Alibaba vrea sa castige 100 miliarde $ din comertul online, in Asia de SE
Alibaba Group Holding Ltd. a dezvaluit recent propriilor investitori ca are ca obiectiv cresterea de 4 ori a valorii brute a marfii (GMV) pe platforma Lazada (divizia proprie care se ocupa de SE Asiei), citim pe bloomberg.com. Mai exact, Alibaba vrea sa ajunga la tranzactii in valoare de 100 miliarde $, ajutand peste 300 de milioane de utilizatori sa cumpere online produsele dorite.
Fondata in 2012, Lazada a fost cumparata de Alibaba in 2016 si are sediul la Singapore. In ultimele 12 luni, GMV-ul companiei a atins suma de 21 de miliarde $, baza de consumatori crescand de 1,8 ori, in perioada martie-septembrie 2020 (pana la 130 de milioane de persoane). Asta o plaseaza mult in urma principaului rivalul din regiune: Shopee (care apartine de Sea Ltd., care a totalizat tranzactii in valoare de 56 de miliarde $ in ultimele 4 trimestre fiscale si care opereaza in Asia de SE si Taiwan). Lazada opereaza in Indonezia, Malaezia, Filipine, Singapore, Thailanda si Vietnam.
Comentariu ( 1 )
[…] Fondat in 2012, de incubatorul german Rocket Internet (care a creat si Zalando), Lazada a fost cumparat in 2016 de catre Alibaba Group, in schimbul sumei de 1 miliard €. Si acum este marketplace-ul nr. 1 din Asia de SE, cu peste 159 de milioane de clienti activi si un volum brut de marfa (GMV) de 21 de miliarde $, in 2021. Asa cum am scris la inceputul acestui an, Alibaba isi propune ca, pana in 2030, sa ajunga la un total de 300 de milioane de utilizatori Lazada si un GMV de 100 de miliarde $. […]