5 tendinte legate de marii retaileri care au initiative eco
Criza climatica mondiala si faptul ca 57% dintre consumatori se declara dispusi sa-si schimbe comportamentul de cumparare, pentru a reduce impactul negativ asupra naturii (conform unui studiu marca National Retail Federation, din 2020, pe 18.90 de persoane din 29 de tari), determina marii retaileri sa sa adapteze prin masuri adecvate, informeaza cnbc.com. Companiile care investesc in solutii de afaceri care protejeaza mediul inconjurator vor avea numai de castigat in urmatorii ani, extimeaza specialistii din domeniu.
Odata cu pandemia COVID-19, sustenabilitatea a capatat un inteles nou, pentru companii: mastile si manusile de unica folosinta au umplut gropile de gunoi, iar tone de mancare au fost aruncate, dupa inchiderea restaurantelor. Conform unui raport marca CB Insights (publicat in decembrie 2020), companiile din retail au inceput sa foloseasca tehnologia si inovatiile pentru a opera mai sustenabil, cele 5 tendinte principale fiind urmatoarele:
- Ambalajele sustenabile – materialele noi si solutiile de ambalare conectate cresc valabilitatea produselor pe raft; de exemplu, start-up-ul Apeel produce ambalaje comestibile pentru fructe si legume, care le pot chiar dubla durata de viata, fara refrigerare; creatia e folosita la fructele de avocado vandute pe rafturile celor dela Krogrer din 2019; in septembrie 2020, Apeel a batut palma cu Houweling’s Group (companie care cultiva legume), pentru aplicarea acestui ambalaj peste castravetii vanduti in peste 100 de magazine Walmart, din Marea Britanie (in locul plasticului folosit in mod obisnuit); alte start-up-uri de acest gen sunt Notpla (care face ambalaje comestibile din alge) si Footprint (care face ambalaje biodegradabile si compostabile din plante)
- Mai putine deseuri, mai multe produse inchiriate si vandute la mana a doua – reciclarea e la moda, iar platformele digitale care ofera produse la mana a doua sau de inchiriere s-au inmultit, mai ales ca Generatia Y prefera inchirierea hainelor de pe Internet (vezi marketplace-ul pentru imbracaminte de firma Vestaire Collective, start-up-ul de telefoane mobile Back Market sau marketplace-ul autohton ro, start-up-ul indian pentru mobilier second-hand Furlenco; pana si after Ikea are programe de reciclare si de buy back – unul prezent si in Romania)
- Monitorizarea sursei produselor prin noi tehnologii – consumatorii vor sa stie de unde provin produsele cumparate si cum au fost facute, iar guvernele cer producatorilor sa fie transparenti apropo de lantul de aprovizionare; in acest sens, start-up-ul Material Exchange ofera un software care ofera brand-urilor informatii despre cat de sustenabile sunt materialele din produsele lor, iar companii ca Ugg, Calvin Klein si North Face folosesc aceasta platforma pentru a-si procura materia prima
- Logistica cu 0 emisii – pentru incetinirea incalzirii globale, utilizarea pe scara a larga a masinilor electrice este vitala, atat de catre consumatori, cat si de catre retaileri; investitiile in companiile producatoare de echipament logistic complet electric a atins suma record de 7,9 miliarde $, in 2020, noteaza raportul amintit; printre acestea se numara Rivian (care are un parteneriat cu Amazon), Nuro, Arrival si Einride
- Ingrediente mai sustenabile – investitiile in start-up-uri care produc proteine alternative (menite sa reduca impactul fermelor de animale asupra mediului) au atins suma record de 2,3 miliarde $, in 2020; printre companiile de acest gen se numara Impossible Foods, Memphis Meats, Perfect Day si Califia Farms; marii retaileri continua sa adopte aceste produse sustenabile (Pizza Hut vinde pizza cu topping de carnati Beyond Meat, iar unturile din caju, avocado si ulei de masline ale celor de la Califia Farms se vand la Whole Foods Market, Kroger, Stop & Shop si Target)
Leave a reply