Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Tendintele care vor domina comertul online in Romania, in 2024

Dupa un 2023 in care piata e-commerce romaneasca a continuat sa se dezvolte, cuvantul-cheie pentru investitorii in acest sector fiind „optimizare”, urmeaza un 2024 care va fi definit de „disciplina”. Aceasta este concluzia agentiei Campaigns, care transmite (intr-un comunicat de presa) ca in tara noastra activeaza peste 31.000 de magazine digitale.

„Anul acesta, proprietarii de magazine online s-au concentrat mult pe profit si, drept urmare, si-au optimizat toate liniile de business, inclusiv bugetele de promovare si canalele de vanzare. Acestia au aplicat masuri strategice foarte bine calculate, mai ales ca si concurenta a crescut. In cifre, vorbim de peste 31.000 de magazine online cu cod CAEN 4791 in plan local, active in cursul acestui an, cu 7.356 mai multe decat erau inregistrate in 2022”, noteaza Adelina Oprea (foto, Fondatoarea agentiei Campaigns).

„Daca in anii trecuti majoritatea magazinelor online alegeau canale de promovare cu raspuns direct, in 2023 cererea pentru serviciul de SEO (optimizarea in motorul de cautare Google), PR si branding a crescut. Magazinele online au fost dispuse sa construiasca sanatos, pe termen lung”, adauga Razvan Radulescu (foto, Partener al agentiei Campaigns).

In opinia celor doi antreprenori, tendintele de anul viitor din mediul online vor fi dictate mai ales de miscarile de la nivel economic (vezi noile masuri fiscale):

  • investitorii in e-commerce se vor disciplina, astfel incat sa-si poata gestiona mult mai eficient resursele
  • shopping-ul live stream, testat de magazinele online din Romania inca din acest an, va fi in continuare folosit in 2024
  • tot mai multe magazine online vor folosi segmentul de productii video ca sa isi prezinte produsele, apeland la clipuri scurte (care pot sa genereze cele mai bune rezultate cand ne referim la promovarea produselor) si de produs
  • magazinele online nu mai sunt la fel de curajoase ca in alti ani in a testa canale noi de promovare (vezi TikTok Ads, fata de care entuziasmul a scazut)

Adelina Oprea si Razvan Radulescu sunt de parere ca proprietarii de magazine online de la noi trebuie sa aiba curajul sa aloce bugete de marketing mai mari decat in 2023, anul viitor, pentru a-si scala vanzarile, inclusiv la nivel international. Planul extern este inca o necunoscuta pentru multi antreprenori din mediul online de la noi care, desi au vanzari consistente la nivel de Romania, nu si-au construit pana la momentul de fata o strategie prin care sa acceseze si alte piete din Europa.

Leave a reply