10 tendinte e-commerce de luat in seama, in 2024
2023 a fost un an incert in domeniul vanzarilor cu amanuntul, definit de inflatie si costul ridicat de trai, citim pe econsultancy.com. In Marea Britanie, de exemplu, in luna octombrie, volumul vanzarilor a atins cel mai mic nivel, din februarie 2021 incoace! Dar e-commerce-ul nu a stat rau: procentajul vanzarilor digitale din retailul total au crescut, din vara incoace, iar acum suntem in plin sezon de achizitii de sarbatori – perioada din an in care multe magazine online o duc cel mai bine.
Sursa amintita mai sus a stat de vorba cu o serie de experti e-commerce, pe care i-a luat la intrebari apropo de tendintele din mediul online care vor caracteriza anul 2024. Ce au mentionat acestia:
- CX + agilitate operationala – linia intre succes si insucces e definita de experienta clientelara/CX (asteptarile clientilor trebuie intelese si indeplinite, folosind datele si feeback-ul primit) si agilitatea operationala (afacerile trebuie sa se adapteze rapid la schimbarile pietei, modificarea comportamentului clientelar si problemele lantului de distributie)
- Tehnologia este vitala – afacerile online trebuie sa stie clar ce rol are platforma lor e-commerce si sa o completeze cu tehnologii care ii permit flexibilitatea operationala, cu un cost redus
- Evolutia retailului hibrid – tot mai multe branduri e-commerce DTC isi extind prezenta si in magazine fizice, miscare care poate atrage mai mult trafic online; pe de alta parte, magazinele offline se transforma din spatii de vanzare, in medii hibride, care contin cafenele sau spatii de joaca
- Comertul multi-local – consumatorii vor cumpara tot mai des din magazine online internationale, deci brandurile trebuie sa adopte o strategie de comert multi-locala, oferindu-le clientilor din intreaga lume un CX fara probleme
- Optimizarea clientilor si canalelor existente – deprecierea cookie-urilor si costurile din ce in ce mai mari ale achizitiei si retentiei clientelare vor determina maximizarea valorii clientilor actuali si a canalelor de comunicare existente, pentru a oferi o experienta mai personalizata, care sa converteasca garantat
- AI si machine learning – aparitia AI-ului generativ este un moment-cheie in evolutia tehnologica, care (pe baza machine learning) poate ajuta retailerii si brandurile sa inteleaga si sa analizeze mai bine comportamentul clientilor; chatboti sau asistentii virtuali pot interactiona cu acestia si le pot oferi sugestii de produs, crescand engagement-ul si retentia clientelara; afacerile care vor avea succes vor fi practice, apropo de AI (care poate fi folosit, de exemplu, pentru a reduce retururile online, pe nisa de Fashion)
- Livrarea ultra-rapida – consumatorii s-au obisnuit sa primeasca din ce in ce mai rapid produsele comandate pe Internet; retailerii trebuie sa includa detaliile legate de livrare cat mai rapid, in calatoria clientelara, pentru a influenta decizia de achizitie
- Fulfilment localizat si sustenabilitate – practicile logsitice mai sustenabile se vor dezvolta (mai multe vehicule electrice, pentru livrare; mai putine ambalaje – vezi masurile luate de UE), iar numarul centrelor de fulfilment localizate va creste, pentru a reduce costurile si durata livrarii comenzilor online
- Personalizare post-achizitie – comunicarea personalizata post-cumparare poate transforma un client nou intr-unul recurent, crescand loialitatea de brand, prin mesaje in care i se ofera cupoane promotionale, reduceri, cadouri sau este incurajat sa lase un review
- Achizitii si fuziuni omnichannel – ne putem astepta la noi achizitii in peisajul omnichannel, in 2024, pentru ca brandurile de retail vor un market share mai mare si o extindere la nivel global (de exemplu, in 2023, Shein a cumparat brandul de Fashion britanic Missguided de la Frasers Group si o felie din Forever 21)
Leave a reply