Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Ecuatia Comertului Online

ecuatia comertului online 1

Ecuatia Comertului Online este metoda cea mai eficienta prin care iti poti calcula cifra de afaceri a magazinului tau virtual.

Cifra de Afaceri este produsul a trei termeni: Traficul (numarul de vizite), Rata de Conversie (ce procent din vizite devin comenzi, cati vizitatori devin clienti) si Comanda Medie in lei.

Daca veti inmulti acesti trei termeni veti gasi Cifra de Afaceri a unui business online, a oricarui business cu prezenta online.

Mai mult, fiecare din acesti trei termeni reprezinta o directie de investitie strategica a companiei dumneavoastra: Trafic = Marketing Online, Rata de Conversie = Psihologie, Persuasiune, Usability si Comanda Medie = Marketing de Produs.

La finalul acestui scurt clip video Liviu Taloi explica ratiunea folosirii acestui instrument, Ecuatia Comertului Online. Sunt si alte rapoarte din Google Analytics explicate in filmul de mai jos, dar pentru inceput este bine sa intelegeti de ce s-a ales promovarea instrumentului acesta sub acest nume si ce schimbari de strategie implica folosirea lui. Spor la conversii.

1. Traficul de pe site

Atunci cand comertul electronic a inceput sa se dezvolte, in anii 1990, metrica traficului web a fost privita ca fiind cel mai important mijloc de determinare a popularitatii unui website, deoarece alte metrici inca nu existau. Pe masura ce comertul electronic a evoluat, analiza performantei unui site a devenit mult mai cuprinzatoare, dar despre acest lucru vom vorbi intr-un alt articol.

DEFINITIE:
Traficul web este cantitatea de date trimise și primite de vizitatori pe un site Web. Traficul web este masurat in vizite sau “sesiuni” si este o modalitate comuna de a masura eficienta campaniilor de marketing online.

Acesta nu este nici pe departe cel mai important metric pentru un magazin online, dar este un bun punct de plecare pentru a determina popularitatea si vizibilitatea site-ului.

Cum identificam valoarea reprezentativa a traficului:

Google Analytics –> Aquisition —> All traffic —> Source/Medium —> Sessions

*foarte important: pentru a identifica corect cifra de afaceri trebuie sa selectam perioada dorita din coltul din dreapta sus

2. Rata de conversie

DEFINITIE:

Rata de conversie este procentul de vizitatori de pe website care ating un obiectiv dorit (o conversie) din numărul total de vizitatori. O rată de conversie ridicată este un indicator care determina succesul magazinului online.

Rata de conversie variaza foarte mult in functie de industrie si de modelul de afaceri. Conform unui studiu realizat de noi, rata de conversie medie in ecommerce-ul romanesc este de 1,3% – pentru mai multe detalii te invitam sa citesti tot studiul de aici, iar daca ai si tu un magazin online, te invitam sa completezi acest formular.

Cum identificam rata de conversie:

In acest caz avem 3 posibilitati:

 – cand avem instalat Google Analytics Ecommerce: Google Analytics —> Conversions —> E-commerce —> Overview —> E-commerce Conversion Rate

– cand nu avem instalat Google Analytics Ecommerce, dar avem setat un goal corect pentru conversie: Google Analytics —> Conversions —> Goals —> Overview

– cand nu avem instalat Google Analytics Ecommerce, putem facem calculul manual folosindu-ne de datele din platforma ( Numarul de conversii / Traficul de pe site).

Exemplu: Sa spunem ca in luna Septembrie website-ul nostru a fost vizitate de 100.000 de oameni, iar ca numar de conversii s-au inregistrat 2000. Rata de conversie = 2,000/100,000 = 2%

3. Comanda medie (Cm sau AOV – Average Order Value)

DEFINITIE:

Valoarea medie a comenzii (AOV) este exact ceea ce spune numele, o medie aritmetica simpla pe toate momentele când un client plasează o comandă pe un site web sau pe o aplicație mobilă. Pentru a calcula valoarea medie a comenzii pe site-ul companiei dvs., pur și simplu împărțiți venitul total dintr-o perioada cu numărul de comenzi lansate de clienti din aceasi perioada.

Cum identificam valoarea comenzii medii:

In acest caz avem 2 posibilitati:

 – cand avem instalat Google Analytics Ecommerce: Google Analytics —> Conversions —> E-commerce —> Overview —> Avg. Order Value

– cand nu avem instalat Google Analytics Ecommerce si facem calculul manual folosindu-ne de datele din platforma.

Mai multe detalii despre Ecuatia Comertului Online aici, pe insta stories: https://www.instagram.com/stories/highlights/17891703997273841/?hl=en. Urmarind filmuletele de acolo veti intelege de fapt ratiunea folosirii acestui instrument pentru a va pune la punct strategia de crestere intr-un business cu prezenta online. E poate mai usor de inteles dintr-o explicatie video. Spor la conversii!

Ecuatia se aplica si altor tipuri de business-uri online!

Gasesti mai multe informatii in prezentarea de mai jos: