Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Cristian Iosub

Seria noastra de interviuri cu juriul Competitiei magazinelor online GPeC 2020 continua cu un material axat pe Cristian Iosub (foto, Digital Platforms Manager, Conversion Marketing). Acesta ne-a dezvaluit ce se astepta sa vada in randul concurentilor din acest an (si ce a observat, de fapt), ce l-a bucurat cel mai mult la acestia si care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online (analizate pana acum de el).

Citeste aici si interviurile cu Roxana DavidEugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin DarabanRares BanescuDragos Smeu, Bogdan Manolea, Dan Toma si Ovidiu Joita, din aceeasi serie! 

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Cristian Iosub: Ofer expertiza cu privire la criteriile de User Experience si Securitate Cibernetica incapand cu 2018.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Peste 250 de magazine online.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Reprezentantii magazinelor online nu sunt oameni tehnici (de cele mai multe ori), astfel ca actionam ca un tampon intre echipele de dezvoltare web si reprezentantii magazinelor, astfel incat sa poata fi implementate masurile propuse intr-un timp scurt si eficace. De regula, discutiile cu magazinele online nu se incheie odata cu jurizarea criteriilor din competitia GPeC. Cu foarte multe magazine online tin legatura si dupa incheierea competitiei, iar atunci cand au o integrare sau o dezvoltare majora ne solicita opinia.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Ma asteptam la un numar mai mare de magazine online unde sa reusim sa capatam acces neautorizat in zona de administrare. 🙂

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
Anul acesta jurizarea a fost mult mai usoara fata de anii precedenti, deoarece o parte dintre magazinele online participante au deja experienta anilor anteriori si o serie de masuri definite drept criterii de jurizare fusesera implementate inainte de a se inscrie in competitie.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Gomag, PrestaShop si WooCommerce.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Exista o mai mare deschidere fata de securitatea magazinelor online fata de anii precedenti, precum si o constientizare a riscurilor la care se supun reprezentantii magazinelor, in cazul in care nu aduc mici investitii in zona aceasta.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Anul acesta a fost unul interesant. Desi au fost putine magazine online cu vulnerabilitati considerate ca fiind de risc inalt, am reusit sa accesam panouri de administrare ale magazinelor, sa descarcam backup-uri ale bazelor de date si sa vedem comenzile efectuate de catre clienti (cu datele de livrare/facturare mentionate in comanda).

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Intelegerea ca aplicarea bunelor practici din fiecare domeniu jurizat va duce la cresterea ratei de conversie si a gradului de incredere a clientilor.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Am fost placut surprins de deschiderea magazinelor online de a participa la sesiunile consultative prin mijloace de comunicare la distanta, ocazie cu care am observat ca au putut fi implicate si alte departamente cheie din procesul de evaluare (de marketing, dezvoltare web, sysadmin). Anii trecuti era dificil sa poti sustine prezentarea face to face cu o echipa de 5-6 reprezentanti ai magazinelor online (aveam doar doua scaune :)), dar prin Zoom si cu ajutorul echipei GPeC am reusit sa aducem in aceeasi sesiune echipe intregi ale magazinelor online.

Leave a reply