Adio, cookie-uri! Google elimina reclamele bazate pe istoricul de browsing (pe desktop)
Google a anuntat, de anul trecut, ca va renuntat treptat la cookie-urile terte (fragmentele de cod care permit advertiserilor sa vada istoricul online de navigare al unui utilizator si apoi sa-l targeteze cu reclame). Acum, cnet.com scrie ca motorul de cautare va urmari in continuare istoricul cautarilor utilizatorilor (search history), dar – odata cu eliminarea totala a cookie-urilor (in 2022) – nu va folosi o metoda alternativa de urmarire si identificare a lucrurilor cautate de persoane online, pentru a-i targeta cu reclame individualizate, ulterior.
Miscarea va restructura industria reclamelor digitale si, in paralel, va raspunde dorintei consumatorilor pentru respectarea intimitatii lor online. „Daca advertising-ul digital nu evolueaza, pentru a adresa preocuparile in crestere pe care oamenii le au apropo de intimitatea lor si de modul in care le este olosita identitatea personala, viitorul Internetului liber si deschis este pus sub semnul intrebarii. Oamenii nu ar trebui sa accepte sa fie inregistrati online, pentru a beneficia de reclame relevante”, a notat David Temkin (Google Product Manager), intr-un articol de blog.
Cu toate acestea, update-ul Google vine la pachet, cu o serie de limitari: schimbarile nu se vor aplica la datele „first party” (colectate de companii direct de la consumatori, cum este cazul produselor proprii marca Google – Gmail, YouTube, Chrome) si se vor aplica doar website-urilor (nu si telefoanelor mobile, folosite din ce in ce mai mult pentru a naviga pe Internet).
Leave a reply