Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Roxana David

In aceasta toamna, odata cu cea de-a 15-a editie a Competitiei magazinelor online GPeC 2020 (care isi anunta castigatorii pe 2 noiembrie), ECOMpedia.ro da startul unei noi serii de interviuri round-up speciale, cu membrii juriului acesteia. Pana acum, la competitie au participat peste 1.000 de e-shop-uri autohtone, evaluate  de cei 30 de jurati, in functie de peste 200 de criterii esentiale. Dupa incheierea jurizarii (care a avut loc in perioada 14 septembrie – 5 octombrie 2020), am stat la un pahar de vorba virtual cu acestia si i-am descusut apropo de piata e-commerce din Romania, tendintele observate, provocarile jurizarii si evolutia de la an la an. Primul interviu este cel cu Roxana David (Olaru) (foto, Partener & BizDev Fairy CREADIV.ro).

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Roxana David: Eu personal jurizez de 3 ani, iar inainte juriza partenerul meu de business de la CREADIV. Asadar suntem aprope de competitia GPeC de foarte multi ani.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Daca stam sa luam in calcul, undeva la 9 magazine/editie, cred ca undeva la peste 35 de magazine.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Ne-am implicat in imbunatatirea criteriilor de jurizare, ca si echipa, cred ca acum 2 ani.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Ma asteptam sincer sa vad anumite adaptari la situatia curenta din sanatate. Nu am observat insa nimic in acest sens. Prin adaptari ma gandesc la: programe de fidelizare, sisteme de abonament, promotii speciale, etc. Comertul online a inflorit in aceasta perioada. Sper ca magazinele participante profita de acest trend.

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Anul acesta am observat o implicare mai mare a antreprenorului in viata magazinului online si faptul ca participantii vin la GPeC sa invete si sunt deschisi la feedback. De asemenea, ma bucur ca magazinele au inceput sa se mai modernizeze in zona de customer service si sa isi automatizeze procesele interne, astfel incat sa nu mai fie nevoie sa avem multiple interactiuni pana la expedierea comenzii. Urmam si noi trend-urile din Vest, unde nu este necesar sa confirmam telefonic o comanda plasata de un client.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Clasicele Magento si WordPress, pe ici pe colo cate un Prestashop. Ma bucur sa vad ca si platformele romanesti ContentSpeed si Gomag sunt folosite. Nu am intalnit inca niciun magazin pe Shopify pe care sa il jurizez.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Poate cea mai buna tendinta este ca magazinele au inceput sa isi simplifice semnificativ procesul de comanda online. Este din ce in ce mai usor si rapid sa plasezi o comanda. De asemenea, au inceput sa se modernizeze si ca design. De exemplu, tot mai multe au renuntat la slidere si folosesc hero images; au versiuni din ce in ce mai bune pe mobile; pun accent tot mai mult pe vizual si pe fotografie, etc.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Observ ca de ani de zile sunt aceleasi probleme ale magazinelor: incearca sa fie creative din punct de vedere UX, acolo unde nu este cazul; foarte putine reusesc sa transmita catre utilizatori elementele si avantajele unice pe care le au (inca vedem doar selling points de tipul „transport gratuit”, „retur 30 zile”, etc.); foarte putine au programe de fidelizare, prin care sa incurajeze cresterea lifetime value-ului unui client; foarte putine au programe de recompensare a recomandarilor; foarte putine folosesc layout-uri de tipul Thank you page sau 404 page corect, pentru a obtine avantaje maxime de la ele; inca vedem abuzuri de tipul creare automata de cont la plasarea unei comenzi sau abonarea automata la newsletter la plasarea unei comenzi. In plus, observ multe probleme cu firmele de curierat, cel mai probabil din cauza incapacitatii acestora de a se adapta la volumul de comenzi, care probabil a crescut exponential pe perioada pandemiei.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Ma bucura, in primul rand, varietatea de magazine si de produse! Imi pare bine sa vad ca apar tot mai multe magazine online si le urez din tot sufletul succes. Cu o strategie de business si un plan de marketing bine puse la punct au sanse sa creasca foarte mult, in cativa ani. In plus, cu cat exista o competitie mai mare intre magazinele online, cu atat este mai bine pentru clienti, nu-i asa? De asemenea, ma bucur sa vad initiative mai speciale ale unor antreprenori de a crea ceva diferit, out of the box.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Lucrez in online de aproape 10 ani de zile, dar mereu gasesc lucruri surprinzatoare in e-commerce. Ma surprinde mereu placut atitudinea constructiva a reprezentantilor magazinelor cu care ma intalnesc la intalnirile consultative. Ma surprinde faptul ca gasesc in fiecare an noi si noi magazine online realizate bine din punct de vedere tehnic si cu o gama foarte interesanta de produse.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 9 )

  1. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu, Dragos Smeu, Bogdan Manolea, Dan […]

  2. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu, Dragos Smeu, Bogdan Manolea, Dan […]

  3. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu, Dragos Smeu, Bogdan Manolea, Dan […]

  4. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu, Dragos Smeu, Bogdan Manolea si Dan […]

  5. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban, Rares Banescu si Dragos Smeu, din aceeasi […]

  6. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban si Rares Banescu, din aceeasi […]

  7. […] aici si interviurile cu Roxana David, Eugen Potlog si Lucia Ciuca, din aceeasi […]

  8. […] aici si interviurile cu Roxana David si Eugen Potlog, din aceeasi […]