Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Round-up ECOMpedia.ro: juratii Competitiei GpeC 2020 – Dragos Smeu

 

Seria de interviuri cu juratii celei de-a 15-a editii a Competitiei magazinelor online GPeC 2020 continua si in aceasta saptamana. Al saselea intervievat este Dragos Smeu (foto, General Manager si Trainer Mavericks), care ne-a povestit cum a fost jurizarea din acest an, ce probleme fundamentale a observat la magazinele e-commerce analizate si l-a bucurat cel mai mult. 

Citeste aici si interviurile cu Roxana DavidEugen Potlog, Lucia Ciuca, Cosmin Daraban si Rares Banescu, din aceeasi serie!

ECOMpedia.ro: De cate editii si de cati ani faci parte din juriul Competitiei magazinelor online GPeC?
Dragost Smeu:
Sunt unul din juratii mai noi; cam de 3 ani am inceput sa jurizez magazinele online.

Cate magazine online ai auditat pana acum, in cadrul acestui juriu?
Cred ca am ajuns la undeva in jur de 15 magazine online.

Te-ai implicat activ in imbunatatirea criteriilor de jurizare?
Da, mi se pare important sa fie un efort comun din partea celor care organizeaza acest proces dar si a noastra, a celor care jurizam. De exemplu, criteriile legate de afisarea site-ului pe mobile mi s-au parut importante si le-am recomandat pentru viitoare criterii de jurizare.

Ce te asteptai sa vezi anul acesta, in randul concurentilor, inainte de a incepe jurizarea?
Ma asteptam sa vad site-uri pregatite pentru aceasta jurizare. Dar, in schimb, raman anumite probleme fundamentale in ceea ce priveste arhitectura site-ului, inclusiv anumite probleme in plasarea comenzii online, ceea ce nu cred ca ar trebui sa se mai intample acum, in prag deja de 2021.

Ce ai observat, de fapt, anul acesta in randul concurentilor, dupa ce ai inceput jurizarea?
O mai mare dorinta de imbunatatire a rezultatelor. Cel mai probabil si cresterea e-commerce-ului datorata pandemiei a fost un imbold puternic, care sa ii motiveze sa duca si magazinul lor online la urmatorul nivel.

Care sunt cele mai populare platforme pentru magazine online, analizate pana acum de tine, in cadrul Competitiei GPeC?
Cred ca cel mai mult m-am intersectat cu Magento, dupa care Gomag; 2 platforme aflate la poli opusi, o platforma pentru zeci de mii de produse si o alta pentru magazinele online la inceput de drum.

Ce tendinte generale ai observat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Magazine online mai robuste, cu planuri de adaugare de verticale noi, pe care sa le comercializeze online. Avand un an in pandemie cu cresteri substantiale ale vanzarilor, magazinele online au constientizat faptul ca pot vinde mai mult si au inceput sa isi largeasca spectrul categoriilor comercializate.

Ce carente majore ai identificat anul acesta, apropo de magazinele online autohtone jurizate?
Cred ca unul din cele mai intalnite aspecte in jurizare se leaga de prezentarea USP-urilor pe site. Pare un lucru foarte simplu, insa el nu prea se intampla. De multe ori, beneficiul concurential este confundat cu oferta comerciala si, de aici, mesaje nu foarte reusite. Primul lucru la care un proprietar de magazin online ar trebui sa primeasca raspuns ar fi „De ce sa cumpar de la tine? Cu ce te diferentiezi de competitie?”. Un discount efemer, un prag mai jos de transport gratuit sau 30 de zile returnare NU sunt diferentiatori. Asadar, le recomand ceva timp de gandire legat de acest aspect, pe care sa il trateze cu maxima importanta in anul ce vine. Pe langa acest lucru, tot un aspect ce tine de comunicare ar fi pagina „Despre noi”, care este si ea lasata la finalul listei de prioritati.

Ce te bucura cel mai mult la magazinele online jurizate anul acesta?
Ma bucura destul de mult faptul ca anumite lucruri de fond s-au rezolvat. Foarte putine probleme cu modulul de Search sau cel de filtre, fata de anii anteriori. Functionalitatile de baza s-au imbunatatit mult si au devenit un standard in industrie, ceea ce este foarte bine. De asemenea, procesul de checkout a devenit din ce in ce mai simplu, fluid si acest lucru ajuta mult la imbunatatirea ratei de conversie.

Ce te-a surprins cel mai mult in acest timp de cand faci jurizarea?
Cred ca, in continuare, mobile-ul este subevaluat, inclusiv de proprietarii de magazine online. Toate analizele si discutiile sunt despre varianta de desktop a site-ului desi majoritatea utilizatorilor unui site ajung din mobile. Inclusiv discutia legata de conversie si de faptul ca majoritatea conversiilor vin din desktop nu este un argument suficient de puternic pentru ca etapa de research a user-ilor incepe acum in proportie covarsitoare de pe mobile. Asadar, mobile first si mare atentie la cum arata si functioneaza magazinul tau online pe desktop.

Leave a reply