Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (II)

Continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie.  Invitatul nostru de astazi la discutia virtuala este Cosmin Daraban (foto, CEO & Co-Founder SilkWEB.ro, agentie de marketing, web design si e-commerce), caruia ii dam cuvantul:

1. Lipsa de strategie. SEO, la fel ca orice alta tactica de marketing, trebuie sa inceapa de la o strategie, un plan de bataie. Altfel te apuci sa faci si sa modifici texte si elemente ba intr-un colt, ba intr-altul si totul se transforma in haos. Primul loc pe care trebuie sa il studiezi e piata. Fa un audit sa vezi unde te afli, cine sunt concurentii tai, ce fac acestia, cum stau la capitolul SEO si vezi ce este recomandat in nisa ta sa optimizezi sau ce tactici sa aplici. Apoi indreapta-ti atentia spre avatarul de client. Ai deja unul? Perfect, tine-l foarte aproape pe masura ce iti stabilesti strategia. Nu ai un profil al clientului? E momentul sa aduni date despre publicul tau si sa creezi unul. Avatarul este elementul de baza pentru strategia ta de SEO. Daca nu stii cine sunt clientii tai, nu stii nici cum fac cautarile in Google, ce limbaj folosesc, ce comportament au, pe ce canale se afla si de ce sunt atrasi. Iar daca nu stii aceste lucruri, n-o sa faci niciodata SEO cu rezultate bune. Exista si alte lucruri pe care trebuie sa le studiezi, cum ar fi sezonalitatea, macromediul, datele existente ale site-ului tau (indexarea, erorile, top produse, etc.). Abia dupa ce ai toate aceste informatii, pe baza lor te apuci sa iti faci un plan de bataie, sa stabilesti ordinea operatiilor, viziunea de ansamblu si tacticile pe care le vei aplica onpage (dar incepand de unde?!), off-page (cum atragi link-uri spre site-ul tau), mentiuni de brand si asa mai departe.

2. Dificultati in alegerea cuvintelor-cheie. Din experienta noastra cu clientii Gomag & SilkWeb, cei mai multi proprietari de business au un set principal de cuvinte-cheie pe care vor sa rankeze. Cuvinte-cheie scurte, extrem de competitive si pe care se duc batalii dure… dar care aduc foarte putine conversii in site. Suna gresit ceea ce am spus mai sus? Exact, nu toate cuvintele-cheie sunt o apa si-un pamant. Pe unele s-ar putea sa obtii un volum mare de trafic pe site; in mod constant, dar foarte rar, sunt aceleasi cu cuvintele-cheie profitabile, care iti aduc clienti platitori, oameni ce vor si au cum sa iti cumpere produsele. Si exact acestea din urma sunt cele pe care ar trebui sa muncesti. Cuvintele scurte au, in general, intentie de informare, spre deosebire de cuvintele-cheie long tail (expresii formate din 2 sau mai multe cuvinte), ce denota o intentie de cumparare mai mare. Asa ca, sfatul meu e sa te concentrezi pe cuvintele long tail, expresiile naturale de cautare (un limbaj natural, conversational, cuvinte comune, pe care le-ai auzi oricand intr-o discutie) si, mai important, pe campul de cuvinte. Nu forta cuvintele in texte, indiferent ca sunt metas-uri sau continut pe site (descrieri de produse, pagini de asistenta clienti – FAQ, articole pe blog) ci foloseste-le natural, fara a le repeta obsesiv. Mai degraba inlocuieste-le cu sinonime si cuvinte din acelasi camp semantic si impune-ti sa alegi un topic, un subiect pentru continutul din pagina. Asa iti cresti pozitia in Google si, mai important, vanzarile in magazin. Nu prin keyword stuffing, boldarea cuvintelor-cheie sau cumpararea de link-uri.

