Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Ovidiu Joita

Ovidiu Joita (foto, Owner iAgency.ro) a facut si el parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC 2020, asa ca l-am descusut virtual despre culisele procesului de jurizare din toamna anului trecut. Descopera, in interviul de mai jos, de cat timp face parte din echipa de jurati, cate magazine a evaluat pana acum si care sunt cele mai populare platforme pentru magazinele online autohtone – din ce a observat el.

Citeste aici si interviurile cu Roxana DavidEugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin DarabanRares BanescuDragos Smeu, Bogdan Manolea si Dan Toma, din aceeasi serie! 

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Ovidiu Joita: Ma bucur sa fac parte din juriul GPeC, pentru sectiunea de SEO, de 3 editii. Am fost insa alaturi de acest eveniment inca de la inceput. Andrei Radu, organizatorul GPeC, imi este un prieten drag, este un sufletist, fiind genul de om pe care-l apreciez pentru ceea ce face.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Sincer, nu mai retin numarul exact, insa probabil in jur de 150-200 de magazine.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Da, chiar de la editia trecuta, am adaptat impreuna cu colegii din aceasta sectiune, criteriile de jurizare conform cu ultimele tendinte SEO. Algoritmii Google sunt intr-o permanenta schimbare si, in consecinta, si criteriile de jurizare se mai modifica.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Nu ma asteptam sa vad ceva total diferit de editiile precendente. Am vazut imbunatatiri la site-urile care au mai participat la GPeC si cam aceleasi probleme din trecut, la site-urile nou-venite.

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Mi s-au parut putin mai interesati de activitatea SEO si de prezenta organica. Odata cu pandemia cu care ne confruntam, tot mai multi devin interesati de vizibilitatea online. Deja majoritatea brand-urilor pe care le cunoastem sunt prezente in SERP (listarea organica/naturala a Google).

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Nu as putea face un top, pentru ca nu le-am numarat ca atare. Insa cele mai populare platforme ar fi Magento, PrestaShop, OpenCart, WooCommerce, Gomag (Romania), ContentSpeed (Romania). Exista insa site-uri realizate si pe platforme custom.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Am remarcat ceea ce remarcam la fiecare editie, nou-venitii nu pun mare pret pe continutul text al site-ului, isi expun produsele pe site si asteapta sa se vanda, ca intr-o vitrina. De asemenea, lipsesc (sau sunt neoptimizate) elementele primare de SEO, cum ar fi meta-description si meta-title pe paginile importante din site, precum Homepage si paginile de categorii. Majoritatea antreprenorilor respectivi mi-au zis ca stiu de aceste probleme si ca urmeaza sa le rezolve. Insa noi, la iAgency.ro, cand preluam un proiect ce implica si realizarea site-ului, nu punem site-ul live pana cand nu avem optimizarea on-page perfect realizata. Este important cum Google indexeaza (copiaza) aceste pagini pe care le „vede” pentru prima oara.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Am remarcat o tendinta generala, care e data chiar de piata de SEO, unde specialistii buni sunt foarte rari. Am observat ca multe site-uri cred ca sunt optimizate, cand (de fapt) au doar cateva elemente optimizate si nu exista o strategie coerent formulata. Am observat o lipsa de viziune din partea celor care le furnizeaza servicii SEO. Am observat carente pe partea de continut text in Homepage si pagini de categorii, am observat o abundenta de elemente de tip Headings puse fara rost de programatori.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Ma bucura ca exista interes pentru cat mai multe canale online de vanzare, inclusiv Google Organic. Ma bucur ca tot mai mult antreprenori vor sa acceseze business-uri online. Ma bucur ca notiunea de SEO este tot mai raspandita in randurile celor care detin business-uri online. Ca sa spun si ce ma intristeaza, ma intristeaza ca multi dintre nou-veniti au senzatia ca pot „muta muntii” cu o investitie totala de cateva mii de euro. Multi au senzatia ca investitia in online, in general, este mai mica sau ar trebui sa fie mai mica decat in offline. Or, daca discutam de domenii competitive, nu poate fi vorba de o investitie mica.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Din punct de vedere tehnic, nu ma surprinde nimic. In peste 15 ani de activitate m-am lovit de majoritatea problemelor, pentru care am gasit si solutii. Ma surprind ideile de business ale unor oameni, idei care pot construi business-uri frumoase. Fiind implicat atat de mult in a furniza altora servicii SEO de top, nu mai am timp sa ma gandesc la domeniul „new business”. Si atunci cand vad o idee mai deosebita, ma surprinde placut. Exista idei bune, asteapta doar sa fie descoperite sau folosite!

Leave a reply