionalitati. Deseori, programatorii implementeaza anumite functii specifice, care se dovedesc ulterior a fi neutilizabile, deoarece sunt create cu scopul de a indeplini o cerinta a clientului si nu in scopul de a obtine un rezultat in urma utilizarii acelei functionalitati.

2. O alta greseala pe care o poti face este sa nu detaliezi, de la inceput, suficient de clar cerinta si rezultatele pe care doresti sa le obtii in urma acelei functii noi. In multe cazuri, pe masura ce echipa inainteaza cu implementarea si ai acces sa testezi, realizezi ca nu corespunde cu ceea ce doresti si/sau mai vrei sa adaugi functii suplimentare fata de cele agreate anterior. Acest element poate cauza cresterea costurilor de implementare si, totodata, amana termenul de finalizare. De asemenea, pune in dificultate echipa tehnica, care trebuie sa reanalizeze cerintele si, in unele cazuri, sa refaca structura propusa initial. Solutia pentru a preintampina aceasta eroare de planificare este sa stabilesti clar, de la inceput, care doresti sa fie rezultatul final si sa te gandesti la cat mai multe scenarii posibile care implica utilizatorul final.

3. In dorinta de a deveni cat mai speciale, unele magazine online isi doresc implementarea unor functionalitati unice, ce ar trebui sa simplifice procesul de navigare, cautare sau achizitie pe magazinul online. Din nefericire insa, tocmai aceste functionalitati se dovedesc, de multe ori, a fi elemente considerate de catre utilizatori prea complicate, nefiind user-friendly. Orice functionalitate dezvoltata pentru a usura viata utilizatorului ar trebui apoi testata cu un grup extras din publicul-tinta.

4. O greseala ce poate consuma foarte multe resurse ar fi sa implementezi o functie, fara a avea in prealabil un studiu de caz sau o analiza, care ar trebui sa traseze, in linii mari, care sunt rezultatele asteptate. Acest pas este foarte important deoarece, avand in vedere competitia tot mai acerba, avem tendinta sa copiem concurenta fara sa analizam clar necesitatea (respectiv oportunitatea) de a implementa unele functii noi. Cea mai optima solutie in acest caz ar fi testarea A/B, sau derularea unui sondaj pe magazin, ce intreaba utilizatorii cu privire la o functionalitate noua sau care incearca sa identifice barierele in calea achizitiei.

5. Cea mai mare greseala in implementarea functionalitatilor pe magazinele online ar fi sa nu analizezi rezultatele post-implementare. Acest element ar trebui sa faca parte din acel calendar de implementare pe care l-am mai mentionat. Raportul rezultatelor poate fi realizat la 4-6 luni dupa realizarea modificarilor si trebuie sa ofere o analiza clara asupra beneficiilor obtinute, raportate la KPI-urile business-ului.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, IIIIV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (III si III), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de […]

Leave a reply