Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Eugen Potlog

Seria de interviuri round-up speciale, cu membrii juriului Competitiei magazinelor online GPeC 2020 (care si-a anuntat castigatorii pe 2 noiembrie) continua saptamana acesta, cu Eugen Potlog (foto, Fondator UX Studio). Dupa incheierea jurizarii (din perioada 14 septembrie – 5 octombrie 2020), am stat de vorba virtual cu juratii si i-am descusut apropo de piata e-commerce din Romania, tendintele observate, provocarile jurizarii si evolutia de la an la an.

Citeste aici si interviul cu Roxana David, din aceeasi serie!

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Eugen Potlog: De peste 5 ani. Nu mai tin minte exact. Poate sa iti confirme Andrei (Radu,  CEO & Fondator GPeC – n.r.). 🙂

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
As estima ca probabil peste 40 magazine, dar si la aceasta intrebare poate raspunde Andrei mai usor.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Da, constant. Cam dupa fiecare editie de competitie am cel putin o discutie cu Andrei, despre ce se poate imbunatati.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Nu aveam asteptari diferite fata de etapele de jurizare din ultimii ani. Mereu sunt surprins de domeniile diverse in care activeaza magazinele online care participa la aceasta competitie, asa ca eram curios ce magazine imi vor fi alocate in aceasta etapa de jurizare. 🙂

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
De la an la an vad o imbunatatire a magazinelor care participa. Daca in primii ani de jurizare erau foarte multe magazine care nu respectau nici macar lucrurile elementare, acum astfel de cazuri sunt foarte rare. Magazinele jurizate in aceasta etapa au acoperit criteriile de baza, iar unele chiar au mers mai departe si au implementat si alte bune practici prezentate in criteriile de jurizare. Am observat acest lucru cu precadere la magazinele care participa constant, an de an.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Nu stiu. M-am concentrat pe interfata, fluxuri de navigare, usability, etc. Nu am analizat platforma care genereaza magazinul online.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
In etapa de jurizare nu am observat ceva deosebit fata de magazinele jurizate anul anterior, ceva ce ar putea fi numit o tendinta. La modul general insa am observat un accent sporit pe stimularea platilor cashless (plata cu cardul, ca sa fiu mai exact), legandu-se in mesajele de siguranta sanitara comunicate, in general.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Cele mai mari carente sunt in zonele de „product discovery” si „product display”. Adica sunt multe lucruri de imbunatatit in procesul de identificare a produsului dorit (cautare, meniu navigar, lista produse, filtrare, etc.) si in modul in care sunt prezentate produsele. Deseori lipsesc elemente esentiale in prezentarea produselor, printre care as enumera doar cateva: poze suficient de reprezentative, descriere persusasiva, review-uri clienti, etc.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Sunt bucuros ca magazinele online au inteles ca, pentru a avea un business online de succes, nu e suficient doar sa ai o strategie potrivita de a atrage persoane interesate catre site-ul magazinului online, ci trebuie sa te asiguri ca, odata ajunse pe site, reusesc sa-si indeplineasca obiectivele de informare, analiza si cumparare.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Cat de mult a crescut piata, cat de variate sunt nisele in care activeaza magazinele si cat de mult au evoluat acestea in a intelege cu adevarat ce inseamna e-commerce.

Comentariu ( 1 )

  1. […] aici si interviurile cu Roxana David si Eugen Potlog, din aceeasi […]

Leave a reply