Cine stabileste ce perioada acordam garantie produselor?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

In urma cu cca. 6 luni am fost “vizitat” la sediu de catre o persoana de la Protectia Consumatorului ce s-a autosesizat in legatura cu anumite date de la termene si conditii ale site-ului meu. Mi-a spus ca a ajuns pe site-ul meu deoarece niste produse care le cauta le-a gasit la mine pe site.

Cu aceasta ocazie l-am intrebat unde ma pot interesa, daca exista un normativ cu referire la produse si garantia ce trebuie acordata clientului. Cine stabileste nominal un anumit produs in ce categorie se incadreaza si ce garantie trebuie acordata.
Respectiva persoana de la Protectia Consumatorului mi-a raspuns ca exista o lege de prin anii 2010 (daca nu ma insel) unde comerciantul nu mai este obligat sa acorde nici macar 1 zi de garantie la un produs daca respectivul produs nu are o garantie de conformitate de la fabricant.

Fiindca in momentul respectiv nu mi-am notat, nu mai tin minte despre ce lege este vorba, va intreb pe Dv. ce-mi puteti spune referitor la aceasta problema. Cine stabileste garantia la produse/anumite produse.
De ex: daca vand un bec cu led-uri in valoare de 7 lei ce garantie trebuie sa acord acestui produs fata de de un telefon in valoare de 400 lei, fata de un televizor in valoare de 3500 lei.

Ridic aceasta intrebare si fac referire la garantia in timp a unui produs nicidecum la cele 10 zile unde comerciantul care cumpara de la distanta poate returna produsul.

Va multumesc.

Deschis 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Nicolae Laurentiu 6 ani 4 raspuns 934 vizualizari 0

Răspunsuri ( 4 )

  1. OK. Atunci la ce se referea respectiva persoana de la Protectia Consumatorului? La ce lege facea referire? Nu cred ca era/ este o persoana cu totul “pe langa” meseria lui sa nu cunoasca ceea ce spune.
    Iar ca sa sa-mi confir din nou ceea ce el imi spusese el l-am intrebat: “deci nu sunt obligat sa acord nici 1 zi garantie” iar el mi-a raspuns “NU”!

  2. Buna ziua. Voiam sa intreb si eu, daca garantia legala nu se acorda de vanzator ci este aplicata de lege, atunci inseamna ca produsele nu trebuie sa fie insotite de certificat de garantie?
    Intreb deoarece ne-am confruntat cu problema garantiilor pe site…toata lumea vrea un certificat, iar noi nu avem de la producator un certificat..si atunci ne-am gandit sa facem noi certificate de garantie, dar nu gasim service-uri care sa doreasca sa faca contract cu noi(deocamdata).
    Cum putem sa explicam pe site ca oferim garantia legala pe baza contractului de vanzare(facturii si chitantei) dar totusi nu ne asuma responsabilitatea pentru folosirea neadecavata a produsului de catre consumator? Este o forma legala aceasta? Nu stiu ce solutie sa adoptam sa fie multumiti si clientii, care nu inteleg nici ei prea bine conditiile garantiilor.

  3. Am sa te rog sa formulezi o intrebare noua, pentru a primi mai multe raspunsuri si mai repede. Succes!

  4. Am scris aici: https://www.trusted.ro/blog/2015/12/18/ue-lege-comuna-garantie-conformitate/

    “Care este situația legislativă astăzi
    În prezent, magazinele online din România sunt obligate să respecte garanția legală de conformitate. Garanția comercială este opțională. Dacă un consumator din România descoperă că un produs pe care l-a cumpărat online în urmă cu mai mult de 6 luni are un defect și-i cere vânzătorului să-l repare sau să-l înlocuiască, este posibil să i se ceară să dovedească faptul că acea defecțiune exista în momentul livrării. Viitoarea lege europeană extinde acest termen la doi ani și consumatorul nu mai trebuie să demonstreze defecțiunea.

    În țara noastră, garanția legală de conformitate este prevăzută de art. 4 – pct. 1 lit. e din OUG 34/2014 și de art. 5-14 din Legea nr. 449/2003. Pe scurt: în primele 6 luni de la cumpărare, consumatorul nu trebuie să dovedească neconformitatea, se consideră că aceasta a existat la data cumpărării. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformităţii va trebui dovedită de consumator.”

    Deci garantia comerciala este un instrument de marketing si e optionala (durata tot comerciantul o stabileste).
    Iar garantia de conformitate este obligatorie, are o durata de 2 ani in general, la bunurile de larg consum.

Lasă un răspuns