Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum influenteaza China viitorul shopping-ului

In China, cumparaturile online se impletesc cu aplicatiile social media si clipurile video live, rezultand vanzari dinamice si o experienta clientelara plina de entertainment, citim pe fry-electronics.com. La fel cum, pe vremuri, demonstratiile video inundau canalele de teleshopping din SUA si Europa, acum live-streaming-ul promite sa influenteze e-commerce-ul de pe cele doua continente. Si de a inlocui site-urile mobile statice (practice, versiuni miniaturale ale variantelor desktop) cu altceva.

Cel putin asta crede antreprenoarea Danielle Li, care a fondat marketplace-ul PopShop Live in 2016, la Los Angeles. Platforma live-streaming functioneaza pe baza ideii vanzarii si cumpararii de produse prin intermediul clipurilor video live: practic, foloseste cele mai importate optiuni ale unui smartphone (camerele si comunicarea) pentru a vinde. „Aproape totul este, in prezent, mobile-first. Timpul liber este mobile-first, retelele sociale sunt mobile-first, dar e-commerce-ul a ramas in Epoca de Piatra”, a explicat Li.

Cumparatorii americani nu au cum sa devina foarte rapid fani ai ideii unui feed de shopping interactiv, dar pandemia COVID-19 a accelerat procesul (in paralel cu achizitiile crescute de pe smartphone, vezi foto sus). Retaileri care si-au inchis magazinele fizice in ultimele 12 luni si-au transformat spatiile in studiouri din care isi filmeaza produsele, raspund la intrebarile potentialilor clienti si fac schimb de pareri – totul via PopShop Live, care a fost evaluat la 100 de milioane $, in noiembrie 2020. Anul trecut, timpul petrecut pe aplicatii, la nivel global, a crescut cu 30% YoY (conform datelor App Annie), iar expertii spun ca noile obiceiuri de cumparare capatate in timpul pandemiei (cand cumparaturile mobile au crescut veizibil, vezi foto jos) determina cumparatorii sa fie interesati de ideea de live-streaming si „shoptainment”, importata din China.

Inspirati de tendintele asiatice sunt si cei de la Verishop (start-up american care isi propune sa devina cel mai mare mall-online din Vest), OOOOO (app britanic care imbina teleshopping-ul cu tehnologia TikTok) si NTWRK (platforma de video shopping mobile-first, care combina entertainment-ul si comertul). Desi adoptia live-streaming-ului si a aplicatiilor de shopping video este inca mica in Occident si in Europa, Instagram si TikTok fac pasi mari in directia e-commerce-ului (care reprezinta din ce in ce mai mult din vanzarile globale din retail, vezi foto jos): prima adauga constant noi caracteristici dedicate shopping-ului, iar cea de-a doua aplicatie testeaza un buton de „Cumpara acum” pentru influenceri.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply