Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli cand alegi o platforma de comert electronic (III)

Continuam seria Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitatul de astazi la discutia virtuala este Remus Lucut (foto, Business Development Manager la Blugento.ro), caruia ii dam cuvantul:

„Conform unui studiu derulat de Forrester privind cheltuiala companiilor pentru tehnologia e-commerce (denumit si TCO – Total Cost of Ownership), raportat la cifra de afaceri, a reiesit ca firmele cheltuie in medie 7% din CA anuala pe tehnologia e-commerce. Acest procent poate fi mult mai mare, in cazul in care tehnologia e-commerce se dezvolta in-house, si poate fi mult mai mic, in cazurile in care se utilizeaza o solutie tip SaaS.

1. Prima greseala ar fi alegerea dezvoltarii unei solutii proprii de e-commerce. Acest proces de dezvoltare este foarte costisitor si ineficient, daca nu ai o echipa experimentata si un buget extraordinar de mare. Metoda de calcul financiar se poate regasi in termenii CapEx si OpEx, care impart cheltuielile in doua parti:

  • CapEx – se refera la cheltuielile de capital realizate, de exemplu, cu dezvoltarea unei solutii de e-commerce
  • OpEx – se refera la cheltuielile operationale (realizate, de exemplu, cu inchirierea unor solutii de e-commerce)

In mod traditional, antreprenorii care au cunostinte de business solide au ales CapEx in defavoarea OpEx, datorita avantajului financiar privind perioada indelungata de amortizare a acelor costuri. Recent insa tot mai multi antreprenori aleg OpEx, mai ales in industria software, deoarece majoritatea solutiilor consacrate deja sunt in Cloud. Beneficiile OpEx se regasesc in eliminarea cheltuielilor cu hardware-ul, software-ul, resursele proprii de management al unei solutii software si predictibilitatea costurilor de mentenanta, actualizare si scalare a business-ului.

2. Presupunand ca nu faci prima greseala, vei alege o solutie de e-commerce de tip open-source sau SaaS. In acest caz, o greseala ar fi sa alegi cea mai ieftina solutie doar ca sa ai un magazin online. Exista foarte multe solutii e-commerce, insa cele consacrate au planuri de preturi ajustate cu optiunile necesare magazinelor online, pentru a fi competitive. Multe dintre solutiile e-commerce de tip SaaS includ nativ gazduire, back-up, actualizari ale platformei si integrare cu procesatori de plati si de curierat.

3. A treia greseala ar fi sa optezi pentru o solutie de e-commerce nelocalizata. Exista foarte multe solutii de e-commerce in toata lumea, insa nu toate ofera si o experienta localizata pe piata din Romania. De exemplu, partea de traduceri, de fiscalitate sau de integrare cu solutiile de marketing din Romania sunt cateva dintre elementele de tip tehnic cu care nu mai trebuie sa iti bati capul daca alegi o solutie localizata pe piata pe care activezi. O solutie de e-commerce localizata pe piata din Romania are deja majoritatea functiilor necesare privind legislatia, integrarea cu solutiile de contabilitate si gestiune, norme GDPR, integrare cu marketplace-uri si agregatoare sau comparatoare de produse. In plus, se adapteaza mult mai usor si rapid la schimbarile economice locale, cum ar fi modificarea TVA-ului.

4. A patra greseala ar fi sa alegi o solutie de e-commerce tip SaaS fara suport. Acest lucru iti poate limita dezvoltarea business-ului in online, deoarece nu toti antreprenorii au cunostinte tehnice sau sunt experimentati in design si programare. In acest caz, suportul oferit de o echipa care iti acorda sprijin pentru cresterea in online este foarte important. Suportul nu inseamna numai tichete tehnice, ci poate insemna si o recomandare pentru o functionalitate personalizata, o propunere de integrare cu o solutie de crestere a ratei de conversie sau a unei metode prin care poti diminua rata de retur. Suportul inseamna si crestere, deoarece oferind servicii bune clientilor poti creste vanzarile si te poti dezvolta mai rapid.

5. A cincea greseala ar fi sa alegi o solutie care nu iti ofera in mod transparent un plan de preturi raportat la nevoile tale si nu iti ofera posibilitatea de a creste proiectul pe infrastructura ei. O solutie potrivita este una care iti ofera predictibilitate in costuri si stabilitate in suport si servicii de dezvoltare. Multe magazine online, odata ce cresc la un anumit nivel, se lovesc tot mai des de probleme tehnice de actualizare si mentenanta, de stabilitate si performanta si aleg sa migreze catre alte platforme. Ca sa nu faci aceeasi greseala, analizeaza bine solutiile e-commerce, testeaza magazinele din portofoliul acelei solutii, cere pareri din partea celor care lucreaza in domeniul software si nu-ti fie frica sa faci teste. Multe platforme ofera si demo-uri, care te pot ajuta sa intelegi mai bine cum functioneaza si daca se potrivesc cu viziunea business-ului tau.

In consecinta, solutia de e-commerce optima este una care este stabila din punct de vedere tehnic, ofera planuri de preturi transparente si predictibile, include cat mai multe tipuri de integrari si iti ofera un ecosistem in care sa-ti cresti business-ul online, fara sa-ti bati capul cu probleme de tehnologie si actualizari software.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III, IIIIV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II si III), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 […]

Leave a reply