CONTACT        DESPRE NOI        ARTICOLE

ecompedia magazin online
gpec magazin online

Tot ce trebuie să știi despre un

MAGAZIN ONLINE

- ghidul începătorului -


Orice nou început este unul greu, cu atât mai mult atunci când vrei să îți deschizi un magazin online. 

Competiția este puternică și din ce în ce mai numeroasă, clienții sunt tot mai pretențioși, cerințele sunt tot mai ridicate, iar cantitatea de informații pe care trebuie să o asimilezi este una foarte mare.

Tocmai din acest motiv venim în ajutorul tău cu acest ghid creat special pentru tine, începătorul în eCommerce.

Ghidul cuprinde 11 module scrise împreună cu specialiști de top din domeniu, în care îți vom prezenta informațiile generale din industrie.

Și acum, să nu mai pierdem timpul și să trecem la treaba...

magazin online introducere

Nu ai timp să citești tot ghidul acum?

Poți primi gratuit o copie în format PDF, dacă intri în comunitatea ECOMpedia lăsându-ne adresa de email. Ca membru vei primi un newsletter săptămânal, dar, te poți dezabona oricând dorești.

Nu ai timp să citești tot ghidul acum?

Poți primi gratuit o copie în format PDF, dacă intri în comunitatea ECOMpedia lăsându-ne adresa de email. Ca membru vei primi un newsletter săptămânal, dar, te poți dezabona oricând dorești.

Să începem cu un sfat de la cei mai mari ...

Am pornit libris.ro in 2009 cu planuri mărețe, buget extrem de limitat și cunostințe despre ecommerce foarte modeste. După 3 luni cheltuisem deja 10% din buget, cheltuielile curgeau și eram tot în punctul 0. Atunci am devenit ca un burețel: studiam frenetic, puneam întrebări, ascultam, căutam cursuri și oameni care ar putea să mă îndrume. Încet, încet lucrurile au inceput să se lege, iar în mai 2009, libris.ro a fost live. A fost WOW! Reușisem! „Să curgă comenzile!” - acesta a fost primul gând. Aveam avertizare sonoră atunci când intra o comandă și totuși...era LINIȘTE!

Îmi scăpa ceva, așa că am început cu alte căutări, alte întrebări. Astfel, am mai descoperit ceva. Libraria noastra online era frumoasă și bine aprovizionată, dar toate acestea erau în zadar, căci era în „câmp”. Nimeni nu o găsea și nici nu știa că ar trebui să o găseasca :). În anul acela am devenit dependentă de informație și de învatare.

Nu am o rețetă pentru start-up în ecommerce pentru 2019 pentru că povestea noastră a început în 2009, în urmă cu 10 ani. Cu siguranță lipsa de cunoștințe costă mult mai mult acum pentru că ecommerce-ul românesc este în altă etapă. Pe piața din România există competitori puternici, dar și informație din abundență, care este foarte ușor de accesat pentru oricine. Trebuie să fii doar un bun researcher, să asculți, să știi să pui și să îți pui intrebări.

Ce aș vrea eu să punctez sunt două lucruri care pe mine m-au ajutat foarte mult:

Paradoxal, unul a fost bugetul mic, din doua motive. În primul rând eram foarte atentă la ROI, chiar daca nu știam ce înseamnă :) și atunci am crescut organic, am învățat să testez, să urmăresc și să măsor orice. Fiecare leu investit trebuia să producă cât mai mult. În al doilea rând, la momentul respectiv nu aveam cunoștințele necesare să gestionez bugete mari și probabil le-aș fi cheltuit aiurea și neinspirat .

Și al doilea lucru care a contat a fost entuziasmul care vine atunci când iubești ceea ce faci și crezi în produsul tău. Devine molipsitor și ajută enorm mai ales când dai de greu. Atunci când pare că drumul s-a înfundat, precis există și o altă cale, iar acesta este un mindset care pe mine m-a ajutat foarte mult!

magazin online laura teposu

Laura Țeposu, CEO Libris.ro

Ce este un magazin online?

- capitolul 1 -


Un magazin online (magazin electronic, magazin virtual, e-commerce store, online shop) este un website de comerț electronic, destinat vânzării de produse și servicii. În cele mai multe dintre cazuri, magazinul online reprezintă un site realizat pe o platformă software, pe care sunt adăugate produse, într-o structură arborescentă de categorii și subcategorii.

Produsele pot fi accesate simplu de către utilizatori pe un site public, adăugate în coșul de cumpărături și apoi plătite efectiv, cu ajutorul unei cărți de debit sau credit.

Pe de altă parte, multe magazine online românești permit plata produselor achiziționate pe un site de e-commerce prin plata cu ordin de plată sau transfer bancar, prin ramburs (cash on delivery), prin SMS sau chiar prin criptomonede.

ce este un magazin online

Magazinele online permit cumpărătorilor să utilizeze funcții de căutare pentru a găsi modele, mărci sau produse specifice. Clienții trebuie să aibă acces la Internet și la o metodă de plată valabilă (card de debit sau de credit, cont în bancă, cash on delivery/ramburs), pentru a încheia o tranzacție și a finaliza, astfel, o comandă.

Pentru produsele fizice (de exemplu, cărți tipărite, haine, telefoane mobile, etc.), comerciantul online livrează produsele către client folosind un curier sau poșta. Pentru produsele digitale (cum sunt fișierele audio digitale – melodii sau software), comerciantul online trimite, de obicei, fișierul către client prin e-mail.

Ce este comerțul electronic

Cum funcționează un magazin online

Structura unui magazin online

Statistici generale din Romania


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

ce este un magazin online

Cum imi fac un magazin de piese auto fizic?

ce este un magazin online

Vanzare produse handmade realizate personal

ce este un magazin online

Ce face fiecare departament intr-un magazin online?

ce este un magazin online

Vanzare pe eMag in marketplace?

Cum deschidem o societate comercială?

- capitolul 2 -


cum deschid o societate magazin online


Din punct de vedere legal, este obligatoriu ca activitatea unui magazin online să se desfășoare printr-una dintre următoarele forme de organizare: persoană fizică autorizată (PFA), firmă (SRL - societate cu raspundere limitată sau SRL-D - societate cu raspundere limitată debutant), întreprindere individuală (II) sau întreprindere familială (IF). 

Pentru a înființa societatea poți ori să te adresezi unei companii / unui avocat care se ocupă exclusiv cu acest lucru, ori să faci chiar tu demersurile urmând 7 pași simpli după cum urmează:

PASUL

1

Înainte de a face orice, stabilește clar obiectul de activitate al firmei

Pasul 1: Înainte de a face orice, stabilește clar obiectul de activitate al firmei

Atunci când ești decis să îți deschizi propria societate (mai ales dacă nu ai mai avut înainte contact cu antreprenoriatul), ai un sentiment puternic de nerăbdare, ceea ce te împinge să faci lucrurile repede; dar nu uita că graba strică treaba. Înainte de orice, stabilește clar ce vrei să faci, lucrează la un mic plan de afaceri în care îți prezinți singur obiectivele generale și cele specifice, misiunea, viziunea și valorile viitoarei tale societăți. Nu de alta, dar ne dorim să începem cu dreptul.

