Roundup ECOMpedia: 5 greseli cand introduci produsele in platforma e-commerce aleasa (I)
Continuam seria de materiale Roundup ECOMpedia (in care descoperim, alaturi de expertii autohtoni, care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platforme e-commerce, agentia de Google Ads/PPC/SEO marketing aleasa, campanii de Facebook Ads, Facebook Pixel, Usability si cresterea ratei de conversie). Astazi discutam virtual cu Roxana David (Olaru) (foto, partener CREADIV), careia ii dam cuvantul:
„Platforma pe care iti construiesti magazinul online are un rol important in atingerea succesului, dar nu este singurul aspect de luat in calcul. Degeaba ai cel mai frumos magazin din punct de vedere vizual, care functioneaza foarte bine din punct de vedere tehnic… Degeaba faci promovare targetat si aduci in e-shop doar vizitatori care au potential mare de a-ti deveni clienti, daca, odata ajunsi in magazinul tau online, acestia nu inteleg produsele, nu gasesc toate informatiile cautate sau le este greu sa navigheze prin categorii. Prin urmare, modul in care introduci produsele in platforma e-commerce este la fel de important pentru succesul magazinului tau precum sunt aspectele tehnice sau de marketing!
Lucrand cu zeci de magazine online, observ o problema recurenta: foarte multi antreprenori care decid sa deschida un business online se blocheaza la partea de introducere a produselor in magazinul online, odata ce acesta a fost construit. Acestia nu anticipeaza corect, atunci cand isi planifica afacerea, efortul semnificativ care este necesar pentru a documenta produsele si a le «urca pe site». Desigur, nu este vorba neaparat despre update-ul in sine – aici se pot folosi functii de import variate. Problema este sa avem ce importa!
Cele mai frecvente 5 greseli intalnite atunci cand introduci produsele in platforma de e-commerce sunt:
1. Nu discuti cu furnizorii despre feed-urile de produse.
Atunci cand ai sute, mii sau zeci de mii de produse, update-ul manual al acestora este imposibil. Prin urmare trebuie sa discuti cu viitorii tai furnizori si sa te asiguri ca acestia iti vor pune la dispozitie modalitati facile de import (feed-uri de produse, care preferabil se sincronizeaza automat, in special pentru preturi). Daca acestia nu pot sa iti ofere astfel de feed-uri, ia in calcul ca vei avea sigur nevoie de un angajat intern sau de un colaborator extern care sa se ocupe de aceasta munca migaloasa.
2. Nu documentezi produsele: descrieri comerciale si descrieri tehnice.
Daca utilizatorii nu gasesc in paginile de produse vizitate informatiile de care au nevoie si sunt nevoiti sa le caute pe alte website-uri, sansele ca acestia sa se intoarca in magazinul tau online sunt foarte mici. Prin urmare, asigura-te ca:
- le pui la dispozitie toata paleta de detalii tehnice necesare (eventual si manuale tehnice, video-uri explicative si orice alte informatii tehnice despre produse)
- faci descrieri comerciale prin care acestia sa inteleaga ce fac produsele, cum se pot folosi, cum le usureaza viata si de ce sunt produsele tale solutia pentru problemele lor (oamenilor nu le pasa cat de minunate sunt produsele tale, ci cum le rezolva acestea problemele)
- folosesti titluri atractive si explicative pentru produsele tale, astfel incat clientii sa le poata identifica usor; nu este o practica extrem de buna sa pui in denumirile produselor coduri, dar nu este bine sa folosesti nici expresii prea generale; gaseste o modalitate unitara de a denumi produsele din magazinul tau online
Inca un aspect legat de texte este partea de optimizare a magazinului tau online. Intotdeanua cand adaugi un produs in website, gandeste-te ca vrei ca acesta sa poata fi gasit usor pe motoarele de cautare. Prin urmare, trebuie sa te gandesti cum ar cauta consumatorii astfel incat sa gaseasca produsul tau, apoi sa faci o lista cu expresii-cheie si sa tii cont de ele atunci cand creezi descrierile produsului si cand setezi elementele meta (meta-titlu si meta-descriere).
3. Nu folosesti materiale audio/video relevante si la calitate foarte buna.
Fotografiile sunt foarte importante in procesul de comanda. Gandeste-te ca oamenii au inceput sa cumpere online de cativa ani. Inainte, mergeau in magazine si vedeau efectiv produsele, le testau. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca iti ajuti clientii sa inteleaga cat mai bine produsele si sa le vizualizeze cat mai usor. Asa poti reduce si rata de retur din motive de tipul «Produsul nu este cum mi s-a promis».
Foloseste fotografii mari, din multiple unghiuri, fotografii in context (pentru ca vizitatorii sa inteleaga dimensiunile produselor), 3D-uri, video-uri (unboxing, video-uri de prezentare, video-uri cu modalitate de montaj) si orice alte elemente vizuale pe care le poti crea. Nu toti furnizorii iti pun la dispozitie aceste materiale. Dar valoarea adaugata a magazinului tau care este? Stiu, este migalos, dar merita!
4. Nu setezi si nu folosesti corect atributele produselor, astfel incat filtrele din magazinul tau sunt inutile.
Clientii tai au putin timp la dispozitie pentru a comanda din magazinul tau. Prin urmare, scopul tau este sa le faci viata mai usoara, nu mai grea. In primul rand, vorbeste cu dezvoltatorii sa iti configureze corect modalitatile de filtrare din magazin – ai in vedere ca fiecare categorie de produse are de obicei alte filtre care sunt de interes pentru clienti. Fii cat mai detaliat!
Odata setate aceste sisteme de filtrare, asigura-te ca produsele tale au setate toate atributele necesare pentru efectuarea filtrarii. Daca sa faci descrieri frumoase era greu, sa pui toate atributele corecte pentru fiecare produs in parte este si mai greu, insa este esential! Nu doresti sa iti enervezi clientii cu situatii in care ei cauta pantofi de barbati maro si tu le afisezi si niste sandale portocalii de femei.
5. Nu pui la dispozitie functionalitati care sa usureze procesul de achizitie.
Modalitate de navigare pe Internet se schimba de la an la an. In prezent, utilizatorii sunt obisnuiti sa foloseasca diverse «tool-uri» in magazine pentru a gasi ce cauta: functia de search, sistemele de comparare sau recomandari, etc. Prin urmare, trebuie sa te asiguri ca ai si tu aceste functionalitati, ca ele functioneaza corect si ca rezolva problemele clientilor.
Functia de search este cea mai importanta. Pentru a functiona corect insa, ea are nevoie sa aiba suficient «material» prin care sa caute – ne intoarcem la punctul 2. Functia de comparare a produselor nu se aplica pentru toate industriile, dar pentru unele domenii este extrem de importanta in procesul de decizie al utilizatorului. Totusi, ca ea sa functioneze, ai nevoie de informatii introduse corect in platforma!
Acestea sunt cele mai des intalnite 5 greseli cand vine vorba de introducerea produselor in platforma e-commerce. Cu cat poti automatiza mai multe activitati, cu atat vei elimina erorile si vei scadea costurile. Mult succes!”
Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I, II, III, IV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I si II), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!
Leave a reply