Cat de mult ne poate afecta numele domeniului web pe care l-am ales?

Intrebare

Salut,

Va rog sa-mi spuneti din experienta voastra cat de mult ne poate afecta pe partea de SEO numele domeniului web ales, in cazul in care numele domeniului contine cuvantul cheie principal pe care se face strategia de dezvoltare SEO.

Dau cateva exemple pur intamplatoare ca sa ma fac mai bine inteles:
— magazindehaine.ro – strategie SEO pe “haine”
— cadourisuperinteresante.ro – strategie SEO pe “cadouri”
— memoriiusb.ro – strategie SEO pe “memorii usb”

Voi cum ati proceda in cazul in care exista deja un astfel de magazin online dezvoltat:
1. Ati continua cu acest tip de nume de domeniu si pe mai departe ( avand in vedere ca magazinul are deja aproximativ 2,5 ani de la lansare si un numar important de clienti castigati )?
2. Ati migra site-ul pe un alt nume de domeniu?
3. Ati lansa un alt site pe un nume de domeniu diferit, pastrand in acelasi timp si site-ul actual?

Am auzit pareri si pareri legate de numele domeniilor pe care ar trebui sa le alegem, si de aceea suntem putin dezorientati si nu prea mai stim cum e bine si cum nu e bine.

Astept parerile voastre.
Va multumesc anticipat.

Silviu H.

Topic deschis 0
Mituri & greseli uzuale SEO Silviu H. 3 ani 8 raspunsuri 261 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 8 )

  1. Daca si tu raspunzi la intrebarea asta, atunci.. intorc inapoi favoarea 🙂

    Ce am avut eu in cap, in minte, ca si client, cand am cautat urmatoarea expresie pe Google: “magazin de haine”?

    Cum ar trebui sa ordoneze rezultatele Google sa fie relevante pentru mine?

    Thx.

  2. Salut Liviu,

    Daca ai cautat acum “magazin de haine” probabil ca ai vrut sa gasesti ceva haine trendy pentru sezonul toamna-iarna care vine :).

    Cum ordoneaza Google rezultatele este ceva care ma depaseste.

    Ar trebui sa inteleg ca acest gen de denumiri de domenii sunt ok?

    Silviu

  3. Din cate stiu eu, Google pune accentul mai nou pe domenii brand-uite decat pe EMD (exact match domain), asa cum erau numele de domenii din exemplele tale. Cu aceeasi situatie m-am confruntat si eu si am facut un redirect 301 la tot siteul catre noul nume de domeniu care contine numele brandului.

  4. Sau poate ai vrut sa vezi cam care sunt magazinele care vand haine pe Online ca sa-ti faci o opinie legata de competitori, tipuri de haine, etc.

    Silviu

  5. Salut Sorin,

    Mersi frumos pentru raspuns.
    Totusi ce mi-ai recomanda sa fac eu in situatia asta?

    Detin un astfel de magazin cu un domeniu EMD. Problema este ca nu vad nici un beneficiu major din punct de vedere SEO, poate chiar dimpotriva.
    Si mai este un aspect pe care l-a mentionat si Ion mai sus, si anume ca un astfel de domeniu EMD este foarte greu sau aproape imposibil sa-l dezvolti ca si brand. Lumea niciodata nu va percepe o denumire generica (exemplu: haine, cadouri, memorii usb ) ca si un brand de sine statator.

    Silviu

  6. Acelasi lucru il sustineam si eu, Silviu. Daca ai un domeniu EMD, ar fi bine sa treci siteul pe un domeniu cu rezonanta de brand. Poti face asta printr-un redirect 301. Rogi programatorul tau sa faca asta bine. La inceput, siteul tau o sa scada putin in SERPs, insa in cateva luni o sa isi recapete autoritatea si pozitiile in google.

  7. Totul se reduce la bugete. Vezi daca ai bugete sa te bati cu magazinele concurente din top 50 sau mergi pe actualul magazin pana iti faci acel buget.
    Orientativ poti utiliza ahrrefs.com si majestic ca sa ai o idee despre linkurile spre concurenta:
    Iti permiti sa cumperi de acolo? Ai suficienti oameni pentru o comunicare constanta?
    Platforma e suficient de flexibila pentru seo avansat?
    Ex concret magazinul ligo. Cat timp ma ocupasem de el, doar din comunicare (seo) ajunsese la peste 1000 cautari medii lunare. Acum vad ca e pe la 200.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.