Nu uita să te gândești bine la ce activități îți propui să faci pe viitor și să îți alegi cu grijă toate codurile CAEN. Codul CAEN pentru comerț electronic este 4791, dar – în funcție de ce vrei să faci – este posibil să mai ai nevoie și de altele. E mai simplu și mai ieftin să faci asta încă de la început, fiecare modificare adusă ulterior fiind taxată de ONRC. Lista codurilor CAEN o găsești aici.

PASUL

2

Gândește-te la un nume de firmă și rezervă-l

Pasul 2: Gândește-te la un nume de firmă și rezervă-l

Dacă ai deja un nume în minte, este perfect; dacă nu, gândește-te bine ce nume ar descrie cel mai bine ideea ta de business. Pentru început, alege 3 nume pe care să le treci mai apoi pe cererea de rezervare, în ordinea dorită. Sistemul îți va înregistra denumirea care este disponibilă, dintre cele enumerate de tine. Intră pe site-ul ONRC-ului, creează un cont (în categoria "verificare disponibilitate și rezervare denumire online") și rezervă numele dorit. La sfârșitul procesului de rezervare vei primi o dovadă pe care trebuie să o printezi; vei avea nevoie de ea mai târziu.

PASUL

3

Stabilește sediul social al firmei și întocmește contractul de comodat

Pasul 3: Stabilește sediul social al firmei și întocmește contractul de comodat

Ca orice entitate, ai nevoie de un loc fizic în care să îți desfășori activitatea, chiar dacă tu vinzi online sau prestezi servicii la punctele de lucru ale clienților. Acest loc poate fi un apartament, o casă, o singură cameră sau o hală imensă, legea nu te îngrădește.

Pentru a putea folosi o clădire sau un apartament ca sediu social pentru o firmă, trebuie dovedit dreptul de folosință asupra imobilului (fie prin contract de comodat, fie prin acte de proprietate). Dacă nu ai idee cum ar trebui să arate un contract de comodat, te poți folosi de modelul de aici. Actele respective, odată completate și semnate, vor fi puse în dosarul pe care îl vei depune mai târziu la Registrul Comerțului.

Atenție, însă: dacă sediul social va fi într-un apartament este necesar și acordul vecinilor, respectiv al Asociației de locatari.

PASUL

4

Întocmește actul constitutiv al societății

Pasul 4: Întocmește actul constitutiv al societății

Următorul pas este întocmirea actului constitutiv (actul care stă la baza constituirii unei societăți comerciale, un fel de certificat de naștere sau carte de identitate a societății). Actul constitutiv diferă ca formă, în funcție de structura asociaților (dacă sunt mai mulți sau doar unul), întrucât se are în vedere modul în care se împart pierderile și câștigurile.

Actul constitutiv trebuie să cuprindă datele de identificare ale asociaților (numele, prenumele, codul numeric personal, locul și data nașterii, domiciliul și cetățenia), forma firmei (SRL, SA, etc.), sediul social, domeniul de activitate al firmei, capitalul social și asociații care vor administra firma, precum și numărul de parți sociale deținute de aceștia.

Dacă nu ai idee cum ar trebui să arate un act constitutiv, te poți folosi de modelele de aici (pentru societățile cu asociat unic) și aici (pentru societățile cu mai mulți asociați). Dacă ești mai comod sau vrei să fii sigur că procedezi cum trebuie, poți cere experților de la Registrul Comerțului să îți întocmească actul constitutiv, contra cost.

Bine de știut: dacă firma pe care urmează să o înființezi va fi una cu asociat unic, acesta nu poate fi asociat unic în mai multe societăți.

PASUL

5

Realizează specimenul de semnătură

Pasul 5: Realizează specimenul de semnătură

Specimenul de semnătură este practic semnătura ta uzuală (și a altor persoane, dacă este cazul), pe care o vei folosi în toate actele societății comerciale al cărei reprezentant ești. Cei de la Registru cer acest lucru pentru a avea o evidență a persoanelor împuternicite să semneze în numele unei societăți.

Semnătura (specimenul de semnătură) poate fi dată în fața unui notar public, a unui avocat (eventual cel care îți întocmește actele pentru înființarea societății) sau direct în fața funcționarilor Registrului Comerțului.

PASUL

6

Depune capitalul social la bancă

Pasul 6: Depune capitalul social la bancă

Următorul pas constă în depunerea capitalului social la banca dorită, legea nelimitându-te la a lucra cu o anumită instituție bancară. Capitalul social trebuie să fie de minim 200 de lei, reprezentând 20 de părți sociale, care pot fi împărțite între asociați după cum se stabilește de comun acord în actul constitutiv sau care pot fi depuse în numele unui singur asociat (în cazul societăților cu asociat unic).

La bancă trebuie să se prezinte personal fiecare asociat, împreună cu următoarele documente:

  1. • actul constitutiv; 
  2. • contractul de comodat/actul de proprietate;
  3. • rezervarea denumirii societății;
  4. • cărțile de identitate ale asociaților.

Capitalul social nu reprezintă o taxă, banii respectivi intrând în contul bancar al societății, imediat după deschiderea acestuia. De la bancă vei primi câte o chitanță pentru fiecare sumă depusă (chitanță care reprezintă dovada aportului fiecărui asociat). Și aceste chitanțe trebuie atașate dosarului de înființare, pe care îl vei depune mai târziu la Oficiul Național al Registului Comerțului (ONRC).

PASUL

7

Depune actele și plătește taxele de înființare a societății (SRL)

Pasul 7: Depune actele și plătește taxele de înființare a societății (SRL)

Odată finalizați pașii de mai sus, trebuie să te îndrepți către ONRC-ul din județul unde va fi sediul social, cu următoarele acte:

  1. • cărțile de identitate ale asociațiilor; 
  2. • actele sediului social (acte de proprietate sau acord de comodat);
  3. • rezervarea denumirii firmei sau PFA;
  4. • actul constitutiv al firmei;
  5. • declarație autentificată la notar (dacă este vorba despre SRL cu asociat unic);
  6.  specimen de semnătură al asociaților;
  7. • dovada depunerii capitalului social al firmei;
  8. • cererea de înființare a firmei;
  9. • după caz, eventuale avize sau autorizații de funcționare de la instituții precum Autoritatea Națională de Protecție a Mediului, PSI, Direcția Sanitară și Direcția Sanitar-Veterinară.

Dacă nu există probleme, în 3 zile lucrătoare ONRC va aproba înființarea societății, pasul următor fiind contractarea unui contabil și începerea activității economice.


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

cum deschid o societate magazin online

Acte pentru infiintarea unui magazin online?

cum deschid o societate magazin online

Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online?

cum deschid o societate magazin online

Ce face fiecare departament intr-un magazin online?

cum deschid o societate magazin online

Înființare firmă import produse non-UE


capitol realizat impreuna cu:

cristiana deca cum deschid o societate magazin online

Cristina Deca

Data Protection Speciaist la Decalex


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Cum respectăm legislația ecommerce?

- capitolul 3 -


Trebuie să clarificăm încă de la început faptul că a avea un magazin online înseamnă a face o activitate comercială, iar acest lucru atrage după sine respectarea legislației în vigoare, inclusiv funcționarea sub una dintre formele juridice pentru profesioniști (societate comercială, persoană fizică autorizată sau întreprindere individuală) și plata taxelor către stat.

Important de precizat este că, la ora actuală, în domeniul afacerilor online, principiul este cel de libertate a prestării serviciilor, deci acestea nu sunt supuse unei autorizări prealabile. Acest lucru înseamnă că, în mod general, pentru a deschide un magazin online nu ai nevoie de o autorizare de la vreo instituție anume.

Există și câteva excepții strict prevăzute de lege, cum ar fi: farmaciile online, magazinele de bijuterii din metale și pietre prețioase, jocurile de noroc și altele.

legislatia magazinelor online

Acestea sunt reglementate în mod special și au nevoie de emiterea unei autorizații pentru desfășurarea activității. De asemenea, ar trebui să nu uiți să ai și codul CAEN 4791 pentru vânzare prin Internet, în cazul vânzărilor B2C.

ELEMENTE LEGALE OBLIGATORII

În ceea ce privește elementele legale obligatorii pe un site de e-commerce, există 4 categorii care trebuie luate în considerare:

  • 1. Termeni și condiții – este contractul pe care magazinul online îl încheie cu clienții săi; de obicei, în Termeni și condiții se găsesc însă și alte dispoziții generale pe care magazinul online trebuie sau poate să le prezinte public; 

  • 2. Elementele de politică de confidențialitate sau alte informări cu privire la datele cu caracter personal, care sunt colectate și prelucrate de către magazinul online; referitor la protecția datelor personale, principala reglementare este Regulamentul general referitor la protecția datelor cu caracter personal (Regulament UE 679/2016);
  •  
  • 3. Link-urile sau mențiunile obligatorii care trebuie să fie prezentate de site și nu neapărat în documentele legale ale site-ului – de exemplu, link-ul către ANPC sau către platforma SOL (de soluționare alternativă a disputelor);

  • 4. Alte aspecte cu incidență legală care pot să apară în procesul de realizare al unui site – de exemplu, felul în care reclama afișată pe site îndeplinește condițiile legale și nu este înșelătoare ori modul de afișare al prețului pe pagina de produs sau în cursul procesului de cumpărare, astfel încât utilizatorul să nu fie indus în eroare de existența unor taxe ascunse în procesul de cumpărare.

Taxele datorate statului

Despre înregistrarea mărcii

Protecția datelor cu caracter personal (GDPR)

Legea nr. 365/2002 - Identificarea

OUG nr. 34/2014 - Contract la distanta

Legislația caselor de marcat


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

legislatia magazinelor online

Autorizatie pentru a comercializa imbracaminte?

legislatia magazinelor online

Comercializarea brandurilor Zara si Bershka

legislatia magazinelor online

Ce program de facturare recomandati?

legislatia magazinelor online

10 intrebari referitoare la returnarea produselor


capitol realizat impreuna cu:

bogdan manolea legislatia magazinelor online

Bogdan Manolea

Co-Founder Trusted.ro


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Cum alegem nișa unui magazin online?

- capitolul 4 -


nisa magazin online

Mulți antreprenori care își deschid o afacere e-commerce se bazează pe ani de experiență în business-uri de altă natură sau pe o pregătire profesională, care să îi ajute în industria aleasă. Există, totuși, și mulți antreprenori care pornesc la drumul unui business online din pură pasiune. Indiferent din care categorie faci parte, etapa de planificare a dezvoltării unui business în comerțul electronic ar trebui să fie nelipsită.

Poți afla în ce măsură există interes comercial pentru nișa de produse pe care vrei să vinzi folosind instrumente specifice mediului online, cum ar fi Google Trends sau Google Ads Keyword Planner. Această cercetare de marketing poate fi făcută și offline, cu ajutorul companiilor specializate sau achiziționând studii specifice unei nișe.

În această etapă, antreprenorul aflat la început de drum are de răspuns la câteva întrebări esențiale:

• Care este riscul intrării pe această piață?

• Este prea competitivă, încă neformată sau fără cerere suficientă?

• Au produsele mele o margine suficientă, încât să îmi asigure o dezvoltare accelerată în primii 3-5 ani?

• Am studiat nișa și există cerere suficientă, care se va traduce în trafic pe site și într-o ecuație profitabilă pentru mine?

• Chiar dacă nișa mea nu este dezvoltată, există produse cu funcții similare și există o cerere suficientă în primii ani de zile, până fac educație în piață?

Poți afla în ce măsură există interes comercial pentru nișa de produse pe care vrei să vinzi folosind instrumente specifice mediului online, cum ar fi Google Trends sau Google Ads Keyword Planner. Această cercetare de marketing poate fi făcută și offline, cu ajutorul companiilor specializate sau achiziționând studii specifice unei nișe.

Pune-te în mintea clientului, află cum caută sau cum ar căuta gama de produse comercializată de tine, apoi estimează vizitele în viitorul tău site. Pentru a face calculele ca la carte, poți chiar să realizezi o estimare a cifrei de afaceri anuale. Folosește-te de: numărul de vizite estimate într-o perioadă dată, rata de conversie medie pe nișă, comanda medie specifică gamei de produse vândute și ecuația comerțului online (Cifra de Afaceri = Traficul x Rata de conversie x Comanda medie).

Înainte de toate, prima întrebare la care ar trebui să răspunzi este: De ce? Care este nevoia pe care o rezolv? sau Care este soluția mea pentru problema X, pe care o au Y% dintre oameni? De multe ori nu vei inventa roata, însă simplul fapt că ai argumente și statistici pentru o problemă reală din piață este deja un început.

Una dintre principalele bătăi de cap ale antreprenorilor care încep o afacere în mediul online este alegerea nișei. Realitatea este că nu există un răspuns corect, dar niciunul greșit: în timp ce unii recomandă să te uiți la potențialul de creștere și să analizezi cifrele, alți antreprenori recomandă să te gândești la ce te pasionează.

Aspecte de luat în calcul, indiferent de cum îți structurezi decizia:


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

nisa magazin online

Cum testez succesul unui produs de nisa?

nisa magazin online

Cum pot sa estimez nisa de piata?

nisa magazin online

Magazine de nisa sau magazin universal?

nisa magazin online

Ce am trebuie să cercetez înainte de a-mi alege nișa?


capitol realizat impreuna cu:

liviu taloi nisa magazin online

Liviu Taloi

eCommerce Senior Consultant la ECOMpedia


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Ce este și cum facem dropshipping?

- capitolul 5 -


Dropshipping (sau Drop & Ship = „lansează și livrează”) este o metodă de comerț prin care un magazin online se ocupă de comercializarea anumitor produse care nu sunt în stocul propriu, ci în stocul producătorului/furnizorului cu care acesta colaborează. Distribuitorul nu păstrează mărfurile în stoc, ci transferă comenzile clienților și detaliile expedierii către producător, către un alt comerciant cu amănuntul, care apoi livrează direct clientului.

