Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (V)

Continuam seria Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitatul de astazi la discutia virtuala este Sorin Frumuseanu (foto, Owner SeoExtendSERV.ro, firma specializata pe SEO), caruia ii dam cuvantul:

1. Nu faci experiente SEO pe un site care trebuie sa produca.
Ca vorbim acum de un magazin online sau de un site/portal monetizat prin vanzare de publicitate, nu faci teste SEO pe el fara o experienta de ani de zile in domeniu. E perfect OK si chiar indicat sa faci unul sau mai multe cursuri de SEO, sa studiezi carti de specialitate sau sa participi la prezentari unde se discuta despre SEO, insa 100% acest lucru nu inseamna ca esti pregatit sa faci SEO pe un magazin care trebuie sa vanda. Prin analogie, faptul ca ai facut o scoala de soferi nu inseamna ca de maine poti castiga raliuri de Formula 1.
Recomand proprietarilor de magazine online sau juniorilor care aspira la un loc de munca pe SEO ca, dupa ce au urmat un curs de specialitate, sa experimenteze ce au invatat mai intai pe site-uri proprii si personale. Iti plac pisicile sau savarinele? Pefect, de maine poti incepe un blog dedicat acestei pasiuni. La inceput, poti targeta expresii cu cautari mici si foarte mici si, pe masura ce ai rezultate, poti trece la expresii cu cautari din ce in ce mai mari. Nu ai reusit cu expresiile cu cautari mici? E OK, li se intampla tuturor la inceput. E semn ca trebuie sa recitesti cartile studiate sau sa ceri pareri pe forumurile de specialitate. Ai penalizat sau ai banat site-ul de test? E OK, e semn ca trebuie sa incepi altul nou, abordand o alta strategie, incercand in acelasi timp sa intelegi ce a fost gresit in strategia aplicata pe primul site si chiar sa incerci sa-i scoti penalizarea. In final nu ai pierdut nimic, experienta acumulata te va ajuta sa stii ce sa ceri firmei de SEO care va lucra la magazinul tau.

2. Nu verifici cat timp magazinul e picat: alertele de site uptime.
De-a lungul anilor, am ajuns la concluzia ca doar 10% din clienti stiau ce sunt si utilizau alertele de site uptime. E pacat ca atunci cand firma de SEO se chinuie sa aduca robotii pe magazin, cand oamenii de la web design lucreaza sa iti faca un magazin atractiv pentru clienti si oamenii de continut dau tot ce pot ca sa scrie texte de calitate, tu sa astepti sa te sune prietenii ca nu-ti merge magazinul sau eventual sa astepti o scrisoare de la Google.
Vorbim acum de zeci de servicii de site uptime, servicii gratuite si cu plata, multe din cele cu plata fiind 100% functionale timp de 30 de zile pentru evaluare, inclusiv alertele prin SMS. Practic esti anuntat pe e-mail si/sau SMS atunci cand magazinul nu mai e vazut online din diverse locatii din lume. Daca magazinul e picat, nici robotii de la Google nu pot ajunge pe el, chiar daca firma de SEO si-a facut treaba.

3. Nu alegi platforma fara firma de SEO.
Din pacate prea des in ultimul timp, multi clienti ma contacteaza pentru servicii de SEO dupa ce au ales singuri platforma de comert electronic si au dezvoltat cat de cat un magazin online. Desi de ani de zile recomand ca alegerea platformei sa se faca dupa consultarea unei firme de SEO (asta daca se doreste si SEO), inca gasesc magazine care au ales platforma fara sa faca verificari de baza legate de administrarea SEO, bazandu-se doar pe recomandari.
In conditiile in care inclusiv platformele de comert electronic cu plata ofera adeseori o perioada de evaluare gratuita, viitorii proprietari de magazin nu testeaza suficient administrarea pe zona de SEO. Drept urmare, de multe ori, atunci cand se constata ca nu a fost conceputa pentru SEO sau nu ofera prea multe posibilitati de optimizare, se ajunge la concluzia ca e mai ieftin sa migreze la o alta platforma. Probleme uzuale: lipsa programatori specializati pe platforma, lipsa pluginuri de SEO, chiar si cu plata, existand situatii in care cele cu plata nu faceau exact ceea ce sustineau initial.
O alta greseala care deriva de aici: proprietarul magazinului, atunci cand alege firma de programare, nu se asigura ca programatorii inteleg ce au de facut si sunt capabili sa execute specificatiile SEO in timp util. Intarzierile de la programare blocheaza automat si activitatea firmei de SEO, multe magazine intrand in pauza pe zona de SEO din aceste motive.

4. Nu faci un studiu de cuvinte detaliat.

Uneori sunt dispus sa inteleg ca din ratiuni financiare proprietarii de magazine online elimina din planificarea de actiuni SEO partea de studiu de cuvinte extins, preferand sa targeteze expresii pe care le vad la concurenta, alese pe baza de bun-simt sau in baza rapoartelor rezultate din campaniile AdWords.
OK, nu e buget pentru asta. Dar cine ii opreste sa verifice ei insusi sugestiile oferite de Google planner? Exemplu:  magazinul vinde «pantofi roz», nume de categorie aleasa pe baza de intuitie. In mod curent pot verifica si sugestiile altor expresii asemanatoare, gen «magazin pantofi roz», «magazin online pantofi roz», «pantofi roz magazin online», «pantofi roz online», «pantofi roz pret», «preturi pantofi roz» si multe alte expresii asemanatoare. Doar asa pot vedea, ca la fiecare interogare in planner, sugestiile sunt diferite, aparand de multe ori noi expresii de interes. In mod normal, aceste sugestii se exporta, se concateneaza si apoi se filtreaza, pentru o selectie finala mai usora. Din pacate nu se cere acest lucru la firma de SEO sau se cere o versiune sumara si nici proprietarii de magazine nu o fac. Atunci cine si de de unde sa stie ce expresii sunt OK pentru magazin?
Intr-adevar, dintr-un studiu de cuvinte facut ca la carte rezulta extrem de multe expresii si multi nu le folosesc, cu toate ca au rapoartele in fata. De aici deriva o alta greseala: au expresiile suplimentare, insa nu se concep pagini dedicate in magazin in care sa le targeteze, respectiv aceste date nu sunt folosite, desi s-a lucrat mult la ele: fara inginerii prea mari, la o adica se pot optimiza si filtrele sau chiar paginile gen tag/eticheta.

5. Nu se citesc rapoartele primite de la firma de SEO.
Sau sunt citite cu superficialitate de beneficiari sau persoanei dedicate sa comunice cu firma/agentia de SEO. Ca vorbim acum de auditul initial sau alte rapoarte periodice, tot mai des constat ca proprietarii magazinelor citesc cu mare intarziere aceste date. Spre deosebire de alte metode de promovare, SEO este interactiv, asa ca in rapoarte se intampla sa pun intrebari clientului, ca sa stiu ce directie vom urma pe partea de SEO. Ori la aceste intrebari nu primesc raspunsuri, desi nu sunt utilizate cuvinte foarte sofisticate, greu de inteles. Chiar daca beneficiarul nu intelege un termen, nu e o rusine sa intrebe «De ce?» sau «Ce inseamna actiunea X?», el fiind la o adica comerciant si nu specialist SEO.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, III si IV), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Leave a reply