Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (IV)
Continuam seria Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim care sunt cele mai comune greseli atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitata de astazi la discutia virtuala este Gina Nica (foto, Digital Marketing Manager MTH Digital), careia ii dam cuvantul:
„1. Faci optimizarea pe cuvintele-cheie nepotrivite.
Cuvintele-cheie relevante pentru business-ul tau sunt cele care te vor ajuta sa atragi trafic si pozitionari mai bune; insa, de cele mai multe ori, din dorinta de a tinti cat mai sus si cat mai repede, esti tentat sa alegi keyword-urile din short-tail, care au, de obicei, un volum mai mare de cautari si par mai atractive si mai de ajutor pentru afacerea ta.
Aceasta varianta nu este deloc solutia potrivita pentru un business mai mic sau la inceput de drum, in special daca vorbim de o nisa cu concurenta ridicata. Iti va fi destul de dificil sa te lupti cu greii din online, care au in spate o experienta serioasa in jocul promovarii online. In plus, Google va favoriza intotdeauna site-urile care si-au dovedit in timp relevanta pentru cuvintele-cheie respective. Daca iti doresti o crestere sanatoasa a site-ului, incepe promovarea online pe cuvinte-cheie mai nisate, de tip long-tail. Desi nu genereaza la fel de mult trafic, acestea genereaza aproximativ 70% din volumul total al cautarilor si implicit un trafic relevant, care converteste.
2. Nu acorzi atentie optimizarii imaginilor de produs.
Fie ca iti vine sa crezi sau nu, imaginile joaca un rol important in cresterea volumului de trafic din site. Acestea sunt indexate de Google, iar in urma unei simple cautari in Google Images exista sansa sa fie afisate, directionand utilizatorii in site. Dar Google Images nu este singurul loc unde imaginile din site-ul tau pot fi vazute – acestea pot aparea si pe web, intre rezultatele platite si cele organice.
Tot in aceasta directie, imaginile care din varii motive nu se incarca sau nu sunt afisate, ii pot ajuta pe utilizatori sa isi dea seama despre ce era vorba in fotografia respectiva. Este deci important sa ai un sitemap separat si bine optimizat pentru imagini si sa ai bine optimizate imaginile de produse (cel putin denumirea fisierului imagine si campul ALT).
3. Uiti de importanta continutului de calitate.
Sa urci in primele pozitii in Google nu implica doar sa stii sa te folosesti de cuvintele-cheie potrivite si sa stii sa redenumesti pozele, ci trebuie sa acorzi o foarte mare atentie si continutului de calitate. Nu uita ca iti construiesti site-ul pentru oameni, nu pentru roboti, deci trebuie sa depui toate eforturile pentru a crea un continut de calitate, care este relevant pentru utilizatori si, implicit, potentialii clienti. Un content de calitate va ajuta la un bounce rate mai mic, pentru ca – in ochii Google – cu cat continutul este mai bun, cu atat utilizatorul petrece mai mult timp pe site.
4. Nu acorzi importanta Meta Title-urilor si Meta Description-ului.
Desi Meta Description-urile nu sunt un factor de pozitionare, ele joaca un rol important in ceea ce priveste rata de click din SERP. Daca acestea au un call-to-action bun si sunt bine optimizate, pot influenta utilizatorii sa dea click, iar acest lucru este luat in considerare de Google. Apoi, Meta Title-urile conteaza si pentru zona de optimizare si ar trebui sa urmaresti prin ele atat sa contina cuvintele-cheie pentru care vrei sa fii optimizat, cat si sa atraga o rata cat mai mare de click din pagina de rezultate.
E un joc win-win. Tu ii arati lui Google ca tag-urile tale sunt creative, ofera raspuns la anumite intrebari si descriu in totalitate pagina, iar el serveste site-ul tau utilizatorilor ca fiind unul cu informatii de calitate. Nu uita insa ca foarte importanta, inainte de a te apuca de modificari, este alegerea cuvantului-cheie reprezentativ.
5. Nu ai URL-uri SEO si user-friendly.
Ce relevanta are structura URL-ului daca ii servesc utilizatorului ceea ce isi doreste? Te-ai intrebat si tu asta? Afla ca structura URL-ului este importanta pentru ca aceasta ajuta motoarele de cautare sa inteleaga despre ce e vorba in pagina unui site. In plus, oamenii sunt mai tentati si mai siguri sa acceseze un link care contine si cuvintele-cheie. Intotdeauna un URL de forma: /rochie-bleu-dreapta-cu-buzunare-hope/ este de preferat in detrimentul /produs03434?rochie, atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare. ID-ul produsului, lipsit de relevanta si valoare semantica, nu va niciodata mai valoros decat denumirea produsului.”
Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I, II si III), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)!
Leave a reply