Estimare nisa de piata

Intrebare

Salut,

Pentru deschiderea unui magazin online, incerc sa fac un calcul privind cererea de pe piata pentru aceste produse.
Avand in vedere ca produsele nu sunt foarte prezente pe piata, sper eu ca doar datorita faptului ca sunt produse foarte noi, nu stiu alta metoda de a estima aceasta nisa, decat sa folosesc cautarile Google.

Am 4 cuvinte cheie, cu estimare data de Google Adwords de 3600, 2900, 1300, 1000 numar mediu de cautari lunare din Romania.

In ebook-ul gratuit de pe ecommercefuel, se foloseste urmatoarea formula, pentru calcularea traficului lunar, posibil, daca esti nr 1 pe acele cuvinte cheie, pornind de la aceste informatii, dar luand in calcul si restul de trafic natural generat de alte cautari, in afara acelor cuvinte cheie: numarul de cautari ale cuvintelor cheie/ 0,15.

Bazandu-ma pe cele 4 cuvinte cheie alese si pe formula de mai sus, imi rezulta aprox 58.000 de vizite posibile lunar.
la o rata de conversie de 1%, am 580 comenzi lunare.

Sunt aceste cuvinte cheie bune pentru deschiderea unui magazin online de nisa, cu produse cu pret intre 50-150 EUR?

Daca calculul este corect, luand un 20% profit brut (fara costuri, doar scazand din pretul de vanzare pe cel de achizitie), ar rezulta, daca se comanda doar 1 produs per comanda, un profit brut de 580 x (0,2×100) = 11.500 EUR lunar.
Am luat ca si comanda medie 100 de EUR, tinand cont de pretul mediu al produselor.

Sunt aceste calcule corecte?

Dan

Topic deschis 0
Alegerea nisei DanTe 5 ani 5 raspunsuri 50 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 5 )

  1. Din experienta proprie estimarea Google Adwords este foarte departe de realitate.

  2. Din totalul estimat de tine trebuie sa iei in calcul doar share din piata pe care il estimezi ca il castigi.
    Conversia de 1% pentru magazin de nisa e ok, dar pentru start-up poate fi greu de atins.
    Succes.

  3. @Adrian – Si cum estimez acest share de piata, daca piata are doar jucatori mici si foarte mici? Eu mizez foarte mult pe cresterea in viitorul apropiat al pietei, bazandu-ma pe tendintele din SUA si EU, care dupa 1-2 ani ajung si la noi

    @Traian – departe de realitate in ce sens? Da Google Adwords estimari mai mari sau mai mici? Departe departe, dar cu cat si in ce sens, jos sau sus?

  4. @Dante – Incearca formula de mai jos. daca o pui in excel te poti juca usor cu parametri si estima diverse rszultate finale:
    [ESTIMARE CAUTARI] X [RATA CLICK IN PAGINA DE REZULTATE] X [RATA CONVERSIE SITE] X [NUMAR DE PRODUSE PE COMANDA] X [PROFIT MEDIU PE PRODUS]

    DESCRIERE:
    – [ESTIMARE CAUTARI] = cate cautari sunt estimate de Google. Estimarile sunt estimari si pot fi mai mult sau mai putin departe de realitate. Considera asta. In plus considera ca motoarele de cautare iti vortrimite trafic si pe “long tail” (pe care tu nu-l iei in calucul in ecuatie) si mai ai si social media, si celelate motoare de cautare (Yahoo, Bing) care te ajuta
    – [RATA CLICK IN PAGINA DE REZULTATE] = Cati cautatori clicheaza pe pagina ta. Nu toti cei care cauta clicheaza pe pagina ta => In medie, daca cuvintele cheie sunt toate pr primul loc, te poti astepta la o media de 30% din numarul de cautari. Poate mai mult sau mai putin in functie de nisa, dar ia 30% ca baza de calcul
    – [RATA CONVERSIE SITE] = Cati vizitatori cumpara. Cum s-a mentionat 1% este OK, dar fi rezervat si foloseste 0.7% ca sa ai o surpriza placuta daca faci treaba bine 🙂
    – [PROFIT MEDIU PE PRODUS] = profitul dupa ce ai scazut TOATE costurile incluzand cost produs, chirie, salarii, curent, contabil, etc … si costuri de constructie, maintenanta site si marketing (inclusiv costul pentru a duce acele cuvinte pe primul loc in Google, cupoane, reduceri, etc… ). O gramada mare, mare, mare de costuri 🙂

    In situatia ta ar iesi ceva de genul:
    8,800 (cautari – din estimarea ta pentru cele 4 cuvinte) X 30% (rata click in Google) X 0.7% (rata conversie site) X 1 (produs pe comanda) X 20 EUR (100 EUR produs mediu cu 20% rata de profit) = ~380 EUR profit

    Parerile sunt impartite cu privire la mediile estimate mai sus (rata click, rata conversie, etc …) si depind de mai multi factori (nisa, preturi, noutate produs… etc). Ia in considerare si parerile altora asupra parametrilor si ruleaza mai multe calcule pe baza diverselor opinii.

    Nu uita sa iei in seama costurile pentru a ajunge pe primul loc pentru fiecare cuvant. pare simplu, dar de multe ori calculele iti vor fi date peste cap de aceasta componenta 🙂

    Sper sa te ajute si mult noroc cu magazinul tau.

    Emil

  5. Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
    fac calcule si va anunt cand lansez magazinul.
    Deocamdata sunt la faza de research si marketing.

    Dan

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.