3. Lipsa de implicare in crearea de continut. In Romania toata lumea vrea sa faca SEO, nimeni nu vrea sa creeze continut. Insa una fara cealalta nu se poate. SEO are nevoie de continut. Continutul e… continut: texte, cuvinte, articole, substanta. SEO are nevoie de cuvinte-cheie. Marketing-ul prin continut presupune folosirea cuvintelor. SEO are nevoie de backlink-uri. Continutul este cel care atrage link-uri, in mod organic. In general, proprietarii de afaceri sunt foarte entuziasmati de aspectele partial tehnice ale SEO: metas-uri, cuvintele cheie, sitemap, robots.txt si asa mai departe, pentru ca acestea dau impresia ca pot fi rezolvate si cel mai repede. Dar, cand ajung la capitolul continut, lucrurile incep sa scartaie. Nimeni nu are timp de asa ceva, mai ales in magazinele online unde descrierile de produs ar putea fi imbunatatite drastic sau blog-urile ar putea fi populate cu materiale mai relevante. Iar cand spun continut nu ma refer neaparat doar la texte, ci si la video-uri, imagini, infografice, prezentari, webinarii, ghiduri sau checklist-uri – materiale extrem de flexibile, pe care le poti transforma, le poti folosi in diverse locuri si diverse scopuri pentru a atrage atentia asupra site-ului tau si a creste vanzarile. Sigur te pricepi cel putin la unul dintre formatele de mai sus sau, daca nu ai cum sa le faci tu, oricand poti externaliza spre specialisti sau agentii.

4. Iluzia tool-urilor de SEO. Nu cred ca trece saptamana fara sa vad pe vreun grup o intrebare legata de tool-urile de SEO. Nu ma intelege gresit, si eu folosesc diverse instrumente de SEO. Insa multi dintre cei care intreaba nu stiu sa intelega mai intai datele din tool-urile principale cu care site-ul lor este (sau ar trebui sa fie) deja integrat. Ma refer la Google Search Console si Google Analytics. Acestea sunt, practic, mine de aur in ceea ce priveste informatiile despre site si comportamentul utilizatorilor dar, pentru a profita la maximum de ele, trebuie sa le studiezi un timp, sa stii cum sa interpretezi datele. Altfel le ai acolo doar sa fie. Problema cu interpretarea datelor se extinde si la tool-urile de SEO premium, cum ar fi cognitiveSE, Ahrefs, SEMrush sau orice altceva folosesti. Da, tool-urile sunt bune pentru ca iti ofera o directie si o baza pe care sa iei decizii mai potrivite, dar sfatul meu e ca mai intai sa inveti sa interpretezi datele in context, tinand cont inclusiv de avatarul de client, evolutia de-a lungul timpului, schimbari in piata si volumul tau de vanzari.

5. SEO nu face parte din strategia de marketing. Daca vrei rezultate foarte bune, fara sa iti pierzi rabdarea si entuziasmul si sa inchizi magazinul, SEO trebuie sa fie integrat intr-o strategie unitara de marketing, pe mai multe canale. De ce? Pentru ca: unu, e nevoie de timp sa obtii rezultatele pe care le vrei din SEO si doi, in momentul in care lucrezi haotic, fara o strategie omogena, transmiti mesaje diferite catre public, facandu-l confuz. Nu iti doresti asta. Pentru ca oamenii confuzi nu cumpara. Creeaza un plan, o strategie comuna pentru toate canalele de marketing pe care le folosesti, inclusiv SEO. Vezi acest checklist! Fa optimizarile, creeaza continut, promoveaza-l apoi pe paginile Social Media, prin newsletter si prin reclame platite. Testeaza-ti cuvintele-cheie pe Facebook si cu Google Ads, chestioneaza-ti utilizatorii in site si foloseste-te de raspunsurile lor pentru a crea continut nou relevant sau pentru a gasi noi cuvinte-cheie. In momentul in care vezi SEO ca pe o tactica dintr-o strategie mai mare, vei vedea si imaginea de ansamblu. Asa vei face optimizari mai bune si vei comunica exact ceea ce ii intereseaza pe oameni, iar vanzarile vor creste.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I) si in conceperea unei campanii de Google Ads (I)!

Despre Monica PopescuEntry

Raspunde la aceasta intrebare