Cea mai mare diferență între dropshipping și modelul standard de vânzare cu amănuntul este faptul că vânzătorul nu stochează sau nu deține produsele destinate vânzării. În schimb, comerciantul achiziționează un produs, după cum este necesar, de la o terță parte, pentru a executa comenzi.

dropshipping magazin online

Cum funcționează dropshippingul?

BENEFICIILE DROPSHIPPING-ULUI PENTU MAGAZINUL ONLINE/RETAILER

  • • nu ai cheltuieli logistice;
  • • este mai ușor de început (nu există investiție majoră);
  • • nu ai nevoie de personal;
  • • nu trebuie să contractezi curieri și, automat, nu ai cheltuieli de curierat;
  • • poți lucra de oriunde;
  • • varietate impresionantă de produse (poți vinde orice);
  • • nu ai grija stocurilor.

DEZAVANTAJELE DROPSHIPPING-ULUI PENTRU MAGAZINUL ONLINE/RETAILER

  • • câștigurile sunt mai mici;
  • • nu poți garanta clientului calitate foarte ridicată (în special referitor la servicii, depinde mult de partener);
  • • depinzi, în mare parte, de alegerile partenerului;
  • • complexitatea procesului de livrare al produselor, în special în cazul în care într-o comandă se găsesc produse de la mai mulți furnizori, • circuitul financiar și cel de docaumente fiind mai complex;
  • • nesiguranța existenței produsului în stocul furnizorului.

MERITĂ SĂ ÎNCEPI O AFACERE DE TIP DROPSHIPPING?

Ca multe altele, totul depinde doar de tine. Ce model de afacere ai în minte, cât de mult vrei să te implici, cât de mult vrei să investești și cât de mult îți dorești să câștigi. Dropshipping-ul nu este un mod perfect de comerț, fără stres. Modelul are câteva avantaje clare, dar vine și cu o serie de complexități și probleme pe care va trebui să le poți aborda.

CE TREBUIE SĂ CERI DE LA FURNIZOR

  • • o conexine de tip API, pentru a lista automat produsele pe website-ul propriu;
  • • customer care pentru consumatori (inclusiv posibilitatea de urmărire a coletului);
  • • respectarea unor standarde superioare de împachetare și livrare.

Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

dropshipping magazin online

Facturi Dropshipping Aliexpress in Shopify

dropshipping magazin online

Cum deschid o firma pentru vanzare dropshipping?

dropshipping magazin online

Cadrul legal pentru afacere online dropship in SUA

dropshipping magazin online

Contabilitate magazin dropshipping


capitol realizat impreuna cu:

marian seitan dropshipping magazin online

Marian Seitan

General Manager la Mediapost Hit Mail


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Ce trebuie să știm despre curieri?

- capitolul 6 -


curieri magazin online

Livrarea produselor este, cu siguranță, unul dintre cele mai importante aspecte atunci când vine vorba despre cumpărăturile online. Comoditatea și accesibilitatea sunt printre principalele motive pentru care clienții preferă magazinele online, în detrimentul celor tradiționale, așadar experiența trebuie să fie una cât mai plăcută (proces simplu, livrare rapidă, etc.).

Dacă livrarea este și gratuită, atunci ai toate șansele să-l convingeți pe utilizator să cumpere de la tine (25% dintre români sunt influențați de livrarea gratuită). Dacă, în schimb, coletul a întârziat sau, mai rău, a ajuns deteriorat, nu doar că utilizatorul nu va mai achiziționa și a doua oară, dar va povesti și prietenilor despre experiența neplăcută. De aceea, este important ca magazinul online să proceseze și să expedieze comenzile într-un termen cât mai scurt și să le ambaleze corect.

Fiecare companie de curierat are propriile norme de ambalare recomandate, însă există câteva condiții generale care trebuie respectate. Produsele trebuie să aibă un ambalaj intact și opac, să corespundă greutății, formei și naturii conținutului. Coletele care conțin bunuri fragile trebuie ambalate utilizând ca umplutură folie cu bule, polistiren antișoc sau alt material care atenuează şocul mecanic.

Apoi, antreprenorii trebuie să aibă în vedere și faptul că, în România, aproximativ 84% dintre comenzi sunt plătite ramburs, ceea ce înseamnă că tot firma de curierat este și cea care va încasa banii de la client. De aceea, este important să negociezi din vreme cu firmele de curierat termenul în care ți se vor returna banii încasați, eventual să implementezi un sistem de plată cu cardul și să încurajezi clienții să aleagă această metodă de plată.

Există și metode de livrare alternative, pe care, de asemenea, le poți discuta cu firmele de curierat. Livrarea se poate face la domiciliul sau la locul de muncă al clientului, dar și în lockere sau la magazinele de proximitate.

La ce trebuie să fii atent când îți alegi un curier

Detalii despre negocierea contractului

Greșeli frecvente și bune practici


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

curieri magazin online

Cat platiti pe colet la firma de curierat (primul kg)?

curieri magazin online

Putem negocia tarifele de curierat?

curieri magazin online

Ambalarea produselor pentru livrarea prin curieri

curieri magazin online

Cum ii pot dovedi unui client ca am trimis ce a comandat?


capitol realizat impreuna cu:

adriana- manu curieri magazin online

Adriana Manu

Assistant Marketing Manager la FAN Courier


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Ce sunt și cum ne ajută procesatorii de plăți?

- capitolul 7 -


Procesatorul de plăți este o companie care pune la dispoziție un serviciu software, prin care se autorizează procesarea tranzacțiilor financiare din mediul online și nu numai. Metodele de plată folosite local sunt: cardul bancar, transferul bancar, SMS-ul, criptomonedele. Plata cu un card bancar poate să fie oferită și de o bancă direct către comerciant, într-o formă mai limitată.

Mulți antreprenori tratează acest aspect cu superficialitate. Procesul de plată are un impact puternic asupra clientului, influențând decizia de cumpărare, de aceea trebuie să fie cât mai rapid și ușor de făcut. Este păcat ca, după tot efortul depus pentru a câștiga un client și a-l aduce în ultimul stadiu al procesului de cumpărare online, să îl pierzi pentru că s-a blocat în etapa de plată.

procesatori de plati magazin online

Deși piața de comerț electronic din România crește exponențial de la an la an, cea mai populară metodă de plată rămâne, cu o majoritate copleșitoare, rambursul. Totuși, este foarte important ca utilizatorii să aibă la dispoziție mai multe metode de plată online dintre care pot alege; acest lucru va ajuta inclusiv la creșterea încrederii pe care clientul o are față de magazinul online. 

Cum funcționează plata prin procesatorii de plăți

Cum alegi procesatorul de plăți potrivit pentru magazinul tău


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

procesatori de plati magazin online

Solutii de plata Romania. Procesatori de plati online.

procesatori de plati magazin online

Ce procesatori de plati folositi si recomandati?

procesatori de plati magazin online

NETOPIA mobilPay e prezent pe Shopify

procesatori de plati magazin online

Inregistrare bani PayU in contabilitate?


capitol realizat impreuna cu:

horia grozea procesatori de plati magazin online

Horia Grozea

Director Online & Mobile Payments

la NETOPIA Payments


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Cum să alegem platforma ecommerce potrivită?

- capitolul 8 -


platforma magazin online

O platformă de comerț electronic este o soluție software web-based, care le oferă deținătorilor de magazine fizice sau celor care doresc să comercializeze produse, posibilitatea să creeze magazine online, prin intermediul cărora să își prezinte produsele în mediul digital și să le vândă pe Internet. Prin intermediul platformei pe care sunt construite, magazinele online le pot oferi clienților, pe lângă posibilitatea de a achiziționa produse, o gamă variată de funcționalități auxiliare extrem de utile.

Platformele de e-commerce se pot împărți, la ora actuală, în 3 mari categorii:

  1. 1. platforme SaaS (Software as a Service) – care se închiriază ca atare de la dezvoltatori;
  2. 2. platforme Open Source – dezvoltate de comunități internaționale, pe baza cărora se pot crea magazine online;
  3. 3. platforme Custom – dezvoltate integral pentru un anumit client, cu un nivel crescut de personalizare.


PLATFORMELE DE TIP SAAS

Platformele tip SaaS, așa cum le spune și numele, sunt platforme deja create de diverse companii, pe care le poți folosi în schimbul unui abonament lunar. O astfel de platformă este cea mai ieftină și rapidă soluție pentru un magazin online, venind însă și cu cel mai mare grad de inflexibilitate, deoarece posibilitățile de personalizare sunt limitate. Trebuie să înțelegi că sumele pe care le plătești lunar sunt pentru utilizarea platformei. Ea nu îți aparține ție, ci firmei care a dezvoltat-o.

✓ Avantajele platformelor SaaS

✗ Dezavantajele platformelor SaaS


PLATFORMELE OPEN SOURCE

Termenul de “platformă open source” se referă la faptul că tot codul sursă al acesteia este pus la dispoziție în mod gratuit de dezvoltatori către comunitate, pentru a fi utilizat, dezvoltat, modificat, îmbunătățit.  Practic, tot ce trebuie sa faci este să descarci codul sursă de pe site-ul dezvoltatorului și să începi să îl modifici după bunul plac, până ajungi la rezultatul dorit. O mare varietate de funcționalități au fost deja create de comunitatea de dezvoltatori din jurul platformei Open Source (plugin-uri), putându-se achiziționa din marketplace-uri special create pentru fiecare platformă în parte.

platforma magazin online
platforma magazin online
platforma magazin online
platforma magazin online

✓ Avantajele platformelor Open Source

✗ Dezavantajele platformelor Open Source


PLATFORMELE 100% PERSONALIZATE (CUSTOM)

Pe lângă cele două tipuri de platforme enumerate deja, mai există și posibilitatea de a-ți crea propria platformă de e-commerce, de la 0 (pornind, preferabil, de la un framework al limbajului de programare folosit). Practic, este vorba despre o platformă special creată pentru nevoile business-ului tău de către o echipă de programatori. Această soluție este aleasă, în general, de marii comercianți, care au nevoie de funcționalități sau integrări foarte specifice.

De ce ar alege un comerciant o platformă personalizată? Din același motiv pentru care un cumpărător alege un costum la comandă, în locul unui costum ready-made.

Pentru a avea succes cu o soluție custom, ai nevoie de 2 elemente-cheie: 

  1.  buget dedicat – în general, bugetul pentru o soluție Custom depășește cu ușurință 20.000-30.000 euro;
  2. • echipă competentă – este recomandabil să lucrezi cu o companie de încredere; dacă alegi să angajezi o echipă internă, ai în vedere că ei trebuie coordonați de un team-leader tehnic, iar proiectul trebuie supervizat de un project manager tehnic.; dacă alegi să lucrezi cu freelanceri, analizează foarte bine referințele acestora și asigură-te ca îți pot livra proiectul, deoarece platformele Custom sunt proiecte grele, care se dezvoltă pe perioade lungi de timp, de oameni cu diverse profesii (nu este necesar un singur programator).

• Dacă nicio platformă OpenSource nu reușește să îți rezolve toate cerințele tehnice, ai un business matur și îți permiți să investești un buget generos în magazinul tău online, deoarece este un canal-cheie de vânzare, alege o platformă Custom.


Există și o a patra variantă pentru cei care nu vor să se complice: Marketplace-urile.

Marketplace-urile reprezintă o soluție prin care un magazin online deja existent oferă posibilitatea altor comercianți online să comercializeze produsele proprii pe magazinul lor în schimbul unui comision.

Iată ce spune referitor la acest subiect Iulian Stanciu, CEO eMAG, magazin care are și cel mai mare marketplace din România:

„Ușurința de a face comerț online a fost și preocuparea noastră. Pentru un nespecialist poate să pară complicat să-ți construiești direct un magazin online, percepția este că e complicat. Noi am construit eMAG Marketplace ca o modalitate prin care faci comerț online mult mai ușor, iar costurile sunt doar variabile, plătești doar pentru ceea ce vinzi. În plus, noi venim cu training și ajutăm antreprenorii să învețe și să crească. Magazinul online propriu poate fi un pas ulterior, după ce antreprenorul a învățat ce este important în comerțul online pentru a servi foarte bine clientul și pentru a crește.”

Iulian-Stanciu- platforma magazin online

Iulian Stanciu, CEO eMAG.ro

Iulian-Stanciu- platforma magazin online

Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

platforma magazin online

Cea mai buna platforma e-commerce

platforma magazin online

Cum aleg platforma de comert online?

platforma magazin online

Prestashop vs Magento vs Opencart vs Wordpress

platforma magazin online

Ce platforma ecommerce credeti ca este cea mai buna?


capitol realizat impreuna cu:

roxana olaru platforma magazin online

Roxana David

BizDev Fairy la CREADIV


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Crearea propriu-zisă a magazinului online

- capitolul 9 -


Odată planul făcut și platforma aleasă, trebuie să începi crearea propriu-zisă a magazinului online, capitol pe cât de simplu inițial, pe atât de complicat când avansezi.

1. Schițarea rezultatului final, împreună cu un specialist/singur.

Aceasta este o etapă pe cât de importantă, pe atât de ignorată de marea majoritate a viitorilor comercianți online. Dacă vrei însă să ai un magazin de succes trebuie să iei în calcul câteva lucruri încă de la început și să schițezi pe hârtie cum va arăta site-ul tău, ce funcționalități va avea și alte detalii ce țin de tehnic și de design. Foarte multe erori viitoare le poți repara ușor în această etapă.

Dacă nu ai cunoștințe în acest domeniu, cel mai bine ar fi să vorbești cu un specialist în Usability. Există câteva lucruri la care trebuie să fii atent încă de la început, pentru a nu-ți complica viața antreprenorială, lucruri identificabile cu ușurință de o persoană cu experiență.

Vorbim în acest caz despre:

  1. • alegerea funcționalităților corecte (pentru a economisi timp și bani);
  2. • alegerea unor soluții de găzduire capabile (pentru a nu pierde clienți);
  3. • alegerea unui design curat și plăcut pentru vizitatori;
  4. • așezarea elementelor în pagina, etc.

