Cum deschid o firma pentru vanzare online prin dropshipping?

Intrebare

Buna ziua, vreau sa imi deschid un site pentru a face dropshipping world wide si am mai multe nelamuriri.
Imi trebuie firma pentru a putea face dropshipping world wide ?

Daca da, sa presupunem ca imi deschid un PFA cu codul CAEN 4791 (comert online), ce taxe trebuie sa platesc din profit ?

Ce legi trebuie sa respect, legile din tara mea (adresa sediului profesional) sau legile din alta tara site-ul fiind un site global ?

Ce inseamna sediu profesional ? Pot declara ca sediu profesional adresa casei mele ?

Iar pentru cei care au experienta cu dropshipping: cam in cat timp scoti profit daca trebuie sa platesti shopify si taxele la pfa ?

Cam la ce suma ma duce pentru a pune totul in picioare, shopify, domeniu, reclame, deschiderea firmei ?
Trebuie neeaparat sa am un facturier ? sau mai bine spus, sa trimit si o factura catre client atunci cand cumpara ceva ?

Multumesc frumos.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune Dragos Valentin 8 luni 2 raspunsuri 455 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. Buna!

    Numele meu este Nadia si reprezint agentia Happy Advertising. Avem experienta de peste 10 ani in domeniul digital si am dezvoltat numeroase magazine online. Daca dorestis a discutam, ma poti suna la numarul 0 741 011 668.

    O zi frumoasa!

  2. Buna Dragos,

    In ceea ce priveste aspectele contabile ale activitatii, va trebui sa tii cont de urmatoarele aspecte:

    – avand in vedere ca urmeaza sa derulezi o activitate economica cu caracter de continuitate, trebuie sa iti autorizezi activitatea : poti opta atat pentru PFA cat si pentru SRL;

    – indiferent de forma juridica pentru care optezi la inregistrare, va trebui sa respecti legislatia din Romania incidenta respectivei forme, precum si cerintele legale privind contabilitatea, site-ul etc.;

    – iti poti utiliza locuinta ca sediu profesional sau sediu social. Sediul profesional este sediul unde se inregistreaza PFA, in timp ce sediul social este sediul unde se inregistreaza firma (SRL). Punereea la dispozita firmei sau a PFA a locuintei tale se face in baza unui contract de comodat;

    Pentru PFA, documentele necesare inregistrarii pot fi gasite aici:

    https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-fizice/persoane-fizice-autorizate-pfa

    Pentru SRL documentele sunt aici:

    https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/persoane-juridice/nume-colectiv

    – la infiintarea SRL trebuie depusa suma de 200 lei pentru capital social in contul deschis la o banca comerciala, suma care se poate retrage ulterior;

    – din 2017 cele mai multe taxe de inmatriculare la ONRC au fost eliminate, astfel ca texele de infiintare a unei PFA, SRL sunt foarte mici (de ex. o SRL cu asociat unic presupune achitarea unei sume de aproximativ 50 lei);

    – daca doresti sa beneficiezi de servicii de asistenta pentru infiintare de la un specialist (de ex. avocat) va trebui sa achiti onorariul acestuia, iar daca doresti sa beneficiezi de asistenta direct de la ONRC, poti accesa link-ul urmator pentru a afla tarifele acestora:

    https://www.onrc.ro/index.php/ro/inmatriculari/operatiuni-prealabile/servicii-de-asistenta

    – referitor la taxele pentru PFA in 2018, se datoreaza: CAS(25%) si CASS(10%) raportate la salariul minim (in prezent 1.900 lei/luna) cu mentiunea ca aceste taxe se datoreaza daca persoanele au venituri din activitati independente, estimate/realizate cel puțin egale cu 12 salarii minime brute, respectiv 22.800 de lei, si impozit 10% pe venit;

    – taxele pentru SRL pot fi 1% din venit (cifra de afaceri) pentru microintreprinderile care au unul sau mai multi salariati, 3% pentru microintreprinderile fara salariati sau 16% pe profit daca entitatea opteaza pentru acest tip de impozitare si daca indeplineste si urmatoarele conditii: capital social minim 45.000 lei si cel putin 2 salariati;

    -la PFA poti retrage profitul obtinut in orice moment, in schimb la SRL, profitul obtinut in anul X se poate retrage doar in anul X+1, iar la retragere vei fi impozitat ca persoana fizica cu impozit pe dividende 5% si CASS de 10% daca se depaseste un anumit plafon (22.800 lei/an) (aici sunt multe detalii fiscale pe care ar fi bine sa le discuti cu un specialist in domeniu);

    -pentru emiterea facturilor nu este nevoie de un facturier in format fizic (asa cum existau in trecut documentele inseriate). Poti utiliza un program de facturare in cloud asa cum este Smart Bill (https://www.smartbill.ro) si poti trimite pe mail direct facturile catre clienti.

    Va trebui sa emiti clientilor factura si sa le-o trimiti; de aceea, varianta unui program care sa iti permita atat generarea facturilor, listarea cat si expedierea pe mail, este o solutie foarte potrivita pentru tipul acesta de activitate.

    Sper ca raspunsul meu iti este folositor.

    Mircea Capatina
    https://www.smartbill.ro/

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.