Facturi Dropshipping Aliexpress in Shopify

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua! Am o intrebare. In momentul de fata fac dropshipping. Am platforma Shopify, cumparam de pe aliexpress utilizand oberlo si vand oriunde in lume. Am intampinat o problema. Nu toti vanzatorii ofera factura, majoritatea imi trimit in excel o factura goala si imi spun sa o completez eu. Care ar fi solutia? Si inca o problema. Eu cand cumpar produsul platesc si epacket, transportul, insa pe factura imi arata doar pretul produsului fara transport. Cum pot rezolva? Multumesc! 🙂

Deschis 0
Contabilitate & Gestiune Daniel BirtaÈ™ 2 ani 1 raspuns 1385 vizualizari 0

raspuns ( 1 )

  1. Buna Daniel,

    Problema apare aici datorita diferentelor fiscale dintre diverse state – factura nu este reglementata si nu are aceeasi importanta peste tot. Cea mai corecta solutie este sa luati legatura cu furnizorul si sa insistati pentru emiterea de catre ei a facturilor, inclusiv pentru serviciile aditionale: transport, impachetare etc.

    In cazul in care nu se poate astfel, solutia pe care o vedem este sa completati dumneavoastra draftul in fisierul excel pe care il trimit furnizorii si sa il retrimiteti apoi pentru confirmare acestora. Acesta va fi documentul care se va inregistra in contabilitate impreuna cu documentele care arata comanda, livrarea, respectiv plata.

    In plus, va prezentam Art. 319 Facturarea din Codul fiscal care prevede la alin. (18) ca pot fi emise facturi de catre beneficiar in numele si in contul furnizorului/prestatorului in conditiile de mai jos:

    a) partile sa incheie un acord prealabil prin care sa se prevada aceasta procedura de facturare. Acord prealabil inseamna un acord incheiat inainte de inceperea emiterii de facturi de catre client in numele si in contul furnizorului/prestatorului;

    b) sa existe o procedura de acceptare a fiecarei facturi. Procedura de acceptare poate fi explicita sau implicita si poate fi convenita si descrisa prin acordul prealabil, ori poate fi reprezentata de primirea si prelucrarea facturii;

    c) factura sa fie emisa in numele si in contul furnizorului/prestatorului de catre cumparator si trimisa furnizorului/prestatorului;

    d) factura sa cuprinda elementele prevazute la art. 319 alin. (20) sau (21) din Codul fiscal;

    e) factura sa fie inregistrata in jurnalul de vanzari de catre furnizor/prestator, daca este inregistrat in Romania conform art. 316 din Codul fiscal.

    Aplicarea prevederilor de mai sus de catre cumparatorul unui bun sau unui serviciu nu restrictioneaza dreptul furnizorului de a emite alte facturi catre respectivul cumparator in perioada acoperita de acord. Termenii si conditiile acordului prealabil si ale procedurilor de acceptare prevazute la alin. (1) pentru fiecare factura se stabilesc de catre furnizor/prestator si client. La cererea organului de control, partile trebuie sa fie in masura sa demonstreze existenta acordului prealabil.

    Asadar, este prevazuta de legislatie aceasta posibilitate, insa tot va trebui sa incheiati acel acord prealabil despre care se vorbeste in textul legii.

    In ce priveste produsele achizitionate cu transport si ambalare, dumneavoastra veti inregistra in contabilitate bunurile la o valoare de intrare care reflecta atat pretul de achizitie, cat si cheltuielile accesorii – transport, manipulare etc.

    Daca aceste servicii aditionale sunt furnizate de acelasi partener, in conditiile de mai sus – cu factura in excel necompletata, puteti include dvs pe aceasta factura cele doua servicii, fie separat, fie repartizate direct in pretul produsului.

    Daca sunt emise de catre un furnizor care deja a emis o factura pentru valoarea produselor, incercati sa stabiliti cu el includerea si a transportului pe acea factura.

    Speram ca aceste informatii va vor fi de folos.

Lasă un răspuns