2. Îmbunătățirea, implementarea și/sau testarea funcționalităților de bază din site

Odată ce ți-ai schițat magazinul online, trebuie să te ocupi de îmbunătățirea, implementarea sau testarea funcționalităților esențiale din site. Când vorbim despre funcționalități de bază (lucruri absolut esențiale pentru funcționarea în condiții normale a unui magazin online), ne referim la: 

  1. • procesul de navigare;
  2. • search-ul;
  3. • procesul de înregistrare cont/autentificare;
  4. • procesul de check-out;
  5. • adăugarea produselor în coșul de cumpărături sau în wishlist.

Toate funcționalitățile de care are nevoie un magazin online profesional le găsești aici: „criteriile de jurizare din competiția magazinelor online – GPeC”.


3. Implementarea și testarea funcționalităților extra din site (dacă este cazul)

Fiecare business online în parte are nevoie de ceva în plus față de concurență, pentru a deveni prima alegere a clienților. Nu este suficient să ai câteva produse pe care le are și concurența, la același preț și oferind aceleași servicii. De aceea ai nevoie de funcționalități extra, cum ar fi: 

  • • un sistem de puncte de fidelitate;
  • • un sistem care oferă clientului posibilitatea de a alege împachetare premium pentru produsele cumpărate;
  • • cadouri în coșul de cumpărături;
  • • un sistem avansat de creare vouchere/coduri de reducere;
  • • autorespondere;
  • • diverse sisteme care oferă clientului o mai bună experiență de shopping.

4. Editarea elementelor grafice, pentru a se potrivi cu ideea de business

Odată pus la punct site-ul din punct de vedere tehnic, îți poți orienta atenția spre design-ul site-ului. Folosește un design modern, atractiv vizual, evită layout-urile aglomerate în beneficiul unui design „curat”, cu multe spații albe (care au rolul de a evidenția informațiile esențiale, de marketing), fără interferența elementelor de tip „noise” (ce distrag atenția și induc în eroare utilizatorul). 

Conform bunelor practici din e-commerce, decizia vizitatorilor de a rămâne sau nu pe un website la prima interacțiune cu acesta se ia în aproximativ 5 secunde – așadar, prima impresie contează enorm. De asemenea, un layout „curat” și modern denotă încredere, spre deosebire de un design neîngrijit și neactualizat, „old school”. Dacă respecți bunele practici de Usability, ești liber să alegi orice crezi că se potrivește cu ideea ta de business. 


5. Instalarea unei soluții de analiză a traficului (recomandat: Google Analytics + Google Search Console)

Dacă tot ești în faza de dezvoltare tehnică, este important să instalezi încă de acum o soluție software pentru analiza traficului. Noi recomandăm Google Analytics, împreună cu Google Search Console – tool-uri gratuite, care acoperă mai mult decât suficient nevoile unui magazin online.

Vei face în viitor diverse campanii de marketing și nu numai, deci vei fi curios să vezi dacă eforturile tale dau roade. Este foarte simplu să observi asta cu ajutorul Google Analytics. De asemenea, vrei să vezi cum evoluează traficul tău organic, cum te poziționezi în Google sau ce erori de indexare are website-ul tău, lucru pe care îl poți face cu ușurință cu Google Search Console.


6. Crearea paginilor de informații obligatorii (Termeni și condiții, Contact, Politică de confidențialitate, Politică de retur, Informații despre livrare, Detalii despre service și garanții)

Fiecare comandă plasată pe magazinul tău online devine un contract de vânzare încheiat între client și compania ta. Acest contract trebuie să se supună unor termeni și condiții.  Termenii și condițiile trebuie scrise și postate vizibil pe website-ul magazinului tău online (de obicei, cu link-uri în subsolul site-ului sau chiar în meniul principal). Detalii legale referitoare la acest subiect găsești mai sus, în Capitolul 3. De asemenea, creează și expune public pagini de informații despre Contact, Livrare, Service și garanții, ca informațiile căutate de client să fie disponibile fără prea mari bătăi de cap.


7. Crearea paginilor de informații secundare/opționale, dar foarte importante (Despre noi, Cum comand, etc.)

Am spus-o și o să o repetăm de câte ori este nevoie: magazinele online pornesc cu un handicap uriaș față de magazinele fizice (acela că, palpabil vorbind, nu pot oferi clientului produsul spre verificare). Din acest motiv, magazinele online trebuie să pună accent pe transparență, informare și servicii suplimentare.

Informația nu este niciodată suficientă în online, de aceea prezintă-i clientului cât mai multe informații, pentru ca acesta să câștige încredere în tine. Creează o pagină în care îți prezinți afacerea, echipa, misiunea, viziunea și valorile.

Creează un ghid în care să prezinți pas cu pas ce trebuie să facă un client pentru a comanda un produs și oferă-le clienților tăi cât mai multe elemente pentru a le crea o experiență de shopping de nota 10.


8. Crearea categoriilor și a subcategoriilor

Dacă ai parcurs toți pașii până aici, așa cum ți-am recomandat, sigur știi ce urmează să vinzi. Pentru o navigare mai simplă și o experiență mai plăcută de shopping pentru viitorii clienți, creează categorii și subcategorii în care, mai apoi, îți vei încadra produsele comercializate.

Ai grijă să denumești categoriile și subcategoriile cu nume descriptive. Nu încerca să pari diferit folosind denumiri „cool”, pentru că oamenii s-ar putea să nu înțeleagă ce vrei să le vinzi.

Atenție și la afișarea categoriilor în meniu. Dacă ai foarte multe categorii, încearcă să le grupezi într-un singur meniu dropdown, iar în meniu limitează numărul link-urilor către paginile importante (Noutăți, Reduceri, Blog, Comunitate, etc.) la maxim 7-8.


9. Adăugarea produselor

Chiar dacă mulți dintre noii comercianți online încep cu această etapă, adăugarea produselor pe site e cel mai bine să fie făcută la sfârșit. În procesul de dezvoltare există șansa apariției unor erori care necesită restaurarea sistemului de la o dată sau o oră anterioară, lucru care ar șterge toată activitatea din acea perioadă. Odată partea tehnică stabilită, poți să te ocupi liniștit de acest detaliu.

La ce trebuie să fii atent atunci când adăugăm produsele:

În cazul în care ai foarte multe produse de adăugat în site, asigură-te că platforma ta e-commerce îți oferă o opțiune accesibilă și ușor de folosit de import (dintr-un fișier CSV, XLS sau dintr-un feed URL).


10. Testarea site-ului pe toate platformele și browser-ele existente și rezolvarea eventualelor erori.

În sfârșit totul este gata, îți și imaginezi cum încep să vină comenzile. Ei bine, nu e chiar așa.... Înainte de marea deschidere mai trebuie să testezi site-ul pe absolut toate rezoluțiile și browser-ele cunoscute.

Echipa ta probabil a realizat website-ul pe un calculator care avea încorporat un monitor de 19 inci, folosind browser-ul Google Chrome. De acolo, totul se vede perfect, dar trebuie să te asiguri că și cei care folosesc alte dispozitive, cu alte rezoluții și alte browsere, vor vedea website-ul la fel cum îl vezi și tu.

