Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli cand alegi o agentie de PPC (I)

Continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Invitata noastra de astazi la discutia virtuala este Sorina Broasca (foto, Growth Canopyst la agentia de marketing si publicitate Canopy), careia ii dam cuvantul:

„Pentru multe business-uri e dificil sa aleaga o agentie potrivita de campanii Pay per Click. Piata e din ce in ce mai mare, clientii simt ca se arunca intr-o mare cu multe necunoscute si e greu sa cantareasca toti factorii de care trebuie sa tina cont. Ce e mai important: experienta, fee-ul? Clientii cu care deja lucreaza? Sau poate vibe-ul primelor discutii?
Decizia alegerii unei agentii potrivite poate fi privita ca o investitie in sine, la fel de importanta precum setarea bugetului alocat campaniilor. De ce faci o investitie? Pentru ca vezi in ea potentialul unor rezultate foarte bune pe termen mediu sau lung, castigi un partener, care te poate sustine cu experienta lui sa faci alegeri bune pentru marketing si business. La fel de bine poate fi o investitie mai putin inspirata, in care si pierzi, asa ca e bine sa cantaresti cu atentie cateva elemente-cheie.
Se fac multe greseli de mindset si abordare, aici sunt cateva dintre cele mai frecvente:

1. Ii alegi pe cei care iti spun «Noi iti vom creste ROI-ul cu X%».
Sunt cele mai dulci cuvinte pe care le poti auzi de la o agentie, dar sunt doar un miraj. Este extrem de aventuros sa promiti lucruri pe care stii ca nu le poti estima corect si oferi. Orice agentie serioasa, chiar si cele cu experienta solida pe toate categoriile de business-uri, va depune toate eforturile necesare pentru a-ti creste cat mai mult ROAS, vanzarile din online si ROI, pentru ca e in interesul ei sa colaborati pe termen lung, atat din punct de vedere al business-ului, cat si al imaginii in piata.
Niciodata nu te va asigura ca iti vei inzeci cifra de afaceri cu ei, ci vor fi realisti si cinstiti cu tine. Chiar si cu acces intr-un cont cu istoric, in care poti sa analizezi ce a mers bine si ce nu, sunt o multime de factori care fac imposibila o astfel de estimare. In online si in mediul de business apar mereu schimbari. Totul e dinamic, poate sa scada interesul pentru o categorie de produse, poate sa apara un competitor puternic, se pot schimba conditiile economice, poate sa scada rata de conversie pe site pentru ca nu este updatat, poate sa ti se schimbe directia de business, customer experience se poate degrada, etc.
Rolul unei agentii de PPC este sa iti inteleaga business-ul si directia, industria, obiectivele, plusurile, dar si minusurile. Sa creeze si sa optimizeze campaniile, astfel incat acestea sa fie mereu aliniate cu factorii de mai sus, pentru a aduce cele mai bune rezultate posibile dintr-un trafic cat mai relevant si o strategie cat mai buna. Apreciaza o atitudine corecta, asumata si sustinuta cu argumente, transmite multe despre cultura organizationala, cum lucreaza agentia respectiva si cum te va trata si pe viitor. Promisiunile exagerate sunt dulci, asa e, dar creaza frustrari si mai mari fiind nefondate si vor duce la esec.

2. Crezi ca e prea putin important cum se promoveaza pe ei.
Proverbul cu cizmarul care nu are cizme nu prea se aplica. Fii atent la modul in care agentia se promoveaza pe sine. Daca nu are campanii in acel moment, uita-te la cele din trecut, vezi cum arata site-ul, ce transmit pe Facebook, LinkedIn, YouTube si alte canale social media, cum si-au crescut business-ul in online, care e imaginea lor din presa.
Daca ei nu stiu sa se faca remarcati in online, cum te poti astepta sa faca asta pentru tine? Vorbim despre alegerea unei agentii de marketing, unde propriul ei marketing te poate ajuta sa intelegi ce idei abordeaza si integreaza, cat de creativi sunt, cat de smart sunt campaniile si ce strategii abordeaza pentru a-si atinge propriile obiective. Ca tips & tricks, poti cauta clienti din portofoliul lor, vei observa cam cum arata anunturile lor, ce campanii au, cum se remarketeaza, etc.

