Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Pandemia COVID-19 a impulsionat livrarea on-demand (q-commerce)

Scriam recent despre orientarea tinerei generatii spre q-commerce (livrari ultra-rapide, indiferent de ora), ceea ce a a determinat start-up-ul de curierat autohton BeeFast sa isi extinda programul de livrare pana la ora 24:00. Acum continuam discutia legata de quick commerce (q-commerce), pornind de la un articol marca econsultancy.com.

Livrarea rapida a facut intotdeauna parte dintr-o experienta clientelara reusita, in vanzarile cu amanuntul, dar in contemporaneitate a aparut un nou val de companii care se diferentiaza tocmai prin asta: livrarea ultra rapida este USP-ul lor (Unique Selling Proposition). Livrarea on-demand, rapida sau quick commerce (q-commerce) se refera la livrarea cumparaturilor online (de obicei, unele alimentare) in mai putin de o ora sau chiar in 10 minute.

Conform unui raport marca Global Data, dezvoltarea companiilor de tip q-commerce are loc pe fondul modificarii comportamentului consumatorilor, pe fondul pandemiei COVID-19: acestia au asteptari mai mari de la vanzatorii online si sunt dispusi sa cumpere de la site-uri diverse, loialitatea clientelara fiind puternic zdruncinata. La inceputul crizei provocate de noul coronavirus, clientii online au devenit mai relaxati si efectul de „recompensa instant” marca Amazon s-a diminuat, oamenii fiind dispusi sa astepte mai mult o livrare. Apoi, pe masura ce consumatorii s-au obisnuit cu shopping-ul pe Internet, competitia a crescut si oamenii s-au asteptat din nou sa primeasca rapid coletele.

Q-commerce-ul este posibil datorita centrelor de fulfilment amplasate in zone dens populate (asa-numitele „dark stores”), de unde livratorii pot ridica produsele super rapid. Numarul acestor dark stores a crescut recent, un exemplu fiind compania spaniola Glovo (care a raportat o crestere de 300% YoY in 2019 si 2020). In Europa, aceasta are un partneriat cu firma de investitii imobiliare Stoneweg, care va cumpara depozite in valoare de 100 milioane €, pentru a le transforma in dark store-uri Glovo. Pe piata europeana a livrarii on-demand mai activeaza si alte companii: Gorilla (al carei tagline este „Mai rapid ca tine”, subliniind ideea ca te ajuta sa primesti produsul dorit mai rapid decat daca l-ai cumpara chiar tu, offline), Dija (care promite livrari gratuite timp de 3 luni, daca o comanda ajunge la client in mai mult de 11 minute), Weezy si Jiffy.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] este intr-o dezvoltare sustinuta, de la inceputul pandemiei COVID-19 incoace. Si a determinat atat cresterea cererii de livrari ultra-rapide/quick-commerce/on-demand, cat si dezvoltarea livrarilor autonome (testate de Amazon, Domino’s, […]

  2. […] vine in contextul in care livrarea ultra-rapida, indiferent de ora (a.k.a. quick commerce/q-commerce), a fost impulsionata de pandemie. Asa cum scriam recent, […]

Leave a reply