Pentru testarea browser-elor nu e nevoie să îți instalezi toate soluțiile și să folosești zeci de monitoare și telefoane, există tool-uri ca browserling.com și quirktools.com/screenfly, care îți vor ușura munca.

Un mic sfat: singur nu vei putea să observi toate imperfecțiunile sau ceea ce nu merge de pe site, de aceea îți recomandăm să îi rogi pe cei din familie, pe cunoscuți sau chiar pe colegii de breaslă să arunce o privire. Poți chiar să folosești tool-uri ca usabilityhub.com, prin care plătești necunoscuți să facă o anumită acțiune, pentru a vedea cât de ușor se descurcă.


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

platforma magazin online

Ce firma de web hosting imi recomandati?

platforma magazin online

Importanta descrierii comerciale a produselor

platforma magazin online

Cine stabileste ce perioada acordam garantie?

platforma magazin online

Cat de mult ne poate afecta numele domeniului web?


capitol realizat impreuna cu:

cosmin-daraban platforma magazin online

Cosmin Daraban

CEO & Co-Founder Gomag


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

Cum facem marketing online?

- capitolul 10 -


marketing magazin online

În e-commerce, poate mai mult decât în orice alt business, „cea mai bună strategie de marketing este SĂ ÎȚI PESE”. Dincolo de poziționare și principalele mesaje de marketing care te diferențiază de competiție, o strategie de Customer care fără cusur poate fi rampa de lansare sau ingredientul secret care generează vânzări garantate.

Dar de cine trebuie să îți pese? În această întrebare stă toată esența marketingului. Lucrul pe care trebuie să îl stabilești (înainte de orice campanie, strategie sau tactică de marketing) este audiența, targetarea, publicul-țintă sau cum vrei să le numești! Într-o afacere, totul pleacă de la client, înțelegerea lui la nivel profund, a realității lui, a problemelor pe care le vrea rezolvate sau a dorințelor pe care le vrea împlinite. În termeni de specialitate, acest client este numit „Buyer Persona” sau „Avatar”.

Dar aici intervine iar o problemă: ca începător nu ai clienți existenți. Cum desenezi profilul unui om înainte de a-i vinde ceva? Pentru a elucida acest mister, trebuie să răspunzi cu maximă seriozitate la următoarele întrebări:

Cine suntem noi (ca și companie)?

  1. Ce fel de companie suntem?
  2. Care este istoricul nostru, dacă există?
  3. Ce produse vindem?
  4. Cui vindem? Care este clientul nostru ideal?
  5. Cum vindem?
  6. La ce preț vindem?
  7. Care este misiunea noastră/scopul nostru?
  8. De ce contează ceea ce facem?
  9. Ce cifră de afaceri țintim?

Cine sunt clienții noștri?

  1. • Cum arată un client ideal al produsului nostru? Cine este el?
  2. • Ce sex are? Ce vârstă? Unde locuiește? • Câți bani câștigă?
  3. • Este căsătorit? Are copii?
  4. • Care sunt frustrările lui în acest moment și care dintre ele au legătură cu ceea ce facem noi?
  5. • Care sunt dorințele lui și care au legătură cu ceea ce facem noi?
  6. • Care sunt obiectivele lui raționale (legate de durerile/aspirațiile lui) care pot fi îndeplinite cu ajutorul nostru?

Care este competiția noastră?

  1. • Cine ne sunt competitorii pe aceeași nișă?
  2. • Ce prezență online au? Ce site-uri? Ce comunități? Ce pagini de vânzare?
  3. • Ce vând ei mai precis? Cum arată pachetele lor? Care le este prețul? Dau și bonusuri?
  4. • Cui vând mai precis? Cum arată clienții competiției noastre?
  5. • Cum vinde competiția noastră?
  6. • Care este motivul principal pentru care clienții cumpără de la ei?
  7. • Care sunt nemulțumirile clienților referitoare la ei?

NOTĂ: Înainte de începe să faci orice altceva apropo de marketingul afacerii tale online, documentează-te, ia o foaie și un pix și notează răspunsurile la întrebările de mai sus. Este cea mai sigură șansă de a ști cui să te adresezi și de a nu pierde bani inutil.

Odată identificat tiparul cumpărătorului ideal, definirea strategiei de marketing și alegerea canalelor principale ar trebui să decurgă cu ușurință. Cele mai multe magazine online pornesc la drum cu ideea (greșită) că marketingul pe care îl pot face se rezumă la două canale de paid advertising, respectiv: Facebook Ads și Google Ads. Sigur că, având în vedere bugetul de marketing pe care un antreprenor îl poate aloca la început de drum, recomandăm bootstrapping-ul cât de mult se poate, însă asta nu înseamnă o limitare la cele două canale. 

Printre cele mai des întâlnite canale folosite și potrivite pentru magazinele online românești se numără:

  1. 1. Search Engine Optimization (SEO);
  2. 2. Search Engine Marketing (SEM);
  3. 3. Content marketing;
  4. 4. Social Media Marketing (SMM);
  5. 5. Affiliate marketing;
  6. 6. E-mail marketing.

Pentru a înțelege mai clar cum ne ajută fiecare canal de marketing la promovarea ofertelor noastre, le vom analiza pe scurt:

1. SEO – optimizarea pentru motoarele de căutare

2. SEM – search engine marketing

3. Content marketing

4. SMM – marketing pe rețelele de socializare

5. Affiliate marketing

6. E-mail marketing

TIPURILE DE TRAFIC

Atunci când te gândești la strategia de marketing pentru magazinul tău online, trebuie să te gândești la un circuit deschis și continuu, care începe de la primul contact cu potențialii clienți (traficul rece), merge apoi spre cei dispuși să cumpere (traficul cald) și se termină cu cei care au cumpărat și se încadrează în categoria promotorilor brand-ului tău (traficul fierbinte).

Strategia de marketing trebuie să vizeze etapizat cele trei tipuri de trafic, pentru a aduna cât mai mult trafic fierbinte. Foarte multi comercianți online se opresc cu strategia lor de marketing la traficul cald, dar tu nu trebuie să faci asta! Trebuie să ai răbdare cu vizitatorii tăi și să nu îți faci iluzii că vei avea sute de comenzi în 2 ore după ce ai început să faci marketing online.

Gândește-te la acest proces ca la întemeierea unei familii. Nu va fi nimeni de acord să se căsătorească cu tine după prima întâlnire :), ai nevoie de timp, de mai multe interacțiuni plăcute și de încredere maximă între parteneri.

CE ESTE ȘI DE CE ESTE IMPORTANTĂ ANALIZA DIGITALĂ

Digital Analytics/Web Analytics (analiza digitală/analiza web) se referă la măsurarea, colectarea, analizarea și raportarea datelor de pe Internet, cu scopul de a înțelege și optimiza utilizarea paginilor web. Analiza web nu este doar un proces de măsurare a traficului web, ci ar trebui folosită ca instrument pentru optimizarea afacerilor online și pentru a evalua și a îmbunătăți eficiența unui site web.

