Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Pandemia COVID-19 a impulsionat livrarea on-demand (q-commerce)

Scriam recent despre orientarea tinerei generatii spre q-commerce (livrari ultra-rapide, indiferent de ora), ceea ce a a determinat start-up-ul de curierat autohton BeeFast sa isi extinda programul de livrare pana la ora 24:00. Acum continuam discutia legata de quick commerce (q-commerce), pornind de la un articol marca econsultancy.com.

Livrarea rapida a facut intotdeauna parte dintr-o experienta clientelara reusita, in vanzarile cu amanuntul, dar in contemporaneitate a aparut un nou val de companii care se diferentiaza tocmai prin asta: livrarea ultra rapida este USP-ul lor (Unique Selling Proposition). Livrarea on-demand, rapida sau quick commerce (q-commerce) se refera la livrarea cumparaturilor online (de obicei, unele alimentare) in mai putin de o ora sau chiar in 10 minute.

Conform unui raport marca Global Data, dezvoltarea companiilor de tip q-commerce are loc pe fondul modificarii comportamentului consumatorilor, pe fondul pandemiei COVID-19: acestia au asteptari mai mari de la vanzatorii online si sunt dispusi sa cumpere de la site-uri diverse, loialitatea clientelara fiind puternic zdruncinata. La inceputul crizei provocate de noul coronavirus, clientii online au devenit mai relaxati si efectul de „recompensa instant” marca Amazon s-a diminuat, oamenii fiind dispusi sa astepte mai mult o livrare. Apoi, pe masura ce consumatorii s-au obisnuit cu shopping-ul pe Internet, competitia a crescut si oamenii s-au asteptat din nou sa primeasca rapid coletele.

Q-commerce-ul este posibil datorita centrelor de fulfilment amplasate in zone dens populate (asa-numitele „dark stores”), de unde livratorii pot ridica produsele super rapid. Numarul acestor dark stores a crescut recent, un exemplu fiind compania spaniola Glovo (care a raportat o crestere de 300% YoY in 2019 si 2020). In Europa, aceasta are un partneriat cu firma de investitii imobiliare Stoneweg, care va cumpara depozite in valoare de 100 milioane €, pentru a le transforma in dark store-uri Glovo. Pe piata europeana a livrarii on-demand mai activeaza si alte companii: Gorilla (al carei tagline este „Mai rapid ca tine”, subliniind ideea ca te ajuta sa primesti produsul dorit mai rapid decat daca l-ai cumpara chiar tu, offline), Dija (care promite livrari gratuite timp de 3 luni, daca o comanda ajunge la client in mai mult de 11 minute), Weezy si Jiffy.

Leave a reply