Puncte ECOMpedia
Salut,
Pe scurt vrem sa iti prezentam noul nostru sistem de puncte implementat pentru membrii ECOMpedia.
Punctele se ofera dupa cum urmeaza:
- + 2 puncte cand raspunzi la o intrebare
- + 2 puncte cand iti este ales raspunsul ca fiind cel mai bun
- + 1 punct cand primesti un like la raspuns
- + 1 punct cand esti urmarit tu sau intrebarea ta
- – 5 puncte cand pui o intrebare / + 5 puncte inapoi cand alegi raspunsul cel mai bun
Ce faceti cu aceste puncte?
Din cand in cand echipa ECOMpedia va pregati pentru voi diverse surprize (premii / traininguri / consultanta / reduceri / etc.)
Te sfatuim sa aduni cat mai multe puncte, vei avea multe de castigat.
Cele doua blocaje extreme in mintea celui care nu stie sa ajute inca
Provocarea Super Incepatorului: Cum pot eu sa raspund daca sunt la inceput?
<< E putin ciudata treaba cu ajutatul. Eu fiind la inceput in ecommerce ar trebui sa dau raspunsuri/sfaturi altora ca sa am acces la „informatii superioare” >>
Raspuns: Sunt zeci sau sute de intrebari care se repeta periodic puse de oameni ca tine aflati la inceput. E suficient sa fii sincer si sa raspunzi corect cuiva care este mai incepator decat tine, cuiva aflat la inceput de drum si care inca nu a trecut cu succes prin ceea ce ai trecut tu. Daca raspunzi mai putin corect dar descrii exact ceea ce ai facut tu in situatia data, vei primi ajutor de la cineva mai avansat si tu. Important este sa raspunzi mereu doar daca ai trait experienta respectiva, sa nu citezi de pe Internet, ci sa povestesti mereu ce ai facut tu in situatia data.
Provocarea Super Specialistului: Cum pot eu sa raspund gratis dupa 10.000 de ore de studiu avansat?
<< Buna ziua, pentru ca avem pozitii diferite despre cum functioneaza comertul online, doresc sa nu va las o impresie gresita. […]. Clientii mei stiu ca nu pun o virgula intr-un cod fara sa fiu platit. […] Vreau sa va intreb de ce dvs promovati oferirea de solutii gratuite cand stiti bine ca un programator sau dezvoltator bun trebuie sa lucreze zeci de ore pe zi pentru a putea sa ofere solutii viabile. […]. Nu pot sa ofer solutii gratuite la probleme pentru care a trebuit sa studiez sute de ore.>>
Raspuns: Cand intri intr-o comunitate cu scop declarat de a ajuta 10.000 de magazine online, sau pe un forum care invata alti oameni cum sa vanda online, care isi expun provocarile zilnice din propriile business-uri si esti Specialist vii cel putin si c intentia de a „culege/vâna” clienti. Si e logic sa fie asa, sa vrei clienti dintr-un asemenea portal/grup/forum. Pentru asta raspunzi adecvat si corect la cateva intrebari, la intrebari specifice unde tu poti ajuta pe bani. Dar ca sa te cunoasca potentialul client trebuie sa spui ceva inainte, chiar daca nu toata solutia, mai ales cand e vorba de programare solutia inseamna cod, nici nu ai putea posta solutia pe un forum de genul. Apoi pe masura ce potentialul client capata incredere in gradul tau de expertiza iti cere in privat sa lucrezi pentru el. Acest proces de a ajuta fara de fapt sa oferi solutia completa ci doar pentru a arata ca stii este uneori suficient ca sa incepi sa ajuti. Mai mult, ca si Specialist vei vedea raspunsuri care nu sunt tocmai exacte. Este de datoria ta sa il ajuti pe cel care a dat o posibila solutie gresita sa inteleaga ce a facut, pentru ca daca tu Specialistul, nu o face, atunci cine sa o faca? Nu vrei sa lasi o solutie gresita pe site. Sigur poti alege sa nu raspunzi. Sa nu te intereseze ce lasi mai departe, pe cine inveti sa-ti fie ucenic. Internetul este mare, avem de unde sa gasim literatura de specialitate, si cu toate astea alfel invata elevul de la un profesor. Si tu ai invatat de la cineva inainte sa devii Specialist.