3. Daca primele interactiuni sunt anevoioase, gandeste-te de doua ori.
Pana sa incepi o colaborare sunt multe alte semnale la care e bine sa fii atent. Cum si ce iti raspund, cat de repede si de clar reusiti sa rezonati, iti inteleg obiectivele, iti raspund aplicat pe nevoile tale, cum comunica, ce atitudine au, cat de deschisi sunt, cand si cum iti raspund, au o viziune larga, privesc in perspectiva, au atitudine de «doer», fiecare «Nu, nu putem sa…» se termina cu un punct sau cu o virgula, «dar putem sa…»? E bine sa fii atent la toate aspectele, sunt slabe sansele ca trend-ul sa fie unul ascendent daca din start comunicarea a fost anevoioasa si nu ati rezonat. O agentie de PPC ar trebui sa fie un partener pe termen lung, sa puteti comunica bine si productiv, sa iti inteleaga obiectivele, sa vina cu feedback, cu solutii si propuneri.
Inca din primele interactiuni ar trebui sa simti ca sunteti o echipa, ca au o atitudine proactiva si ca vin cu feedback constructiv pe obiectivele/strategiile propuse. Incearca sa cauti o agentie de la care sa auzi, in loc de «Da, da, da, da» la orice idee ai, imbunatatiri si recomandari despre ce ar putea fi facut mai bine. Asta spune ca e dispusa sa mearga «the extra mile». Apreciaza o agentie care vine cu feedback la propuneri – denota ca e proactiva, ca e implicata, interesata sa iti creasca business-ul si ca daca identifica ceva ce impiedica asta, va incerca sa il rezolve.

4. Nu pui intrebarea de aur: «Cine se va ocupa de cont?».
Echipa de specialisti a unei agentii o reprezinta in totalitate cand vine vorba de munca efectiva si cine se va ocupa de campaniile tale. Va lucra o persoana, o echipa? Cum e organizata echipa, se fac brainstorming-uri, cum se lucreaza pe cont? Ce experienta au specialistii, pentru ce clienti au mai lucrat?

5. Nu te intereseaza asa mult pentru ce clienti lucreaza.
Indiferent ca ai un business in ascensiune sau un brand consacrat, e important sa stii care sunt clientii agentiei de PPC alaturi de care vei lucra. Daca brand-uri mari au avut incredere in ei si colaboreaza de mult timp, inseamna ca sunt multumiti de rezultatele avute, de comunicare, de modul de lucru. Despre echipa de specialisti de acolo asta spune ca sunt responsabili, ca stiu sa gestioneze si bugete mici, si bugete foarte mari, ca sunt buni strategi si ca pot mentine o relatie buna pe termen lung cu clientii. Importanta brand-urilor si rata de retentie spun foarte multe despre o agentie. Afla referinte de la clienti, vezi ce se vorbeste in piata despre ei.

Cum ziceam, din experienta pot spune ca e important sa tii cont de toti acesti factori pentru a lua o decizie cat mai buna pentru business-ul tau. Nu pierde din vedere faptul ca o agentie foarte buna si dedicata este… o agentie foarte buna si dedicata :), miracolele nu exista, iar conversiile sau vanzarile nu sunt un robinet magic, pe care cineva il deschide sau il inchide. Daca agentiile de PPC ar fi stiut o formula magica, clar o aplicau pana acum.
Toata decizia de cumparare e complexa, de aceea ai nevoie de cineva care sa o inteleaga si sa poata adapta campaniile la modelul tau de business si la obiective, astfel incat sa puteti scala rezultatele. Setati obiective realiste, corecte si transparente inca de la inceput. Stim ca tentatia e mare, dar incearca sa nu alegi agentiile cu fee-uri ridicol de mici, pentru ca data entry de cuvinte-cheie, grupate mai mult sau mai putin cu logica si strategie, poate face oricine. PPC nu e despre asta, iar campaniile nu sunt doar o palnie prin care turnam trafic. O agentie e un partener de business si ar trebui sa simti asta pe toata perioada colaborarii.”

Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (III si III), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I) si in conceperea unei campanii de Google Ads (I)!

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I, II, III, IV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I si II), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I si II), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli cand introduci produsele in platforma e-commerce aleasa (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II, III si IV), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)! […]

  2. […] Citeste si celelalte parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli legate de SEO (I, II, III, IV si V), 5 greseli legate de alegerea platformei SEO (I), 5 greseli SEO legate de cuvintele-cheie (I), 5 greseli in colaborarea cu o agentie de SEO (I), 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I, II si III), 5 greseli legate de implementarea de functionalitati noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II si III), 5 greseli in alegerea unei agentii de PPC (I)! […]