Programele și aplicațiile de analiză web pot ajuta companiile să măsoare rezultatele campaniilor clasice desfășurate prin tipărituri sau advertising offline. Se poate analiza modul în care se schimbă traficul pe un site web după lansarea unei campanii de publicitate în media tradiționale: ziare, TV, radio.

Analiza web oferă informații despre numărul de vizitatori pe un site web și numărul de afișări de pagină, ajută la monitorizarea evoluției traficului și a popularității, care este utilă pentru cercetarea pieței afacerilor cu prezență online.


Articole, întrebări și răspunsuri pe aceiași temă

marketing magazin online

Carti si materiale despre strategii de marketing online

marketing magazin online

Ce procent din CA alocati bugetului de marketing ?

marketing magazin online

Ecuatia comertului online (CA = Tr x Rc x Cm)

marketing magazin online

Seria RoundUP Experts by ECOMpedia


capitol realizat impreuna cu:

Ionut munteanu marketing magazin online

Ionuț Radu Munteanu

Managing Partner & Trainer la WebDigital.ro


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

De ce să alegem servicii de consultanță?

- capitolul 11 -


Vrei să îți crești afacerea online și nu știi cum? Sunt aspecte ale acestui tip de business pe care nu le stăpânești și vrei să afli răspunsurile potrivite? Te sperie faptul că nu găsești răspunsurile la întrebările pe care încă nu le știi?

AVANTAJELE ȘI DEZAVANTAJELE SERVICIILOR DE CONSULTANȚĂ

Avantajul principal al colaborării cu un consultant în comerțul online constă în experiența pe care acesta o are cu sutele de clienți pe care i-a ajutat. Riscul de a pierde bani pentru că nu știi răspunsul la întrebările de tipul „Ce platformă de comerț electronic să folosesc?”, „Cum măsor succesul campaniilor de marketing online?”, „Cum știu ce să cer unei agenții de digital?” sau riscul de a nu ști ce provocări apar pe parcursul lansării unui magazin online este mult redus atunci când ai acces la o bază de date cu răspunsuri potrivite, adică la un consultant.

consultanta magazin online

Dezavantajul colaborării cu un consultant e-commerce este acela că, deși reduci considerabil riscul eșuării unui business online, acesta nu este inexistent, iar colaborarea poate eșua din lipsă de resurse și schimbarea priorităților. Alegerea de a te dezvolta în ritmul tău propriu, fără susținerea unui consultant de specialitate, fără o investiție potrivită obiectivelor alese este o soluție de compromis – schimbarea priorităților și a termenelor în care să-ți atingi obiectivele de business.

Dacă ai resursele potrivite și alegi să colaborezi cu un consultant cu experiență în comerțul online, reduci timpul necesar atingerii obiectivelor proprii și înțelegi mai bine cum funcționează vânzările online.

De ce să alegi servicii de consulanță?

Cum verifici dacă serviciile de consultanță dau roade?

Cum să alegi un consultant bun?


CONCLUZII

Nu știi ce să faci? Ai nevoie de training. Caută cursuri de specialitate. Știi cum să faci însă ai dificultăți specifice? Ai nevoie de consultanță. Știi ce să faci, știi blocajele, nu ai timp? Apelează la servicii externe companiei tale.

Frica mare de necunoscut și tehnologie, când vine vorba de trecerea unui business tradițional în mediul online, poate fi redusă repede dacă alegi să te lansezi online pe o platformă închiriată, un SaaS, platformă de e-commerce cu plata lunară. Redu costul de lansare la minim, învață cum să îți testezi ideea pe care o ai (lean startup și minimum viable product) și vei afla că poți să vinzi online.

Dacă s-ar apela la consultanți (care au trecut prin zeci sau sute de lansări succesive de magazine online), la companii de programare cu experiență și cu suport tehnic bine pus la punct (care au sute de magazine online în portofoliu) și la agenții de digital (care, la fel, au clienți permanenți și încântați de rezultatele campaniilor de marketing), s-ar putea reduce multe dintre eșecurile start-up-urilor.


capitol realizat impreuna cu:

liviu taloi consultanta magazin online

Liviu Taloi

eCommerce Senior Consultant la ECOMpedia


Dacă informațiile din acest ghid ți s-au părut folositoare, nu uita să le share-uiești și prietenilor tăi

În loc de concluzii, un sfat de la cei mai mari...

"În urmă cu 2-3 ani lucrurile îmi păreau mult mai sigure, iar piața aproape iți garanta succesul, dar astăzi vorbim de o concurență acerbă pe majoritatea nișelor, de antreprenori educați sau cu dorință de educare, de soluții tehnice la îndemâna oricui, mai ieftin și mai simplu ca oricând.

Ce aș face eu dacă ar fi să iau totul de la început acum și ce sfăuiesc pe viitorii antreprenori se rezumă în următoarele sfaturi:

- investește în tehnologie și automatizarea proceselor - Optează pentru o soluție de suport pentru clienți (tradițională sau tech) și dedică-te acestui serviciu, înregistrează convorbirile și folosește-le ulterior în perfecționarea activității tale. Dotează și actualizează echipamentele tehnice folosite de echipa (telefoane, căști, laptopuri sau aparate de cafea) pentru că vor transforma munca în una mai ușoară și mai placută. Posibilitatea de a putea fi contactat în anumite situații direct de către client este de asemenea importantă.

- implică-te în dezvoltarea echipei - Investește în cursuri, traininguri și team building-uri pentru angajați. Invață să stingi conflictele din fașă, nu amâna să iei decizii și respectă-ți colegii de echipă.

- păstrează doar serviciile pe care știi că le poți face de nota 10 - Restul externalizează-le, astfel vei ieși mai ieftin.

- realizează parteneriate care să aibă grijă de imaginea companiei tale - Lucrează cu firme de curierat care-și respectă clienții, livrează la timp și în condiții de sigurantă, alege banca și serviciile financiare care ți se potrivesc și te reprezintă și oferă clienților soluții de plată variate.

- asigură-te că ai backup-uri, cel puțin zilnice, la bazele de date, site, sistemul de gestiune, email-uri, documente și rapoarte - realizează planuri de acțiune pentru situații neprevăzute.

- fii mereu în contact cu piața, participă la evenimente și informează-te."

magazin online bestkids

George Șerban, General Manager la BestKids

magazin online bestkids

Informațiile din acest ghid au fost realizate împreuna cu:

gpec proiect magazin online
decalex proiect magazin online
trusted proiect magazin online
media hit proiect magazin online
fan courier proiect magazin online
netopia proiect magazin online
creadiv proiect magazin online
gomag proiect magazin online
webdigital proiect magazin online
gpec proiect magazin online
decalex proiect magazin online
trusted proiect magazin online
media hit proiect magazin online
fan courier proiect magazin online
netopia proiect magazin online
creadiv proiect magazin online
gomag proiect magazin online
webdigital proiect magazin online

Invitați speciali:

libris proiect magazin online
emag proiect magazin online
bestkids proiect magazin online
libris proiect magazin online
emag proiect magazin online
bestkids proiect magazin online

© 2019 ECOMpedia.ro All rights reserved