Nu exista Super Incepator. Nu exista Super Specialist. Intotdeauna este un Incepator mai Incepator decat tine. Intotdeauna este un Specialist mai Specialist decat tine. Exista dorinta de a ajuta sau nu. Exista blocaje mentale si o pricepere in a ajuta care se invata si ea.
Mai pe larg,
Daca ai inceput sa folosesti acest site nu doar pentru a citi ceea ce au intrebat ceilalti sau pentru ceea ce au raspuns ceilalti membri ai comunitatii de Comert Electronic ECOMpedia, atunci poate a venit momentul sa-ti faci un cont si sa devii membru activ, sa beneficiezi de punctele pe care le poti aduna pe acest site.
Punctele au fost introduse pe site undeva la finalul anului 2018 si intreaga activitate din 2012 pana in 2018 a fost evaluata, iar userii activi si inainte de introducerea punctelor au fost recompensati retroactiv cu ele. O perioada am avut acest sistem in teste si nu l-am comunicat, nu am incurajat membrii nostri sa il foloseasca. Pana acum.
A venit momentul sa facem ceva cu punctele pe care le-ati adunat de-a lungul timpului sau cu punctele pe care le veti colecta facand actiuni pe acest site de aici incolo. O actiune pe care ECOMpedia o relanseaza in primavara aceasta este consultanta gratuita, ce va avea loc in fiecare miercuri din 2 in 2 saptamani de zile, incepand cu 6 martie 2019. Detalii despre aceasta actiune, ce face parte din misiunea noastra de a ajuta 10.000 de magazine online, pe pagina corespunzatoare.
Ce sunt punctele ECOMpedia?
Sunt o metoda funny de a incuraja raspunsurile pe acest site, raspunsurile bune si de calitate, de a incuraja postarea de intrebari tehnice interesante si nu anunturi de tip „cautam programatori sau oameni de vanzari”.
Pentru aproximativ orice actiune din acest site (daca doar cititi nu primiti puncte), veti primi un numar de puncte. Cu cat aveti mai multe, vom putea initia actiuni de promovare a industriei, actiuni educationale si alte evenimente offline, unde veti participa folosind aceste puncte.
Ce actiuni imi determina schimbarea punctajului obtinut pe ECOMpedia?
Actiuni care maresc punctajul:
Primesti 5 puncte de bun venit cand iti faci cont folosind emailul, nu profilul de social media. Pe de alta parte, chiar si cu facebook/google login, vei primi cele 5 puncte de bun venit, dar trebuie sa apasam noi pe un buton sa le primesti, contacteaza-ne daca trebuie pe adresa puncte [ @ ] ecompedia [dot] ro.
Primesti 2 puncte cand raspunzi la o intrebare, te sfatuim sa fie cat mai relevant raspunsul tau pentru cel care a pus intrebarea, pentru ca daca raspunsul tau este ales ca fiind cel mai potrivit pentru colegul cu intrebarea, atunci mai primesti inca 2 puncte. Daca dai un raspuns bun, primesti practic 4 puncte, 2 ti le da sistemul automat, 2 ti le da colegul de comunitate care iti alege raspunsul ca fiind cel mai potrivit pentru el.
Primesti 1 punct daca raspunsul tau ia un like, un „upvote” de la colegii de comunitate, un fel de like in ECOMpedia.
Primesti 1 punct daca intrebarea ta este favorizata, primeste si ea un like, un „upvote”.
Dupa ce ai cont si esti activ, si alti useri iti dau follow, stiti voi ca pe facebook, atunci mai primesti 1 punct.
Cam acestea sunt deocamdata actiunile ce primesc puncte.
Actiuni care scad punctajul:
Cand pui o intrebare pe site ti se scad 5 puncte, insa, exista si o veste buna, atunci cand incepi sa primesti raspunsuri si alegi din ele cel mai bun raspuns pentru tine, aceste 5 puncte care s-au scazut ti se vor da inapoi.
De asemenea, daca un user ti-a dat like, sa zicem ti-a dat follow, tie sau intrebarii tale sau ti-a dat like la un raspuns si, deodata colegul se razgandeste si ia inapoi like-ul, atunci sistemul iti ia inapoi respectivul punct.
Daca raspunsul tau a fost ales ca cel mai potrivit, cel mai bun, atunci ai primit 2 puncte, insa… in cazul in care colegul se razgandeste si alege alt raspuns ca fiind cel mai bun, atunci pierzi cele 2 puncte primite. Corect, nu?