Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Doina Vilceanu

Penultimul jurat care ne-a raspuns la seria de intrebari legate de Competitia magazinelor online GPeC 2020 este Doina Vilceanu (foto, Chief Marketing Officer ContentSpeed). Aceasta ne-a dezvaluit ca nu a prea vazut magazine online inscrise in competitie si adaptate la conditiile extraordinare impuse de pandemia COVID-19 si ca a vazut in continuare – din pacate – destule site-uri e-commerce care nu stiu ce public tinta au. Descopera mai multe in interviul de mai jos!

Citeste aici si interviurile cu Roxana DavidEugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin DarabanRares BanescuDragos Smeu, Bogdan Manolea, Dan Toma, Ovidiu Joita si Cristian Iosub, din aceeasi serie! 

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Doina Vilceanu: Personal, din 2015. Insa Radu Vilceanu (CEO ContentSpeed si sotul ei – n.r.) a fost in juriu inca de la primele editii.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Nenumarate. 5-6 la fiecare sesiune (a cate 2 sesiuni pe an) x 5 ani = aproximativ 50-60 de magazine online. Majoritatea cu dedicatie: puericultura, flori, bijuterii, librarii, papetarie.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
In mai mica masura decat mi-ar fi placut. Insa am fost placut impresionata ca in fiecare an apar noi criterii sau sunt modificate criteriile existente, in conformitate cu cele mai recente tendinte in materie de UX/UI si e-commerce, in general. De altfel, de fiecare data extrag noi idei de imbunatatiri pe care le implementam pentru toata platforma ContentSpeed, astfel incat toti utilizatorii sa beneficieze de „latest trends”.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Adaptare la conditiile exceptionale cu care ne confruntam: mesaje clare despre masurile de siguranta, poate noi fluxuri si proceduri de livrare.

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Din pacate, cum sugeram si mai devreme, foarte putina adaptare la conditiile actuale. E loc de foarte multa comunicare si empatie cu propriul client. Acum, mai mult ca niciodata, clientul trebuie tinut aproape – orice campanie, mesaj comunicat, strategie trebuie sa tina cont si de situatia actuala.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Nu am depistat un trend. Sar in ochi cele cu erori grave de implementare, template-uri in „romgleza”, lipsa filtrelor si chiar erori in fluxul de comanda.

Ce tendinte generale mari ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Foarte multe start-up-uri – un lucru imbucurator. Insa, majoritatea pare sa aiba carente la capitolele cu strategia de pozitionare si promovare. Rare sunt cazurile in care sunt aduse elemente creative, iesite din tiparul clasic. E nevoie de diferentiatori.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Ca si in anii anteriori, unele magazine par a gresi inca de la identificarea publicului tinta caruia i se adreseaza. Cand nu stii clar cui vinzi (B2C vs. B2B), care sunt asteptarile clientilor si standardele in industrie, pornesti cu stangul in e-commerce. Fara o analiza clara a propriei afaceri nu poti incepe constructia unui site, deoarece vei ajunge sa ai un design frumos, de Fashion, cand tu vinzi suruburi catre persoane juridice. Designul, beneficiile si avantajele, functionalitatile trebuie adaptate in totalitate, pentru a satisface nevoile clientului tau. Alegeti solutii software nisate, deja folosite de concurentii vostri – ca doar acolo veti gasi functionalitatile necesare, fara a fi nevoit sa investiti timp si bani in educarea agentiei, in loc ca aceasta sa va fie furnizor de know-how.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Am reusit sa finalizez comenzile in toate magazinele online jurizate ;). Sa nu radeti, in anii anteriori se gasea macar unul unde sa fie atat de multe erori in procesul de comanda, incat ma mir ca mai existau pe piata.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Cum multi antreprenori nu inteleg necesitatea investitiilor in propriul magazin online. Sunt dispusi sa investeasca sute/mii de euro pe luna in promovare, insa nu constientizeaza ca procesul de achizitie se finalizeaza in site. Faptul ca pun mult mai mult accent pe design decat pe functionalitati. Ca nu se face o aliniere intre celelalte componente ale afacerii si acest canal de vanzare online. Faptul ca deleaga strategia si obiectivele de business la cate o agentie de implementare sau marketing, in loc sa delege catre oamenii din intern. Agentiile stiu sa faca campanii aliniate cu obiectivele: daca tu ca antreprenor nu le-ai setat si nu urmaresti activ KPI relevanti, nimeni nu o va face in locul tau. Ce ma bucura este ca au aparut si magazine online intr-adevar interesate de sfaturi practice, care chiar vin la GPeC pentru analiza extrem de detaliata oferita de jurati, in cadrul a peste 200 de criterii de jurizare. Am avut si discutii extrem de productive, unde posesorii de magazine online erau deschisi la orice sugestii. Pe unele le-am vazut si implementat ulterior. Ma bucur de fiecare data, nu doar cand castiga un magazin online creat pe platforma ContentSpeed, ci orice magazin pe care l-am jurizat; pun suflet – analiza unui magazin imi ia minimum 4-5 ore. Prin urmare, recomand oricarui magazin online – indiferent de nivelul la care este – ca macar odata sa sa inscrie in competitia magazinelor online. Cei 30+ membri ai juriului vin cu insight-uri specifice din foarte multe domenii, sunt oameni cu extrem de multa experienta in e-commerce-ul autohton. Fiti deschisi! Nu e doar o competitie, e sansa de a primi o radiografie completa a magazinului tau online. Si prezentati-va la intalnirile consultative.

Leave a reply