Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de utilizarea Facebook Pixel (I)

Continuam seria de materiale Roundup ECOMpedia (in care descoperim, alaturi de expertii autohtoni, care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platforme e-commerce, agentia de Google Ads/PPC/SEO marketing aleasa, campanii de Facebook Ads, Facebook Pixel, Usability si cresterea ratei de conversie). Astazi publicam un articol semnat de Vlad Fusea (foto, Sales & Marketing Ambassador webdigital.ro), la care au contribuit colegii lui din departamentul de Specialisti PPC.

„Promovarea online prin intermediul Facebook Ads beneficiaza de un instrument ce te poate ajuta sa-ti transformi si optimizezi campaniile in mod uluitor – Facebook Pixel, o secventa de cod care, odata implementata pe website, te ajuta sa:

  • monitorizezi conversiile provenite din Facebook Ads
  • optimizezi reclamele
  • construiesti audiente relevante si segmentate
  • retargetezi oamenii care deja au aratat interes pentru produsele tale
  • retargetezi oamenii care au interactionat cu website-ul tau
  • creezi event-uri custom, pentru a monitoriza orice tip de actiune a unui vizitator al website-ului

Astfel, poti masura eficienta campaniilor pe care le livrezi, deoarece acest instrument te ajuta sa intelegi in profunzime comportamentul vizitatorilor sau potentialilor clienti, in timp ce iti permite crearea unor audiente cu o relevanta superioara. Totusi, daca implementarea codului de Pixel este precara, poti fi privat de toate beneficiile despre care vorbeam anterior. Sunt cazuri in care acesta poate influenta negativ campaniile tale, dupa cum se poate observa in continuare.

5 greseli de evitat in implementarea codului de Facebook Pixel:

1. Legarea contului de Business Manager.
Atunci cand ai mai multe conturi de Business Manager, trebuie sa te asiguri ca ai facut legarea conturilor corect. Astfel, daca vrei sa iti promovezi 2 business-uri (de exemplu, un magazin de haine de dama online si un magazin de piese auto), acestea vor trebui sa fie legate Pixelului aferent. In caz contrar, in audientele de care ai tu nevoie pentru a avea o serie de campanii performante se vor strange utilizatori din site-ul aferent celuilalt business. Concret, vei promova haine de dama utilizatorilor care au fost pe site-ul magazinului de piese auto. Pe langa faptul ca vei servi ad-uri ce nu vor prezenta interes unei audiente diferite de publicul-tinta, vei incalca si principiile GDPR in acest demers.

2. Lipsa event-urilor in cazul magazinelor online.
Codul de Pixel prestabilit vine la pachet cu event-ul de Pageview (vizualizare pagina). In cazul magazinelor online si nu numai, te intereseaza sa poti remarketa utilizatorii dupa felul in care au interactionat cu site-ul si, mai ales, cei care au interactionat cu funnel-ul de achizitie. Indicat, ar fi sa avem event-uri in site cel putin pentru: Add to cart, Add to wishlist, Purchase, View content Lead sau Complete Registration, atunci cand exista formulare in site. Atunci cand nu exista aceste event-uri in site, nu putem retargeta userii cu mesaje specifice, in functie de momentul in care se afla in procesul de achizitie.

3. Nesincronizarea feed-ului.
Una dintre cele mai mari erori sunt legate de nesincronizarea feed-ului, atunci cand folosesti campanii dinamice. Atunci cand un produs iese de pe stoc in site, insa feed-ul nu este updatat, produsul respectiv va fi in continuare promovat, iar in acest fel imaginea brand-ului va avea de suferit. Exista posibilitatea sa te promovezi cu un produs Out of stock unei persoane interesate sa il cumpere. Daca vorbim despre utilizatorii ce provin din audiente similare, care nu au interactionat pana acum cu site-ul, exista posibilitatea ca acestia sa nu mai interactioneze cu ad-urile tale, dupa ce au fost targetati cu produse care nu mai sunt pe stoc. Prin urmare, renunta la feed-urile manuale!

4. Amplasarea codului de Pixel in codul sursa.
Precum codul de Remarketing din Google Ads, si Pixelul din Facebook trebuie amplasat intr-o anumita sectiune a codului sursa, mai exact in sectiunea <head> ? </head>. Daca acest cod nu este amplasat corect in site, vor aparea erori, ce se pot regasi in sectiunea Diagnostics a Pixelului, din interfata online Business Manager. Atunci cand generam codul de Pixel, primim si informatii despre implementarea codului. Totodata, daca Pixelul nu este unul de tip dinamic, putem alege sa il implementam prin intermediul Tag Manager.

5. Lipsa Pixelului Dinamic in Facebook.
Pixelul de Facebook poate fi customizat cu parametri dinamici si astfel se pot crea campanii dinamice in Facebook. Magazinele e-commerce pot livra ad-uri personalizate catre utilizatori atunci cand folosesc campanii dinamice, oferind astfel ad-uri cu produsele cu care utilizatorii au interactionat. Pentru a avea un Pixel Dinamic, trebuie sa adaugam in cod parametrii care sa transmita informatii din site, sub forma de evenimente (precum adaugarile in cos, achizitiile sau chiar vizualizarile de produs). Campaniile dinamice sunt un must have, deoarece au o rata de conversie ridicata, avand in vedere ca ne adresam utilizatorilor care au exprimat un interes de cumparare si nu numai (putem facem si upsell, de exemplu). De precizat aici este ca, pe langa Pixelul dinamic, pentru a dezvolta campanii dinamice, avem nevoie si de un feed customizat special pentru Facebook.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, IIIIV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I si II), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (III si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli cand introduci produsele in platforma e-commerce aleasa (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Comentariu ( 1 )

  1. Oarecum utile aceste articole “de tip greseala”, menite sa-ti atraga atentia asupra anumitor elemente despre care nu stiai, poate.
    Totusi, ar fi o sugestie sa se dea si cateva exemple de implementari corecte, ceea ce ar fi de mare ajutor.
    De exemplu, cum sa legi doua conturi de Business Manager? Eu stiam (poate gresit!) ca ai un singur cont de Business Manager si sub el maxim 5 conturi, fiecare dintre ele putand fi asociate cu 5 businessuri diferite. Daca ai doua magazine online, sa presupunem, din doua nise diferite, iti faci doua conturi sub acelasi Business Manager si fiecare dintre ele au pixeli diferiti. Iei pixelul pentru primul site si il pui si customizezi cu events pe primul site. Generezi alt pixel pentru siteul 2, il copiezi si il pui in codul sursa al acestuia. Cand faci reclame, faci reclame logandu-te in contul aferent magazinului pe care doresti sa-l promovezi.
    Sa inteleg ca nu este asa cum am descris mai sus? Din exprimarea din articol reiese sa trebuie sa legi doua Business Managers…
    Inca o data, niste print screens sau scheme, ar ajuta enorm in articole de genul “greseli”, ca sa fie utile pana la capat.

Leave a reply