Retailerii mari de Fashion folosesc AI-ul, pentru a reduce retururile online
Compania MySizeID a incheiat contracte cu peste 100 de retaileri de Fashion, pe care ii ajuta sa reduca numarul de retururi ale cumparaturilor online, informeaza foxbusiness.com. Din 2014 incoace, MySizeID a dezvoltat un algoritm care a invatat obiceiurile si masuratorile consumatorilor, astfel incat acum poate ajuta magazinele e-commerce de moda sa economiseasca bani, reducand 30-50% din retururi. MySizeID colaboreaza cu branduri ca Levi’s, Canali si Desigual.
Returul comenzilor online de imbracaminte este o problema majora pentru retailerii digitali, pana la 50% dintre aceste produse fiiind returnate. CEO-ul MySizeID (Ronen Luzon) crede ca AI-ul este cheia acestei probleme, care afecteaza aceasta nisa de ani buni incoace. MySizeID informeaza consumatorul ce marime i s-ar potrivi mai bine, in cazul produsului ales, in functie de forma si greutatea sa. Daca ai ales un M, dar AI-ul vede ca L ti-ar veni mai bine, iti recomanda L-ul; daca insisti si comanzi tot M, iar apoi dai retur, sistemul intelege ca ai comandat marimea gresita si, pe viitor, iti va recomanda tot L-ul. Daca preferi sa porti haine mai largi sau cu o marime mai mare (oversized), atunci algoritmul retine informatia si – data viitoare – iti va recomanda ce trebuie.
Asa cum am scris deja, inteligenta artificiala (AI) poate fi folosita de retailerii care vand imbracaminte si incaltaminte online pentru a oferi sfaturi vestimentare personalizate. Walmart automatizeaza task-urile din birouri si imbunatateste experienta clientelara, via AI. Iar Amazon testeaza descrierile de produse si review-urile scrise de AI si foloseste inteligenta artificiala in depozite, pentru a identifica produsele deteriorate, inainte de livrare.
Comentarii ( 3 )
[…] artificiala (AI) poate fi solutia reducerii ratei de retur: asa cum am scris deja, MySizeID a dezvoltat un algoritm care te informeaza ce marime ti s-ar potrivi mai bine (perfect de integrat […]
[…] pentru a determina clientii sa cumpere in cunostinta de cauza; retailerii mari de Fashion folosesc AI-ul, introduc taxe de retur sau interzic complet returul (in cazul produselor […]
[…] AI si machine learning – aparitia AI-ului generativ este un moment-cheie in evolutia tehnologica, care (pe baza machine learning) poate ajuta retailerii si brandurile sa inteleaga si sa analizeze mai bine comportamentul clientilor; chatboti sau asistentii virtuali pot interactiona cu acestia si le pot oferi sugestii de produs, crescand engagement-ul si retentia clientelara; afacerile care vor avea succes vor fi practice, apropo de AI (care poate fi folosit, de exemplu, pentru a reduce retururile online, pe nisa de Fashion) […]