Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (II)

Continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitata de astazi la discutia virtuala este Anca Toma (foto, Digital Marketing Manager MTH Digital), careia ii dam cuvantul:

1. Iti pui business-ul in baza casetelor bifate sau nebifate default de Google.
In contul de Google Ads, mai exact in procesul de setare al unei campanii – fie de Search, fie de Display – exista pasi pe care Google vrea sa te ajute sa-i faci mai usor. Este vorba despre casetele «ascunse» pre-bifate in setarile campaniilor care, in definitiv, ajung sa duca la:

  • cheltuirea bugetului alocat campaniei cu mai putin control decat ti-ai dori
  • afisarea ad-urilor create pentru un anumit format in locuri care «nu le fac cinste»

Un exemplu este alegerea retelelor in care se vor afisa ad-urile din campaniile Google Search. Recomandat este SA DEBIFEZI OPTIUNEA de a include Google Search Partners (pentru a controla riguros bugetul pe campaniile de Search) si Google Display Network (afisarea reclamelor text in reteaua Display vine la pachet cu o rata de click foarte mica, ceea ce-ti va creste Costul per Achizitie la nivelul intregii campanii).
O setare de baza adesea ratacita in procesul de creare al campaniilor este targetarea in functie de localizare. E foarte important ca, daca produsele sau serviciile tale sunt disponibile in anumite tari/orase/regiuni sau campania in sine este dedicata utilizatorilor din anumite locatii, sa bifezi People in your targeted locations si nu ceea ce recomanda Google predefinit – adica utilizatorii care au manifestat interes fata de locatiile respective. True story!
Dar mai exista si setari nebifate default, pe care ar trebui sa le analizezi si sa le bifezi in functie de specificul business-ului tau, produsele sau serviciile pe care le promovezi si rezultatele pe care ti se doresti. Unul dintre cele mai bune exemple este zona de Content Exclusions din campaniile de Display, unde e recomandat sa alegi sa NU afisezi campania in contexte sensibile, continut violent etc. Un banner vesel cu discount-urile tale de primavara ar putea fi nelalocul lui langa o stire tragica, nu?

2. Esti prea optimist si nu folosesti negative.
Nu e mult de povestit aici, dar e foarte important sa previi cautarile irelevante cat mai granular posibil. Daca totusi au scapat ochiului dibaci al PPC-istului din tine, sa le adaugi imediat ce le-ai zarit in Search Queries. Nu doar ca provoaca scurgerea printre degete a bugetului, dar iti va da peste cap si cifrele din Google Analytics – primind pe site vizite irelevante.

3. Uiti sa te lauzi cu noutati in textele ad-urilor si extensii.
E important sa ajungi la o formula-racheta pentru campaniile tale, din punct de vedere al performantelor (urmarind mai ales KPI precum Quality Score si componentele lui – Click-Through-Rate, Landing Page Experience, Ad Relevance, dar si duetul indragit Conversion Rate&Return On Investment). Insa e o greseala frecventa sa uiti de ad-urile Google Search cand comunici o promotie, o colectie noua sau un alt beneficiu pe care il oferi potentialilor tai clienti.
Modifica ad-urile din campaniile care contin produsele sau serviciile aflate la promotie sau care sunt asociate cu un selling point valoros pentru cei care iti vad ad-ul. Ceea ce transmiti prin bannerele din campaniile de Display, ceea ce comunici prin campaniile Facebook Ads sau postarile organice din social media ar trebui sa se lege armonios si coerent, pentru a conduce utilizatorul spre mult dorita conversie.

4. Crezi ca Google empatizeaza cu nevoile tale de business cand scrii texturile ad-urilor.
Ar fi interesant ca Google sa-si bazeze algoritmul pe empatie si strategii de marketing online croite pe masura business-ului tau. Insa – deocamdata, ca sa amuzam fanii scenariilor distopice despre evolutia Artificial Intelligence – el se bazeaza pe un limbaj de programare prin care «potriveste» cautarile utilizatorilor cu keyword-urile din campaniile tale. Asadar, daca nu folosesti exact cuvintele-cheie incluse in campanie in ad-urile campaniei respective, vei avea un Ad Relevance scazut, drept urmare un Quality Score scazut si un Cost per Click mai mare.
Nu spera ca Google sa inteleaga ca promovezi «pixuri cu gel» daca in ad folosesti doar numele noii tale game de pixuri cu gel, oricat de frumos ar suna. Incearca sa-ti pastrezi identitatea si stilul de comunicare chiar si in ad-urile Google Search, dar pune accent pe folosirea keyword-urilor asa cum sunt ele cautate de utilizatori.

5. Te descurajezi si opresti campaniile repede si des.
In goana dupa conversii si ROI pozitiv, poti cadea in greseala de a opri frenetic campaniile dupa cateva zile in care a consumat un buget relativ mic si ti-a adus putine spre zero conversii. Inainte sa pui pe pauza asa-zisele campanii neperformante, analizeaza-le in detaliu la nivel de:

  • device – verifica volumul de trafic din mobile vs. desktop si Costul per Conversie (sau Costul per Click, in functie de ce urmaresti prin campania respectiva); daca observi un cost mai mare in cazul traficului din mobile, aplica o strategie de bidding separata pentru mobile sau imparte campania in doua: una pentru desktop si una pentru mobile, pentru a controla costurile
  • bounce Rate – verifica reactia vizitatorilor adusi prin aceasta campanie la produsele/serviciile tale prin Google Analytics; e posibil sa realizezi ca ceea ce gasesc pe site-ul tau nu e tocmai relevant pentru cautarea lor
  • negative keywords – da, repetam importanta punctului 2, surpriza!

BONUS: O greseala-cadou de primavara
Nu folosesti functionalitatile in continua schimbare si imbunatatire ale Google Ads.
Testeaza campaniile Smart Display care iti afiseaza reclamele in toate formatele disponibile, avand nevoie doar de doua formate de bannere si o serie de headlines&descriptions care sunt agregate in ad-uri smart. De asemenea, ar fi pacat ca in contul tau Google Ads ad-urile sa nu fie aduse inca la formatul extins lansat in 2018 – cu doua Headlines si trei Descriptions, in care sa-ti pui in valoare business-ul si sa incluzi cat mai multe dintre cuvintele-cheie pe care le incluzi in campanii.­­ Upgrading is everything!”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III si III), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!

Comentariu ( 1 )

  1. […] alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC […]

Leave a reply