Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

10 tendinte e-commerce care vor marca anul 2022

Pandemia COVID-19 a permis dezvoltari masive in domeniul comertului online, a modificat comportamentul de cumparare al consumatorilor si asteptarile acestora vizavi de branduri. Prin urmare, in 2022, tendintele din e-commerce vor fi marcate de comertul personalizat si omnichannel, de actronime noi (ca BNPL, PUDO sau DTC), de live shopping si de alte cateva lucruri despre care am scris anul trecut, pe ECOMpedia.ro.

Conform prestashop.com, cele 10 tendinte e-commerce care vor marca acest an sunt:

  1. Comertul omnichannel. In pandemie, acesta a devenit modelul de afaceri central pentru numeroase companii de diverse marimi, din sectoare multiple. Dezvoltarea serviciului click & collect (+600% intre 2019 si 2020) a unificat comertul fizic si cel digital, prin urmare – in 2019 – 87% dintre clienti spuneau ca se asteapta sa aiba o experienta personalizata si uniforma pe toate canalele de shopping, indiferent de dispozitivul folosit (desktop, tableta, smartphone, smart watch) si de punctul de contact cu brandul (magazin fizic, e-mail, site online, marketplace, retea sociala, aplicatie mobila). Adoptia in masa a comertului online se reflecta si in dezvoltarea semnificativa a comertului social.
  2. Experientele clientelare hiper-personalizate. In Marea Britanie, 80% dintre consumatori spun ca sunt motivati sa cumpere de site-urile care ofera reduceri si o experienta personalizata. Avand in vedere eliminarea cookie-urilor din schema, personalizarea se poate face prin apelul la AI (inteligneta artificiala interpreteaza actiunile consumatorilor prin colectatea de date contextuale si de comprtament, care corespund nevoilor acesora, in momentul interactiunii cu respectivul brand) sau prin sisteme de tip cohort targeting (dezvoltate de Apple sau Google).
  3. Buy Now Pay Later (BNPL). Plata de tipul „cumpara acum, plateste mai tarziu” s-a dezvoltat rapid de la inceputul pandemiei si generatiile Y si Z se asteapta sa le fie oferita mereu. Aceasta solutie poate mari voumul mediu de comenzi cu 41% si frecventa de cumparare cu 36%, conform Klarna – unul dintre jucatorii importanti de pe piata BNPL (alaturi de Afterpay, J.P. Morgan si American Express).
  4. Livrarea ultra-rapida si mai convenabila (on-demand/quick commerce). Masurile luate la nivel global impotriva raspandirii virusului au insemnat inchiderea magazinelor fizice si livrari constante la domiciliu – mai ales in cazul mancarii gatite (care a avut vanzari online mari mari cu 46% intre 2019 si 2020). In Europa, companii ca Glovo, Getir, Cajoo, Flink, Delivery Hero, Dija, Gorillas, PicNic, Rohlik si Everli promit un serviciu ultra-rapid, prin intermediul unor centre de micro-fulfillment (a.k.a. „dark stores”), plasate in centrul oraselor, care ajuta la livrarea comenzilor online pe o raza medie de 1-2 km. In Franta, retailerii au batut palma cu servicii logistice de livrare cunoscute, pentru a satisface rapid nevoile clientelare: Carrefour si Uber Eats, Casino si Deliveroo, Cora si Picnic, Monoprix si Stuart. La Londra, Yango Deli livreaza produse alimentare esentiale in doar 15 minute. O alta fateta a acestei tendinte o reprezinta pick up – drop off (PUDO), serviciul lansat in SUA si extins acum in Europa, care permite curierilor sa ridice si retururile lasate de clienti in lockere (nu doar sa lase aici comenzile online ale acestora).
  5. Piata second-hand. Dezvoltarea acesteia este sprijinita de initiativele eco globale, de ideea de a trai o viata mai simpla (detinand mai putine obiecte) sau mai ieftina. Se estimeaza ca piata second-hand va creste anual cu 15-20% (in urmatorii 5 ani) si nu mai este ceva comun doar pe eBay, Leboncoin sau Back Market: tot mai multi jucatori vor o „felie” din ea (ca Etsy.com, Lululemon, Nike, Darty Occasion, Fnac Seconde Vie, Sandro, The Kooples, Diesel sau Second Souffle).
  6. Vanzarile direct to consumer (DTC). Tot mai multe branduri se retrag de pe marketplace-uri si investesc in platforme online proprii (ca Siemens si Hewlett Packard) si in vanzari directe catre consumatorii finali (Procter & Gamble, Nike).
  7. Comertul eco-friendly. Marii retaileri au intiative eco, iar consumatorii sunt cu ochii pe ei (conform unui sondaj al Comisiei Europene, 67% dintre europenii intervievati cumpara produse mai „verzi” si sprijina afacerile locale.
  8. Abonamentele online. Serviciile de tip abonament sunt in plina dezvoltare; acestea trimit lunar clientilor o cutie cu o selectie de produse vestimentare (ca Stitch Fix, Gambettes Box sau autohtonul TheOutfit.ro), produse cosmetice (ca Birchbox, Dollar Shave Club sau MySweetieBox), produse pentru animalele de companie (ca Vivadogs) sau permit doar abonatilor accesul la produse exclusive (ca Singular Society, de la H&M Group).
  9. Comertul vizual si live shopping-ul. Ambele ajuta retailerii ditgitali sa seduca potentialii clienti si sa le ofere un UX cat mai apropiat de cel din magazinele traditionale, offline. Prin online visual merchandising, consumatorii nu mai sunt intampinati de poze statice, ci de unele 3D, optimizate pentru fiecare dispozitiv in parte, care ii ajuta sa vada clar marimea si materialele, sa interactioneze la distanta cu produsul si sa aiba incredere mai rapid in potentiala achizitie. Cat despre live shopping, acesta permite o experienta interactiva si a fost importat si in Europa, din China.
  10. Blockchain si criptomonede. Conform PayPal, 57% dintre consumatorii americani vor ca brandurile importante sa accepte plata in monede virtuale, iar companii ca Square, Amazon, Walmart si Facebook lucreaza la asta.

Leave a reply