Register Now

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Add question

You must login to ask question.

Login


Register Now

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III)

Continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie.  Invitatul nostru de astazi la discutia virtuala este Gabriel „Krumel” Curcudel (foto, consultant si specialist SEO, Owner www.krumel.ro si Advert Point – agentie de SEO si SEM), caruia ii dam cuvantul:

„Printre provocarile pe care orice antreprenor le are privind site-ul si promovarea lui, partea de promovare pe motoarele de cautare, in speta Google, e una destul de mare. Traficul organic e inca una din sursele de trafic cu volum de calitate, daca site-ul e optimizat corespunzator. Dar pentru a ajunge aici ar trebui ca detinatorii de afaceri online sa treaca printr-un proces specific zonei de optimizare.
Acest proces de optimizare nu tine doar de zona de implementare a unor task-uri specifice ci si de mentalitatea cu care faci acest lucru. Mentalitatea cu care abordezi optimizarea unui site genereaza o serie de asteptari, care tin de perspectiva de dezvoltare a afacerii. Mergand pe aceasta idee, de mentalitate cu care abordezi optimizarea, am identificat 5 moduri gresite de abordare in SEO.

1. «Mult si ieftin» in detrimentul strategiei pe termen mediu si lung.
Constransi financiar pe zona de dezvoltare si promovare, multi antreprenori aleg sa investeasca mai mult in atingerea unor metrici si mai putin in crearea unei relevante in domeniul in care activeaza. Acesta e motivul pentru care se ajung la o serie de constrangeri legate de partea de optimizare a site-ului.
SEO inseamna stabilitate pe termen mediu si lung, iar lucrul asta vine cu o strategie dinainte stabilita. Doar ca momentul «cat mai repede, mai mult, mai ieftin» trebuie sa se consume in perioade scurte de timp. Lucru nerealist in SEO. Strategia de optimizare ar trebui sa aiba la baza o analiza a concurentilor, a pietei, a propriului site si o evaluare a reusitei intr-o perioada de timp realista.

2. Rapiditate in detrimentul stabilitatii.
Ideea ca ai un site si iti vei creste afacerea in cel mai scurt timp si cu profit maxim e general valabila, fiind – de fapt – o greseala, cu repercursiuni in timp. Vrem repere, vrem acum, vrem profit. Iar, de cele mai multe ori, confundam optimizarea unui site pentru motoarele de cautare cu investirea unui buget in campanii PPC, unde traficul e generat imediat dupa investirea unui buget si crearea unor campanii.
Optimizarea e un proces de lunga durata, care nu include doar task-urile specifice, ci si actiuni care aparent nu tin direct de SEO. Zona de UX, timpii de incarcare a site-ului, versiune mobile, etc. sunt componente care acum fac ca SEO sa necesite  perioade mai lungi de lucru si analiza.  Aceste lucruri genereaza stabilitate in cautari, deci o siguranta in pozitii, pe termen mediu si lung.

3. Opinii neavizate sau bazate pe supozitii in detrimentul datelor si a analizei.
«Un prieten mi-a zis» e ceea ce darama, de cele mai multe ori, toata strategia conceputa pe termen mediu si lung in SEO. Citirea unui articol, parerea unui prieten, ba chiar reusita unui concurent nu pot inlocui datele si analiza specifica nisei in care activezi.
Toate aceste lucruri nu pot fi temelia pe care iti asumi unele riscuri privind SEO, ca perspectiva de durata. Dimpotriva, o analiza specifica nisei si site-ului pot rezolva mult mai bine «misterele» din zona de optimizare. Indicat ar fi ca strategia planificata sa fie discutata cu un consultant SEO, care sa vina cu o opinie avizata, din exteriorul proiectului. O a doua opinie e intotdeauna mai buna decat nicio opinie.

4. Teoria in detrimentul practicii.
Desi cele doua nu se exclud, ar fi indicat ca optimizarea site-ului sa insemne multe teste, multe incercari, toate duse la bun sfarsit intr-o perioada de timp relevanta. Poti avea opinii privind modul cum ar trebui optimizat corespunzator un site, dar doar punand in practica vei putea confirma acele opinii. Iar practica inseamna a incerca, a gresi, a veni cu solutii la problemele curente.

5. Rezultate rapide in detrimentul muncii.
SEO a fost tot timpul «o zona mistica», in care putine lucruri sunt concrete, clare. E motivul principal pentru care se asteapta rezultate rapide si de calitate. Dar, in ultimii ani, SEO a devenit mult mai complex, repetarea unor cuvinte-cheie in continut nu mai e «cheia succesului». Acum, pentru a reusi, ar trebui sa intelegi intentia cautarilor facute, trebuie sa adaptezi continutul pentru a preintampina aceste intentii, ai nevoie de un site care sa ofere o satisfactie pozitiva.

Desi un articol de genul «5 greseli in SEO» ar fi trebuit sa ofere o serie de informatii din zona practica, consider ca e mai important sa intelegem faptul ca SEO e schimbat mult fata de anii anteriori, deci abordarea corecta ar trebui sa evite aceste 5 greseli, care tin de mentalitatea pe care o avem in privinta optimizarii.
Pentru restul lucrurilor practice exista unelte specifice, metrici, o comunitate activa din care va puteti informa. Si, in general, a gresi e un pas spre dezvoltare, nu un regres – atata timp cat iti poti asuma riscuri si iti pastrezi asteptarile la un nivel cat mai realist cu putinta. O schimbare de mentalitate privind modul cum vedem SEO ar trebui sa genereze mult mai multa satisfactie si siguranta, din moment ce in ultimii ani Google a facut modificari semnificative in modul de abordare a optimizarii site-urilor.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I) si in conceperea unei campanii de Google Ads (I)!

About monica-buzeaEntry

Comment ( 1 )

  1. Mda, corect, dupa updat-ul din ultima luna, poate mai multii se vor pune pe munca.

Leave a reply