Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli cand concepi o campanie de Google Ads (I)

Continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Al patrulea nostru invitat la discutia virtuala este Calin Biris (foto, Senior Partner al agentiei de marketing Loopaa.ro), caruia ii dam cuvantul:

„Reclamele in rezultatele cautarilor sunt foarte importante, pentru ca se adreseaza potentialilor clienti care sunt deja in cautare de solutii pentru nevoile lor. Cu toate acestea, o campanie facuta stangaci poate sa descurajeze antreprenorul sau marketerul si sa duca la pierderi, mai mult decat profituri din vanzari. Cele 5 greseli si recomandari pe care le-am observat eu sunt:

1. Nu exista o analiza si o planificare in prealabil. A incepe sa faci campanii pe sistemul «bagam bani si vedem noi ce iese» nu functioneaza. O analiza de business importanta ar trebui sa considere urmatorii factori: cererea si volumul de cautari, ce face competitia (mesaje, pagini de campanii, bugete etc.), competitivitatea ofertei proprii, calitatea paginii proprii de vanzare. Tot in aceasta etapa ar trebui stabilite obiective si bugete corespunzatoare.

2. Tintirea e prea generala. O tintire de tip «broad match» va afisa reclamele pe foarte multe cautari adiacente, care s-ar putea sa nu fie relevante companiei care face reclama. Astfel de tintire o recomand doar companiilor care au produse noi, care nu au un volum mare de cautari specifice domeniului. Pentru orice alte cazuri, o tintire prea generala poate dauna bugetului si rezultatelor.

3. Ignorarea cuvintelor-cheie negative. Folosirea de cuvinte-cheie negative ajuta la afisarea reclamelor doar pe cautari relevante. De asemenea, acestea cresc calitatea reclamelor si a tintirii acestora. Cei care ignora sa foloseasca cuvinte-cheie negative isi asuma ca reclama poate sa apara pe cautari irelevante, care vor duce la costuri mai mari de promovare.

4. Ignorarea extensiilor. Asemenea cuvintelor-cheie negative, extensiile de anunturi pentru campanii in rezultatele cautarilor ajuta la cresterea calitatii reclamelor. Acestea vor ocupa un spatiu mai mare in pagina de rezultate, vor atrage atentia si click-urile potentialilor clienti. Cine nu foloseste extensii isi asuma ba reclame mai putin competitive si mai scumpe.

5. Ignorarea remarketing-ului. Majoritatea vizitatorilor unui magazin online intra pentru informare, inspiratie sau comparare de preturi. Acesti vizitatori se pot pierde usor daca nu sunt remarketati. Cei care ignora sa faca reclama de remarketing fie au incredere foarte mare ca au un brand recunoscut pentru care vizitatorii se vor intoarce, fie isi permit sa piarda clienti.

Daca vei face campanii de promovare prin Google Ads, recomandarea mea este sa verifici aceasta lista de greseli atunci cand iti faci planul sau sa accepti faptul ca vei putea avea reclame mai scumpe si clienti mai putini.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II) si 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I)!

Comentariu ( 1 )

  1. […] in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC […]

Leave a reply