Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

10 tendinte e-commerce de luat in seama, in 2024

2023 a fost un an incert in domeniul vanzarilor cu amanuntul, definit de inflatie si costul ridicat de trai, citim pe econsultancy.com. In Marea Britanie, de exemplu, in luna octombrie, volumul vanzarilor a atins cel mai mic nivel, din februarie 2021 incoace! Dar e-commerce-ul nu a stat rau: procentajul vanzarilor digitale din retailul total au crescut, din vara incoace, iar acum suntem in plin sezon de achizitii de sarbatori – perioada din an in care multe magazine online o duc cel mai bine.

Sursa amintita mai sus a stat de vorba cu o serie de experti e-commerce, pe care i-a luat la intrebari apropo de tendintele din mediul online care vor caracteriza anul 2024. Ce au mentionat acestia:

  1. CX + agilitate operationala – linia intre succes si insucces e definita de experienta clientelara/CX (asteptarile clientilor trebuie intelese si indeplinite, folosind datele si feeback-ul primit) si agilitatea operationala (afacerile trebuie sa se adapteze rapid la schimbarile pietei, modificarea comportamentului clientelar si problemele lantului de distributie)
  2. Tehnologia este vitala – afacerile online trebuie sa stie clar ce rol are platforma lor e-commerce si sa o completeze cu tehnologii care ii permit flexibilitatea operationala, cu un cost redus
  3. Evolutia retailului hibrid – tot mai multe branduri e-commerce DTC isi extind prezenta si in magazine fizice, miscare care poate atrage mai mult trafic online; pe de alta parte, magazinele offline se transforma din spatii de vanzare, in medii hibride, care contin cafenele sau spatii de joaca
  4. Comertul multi-local – consumatorii vor cumpara tot mai des din magazine online internationale, deci brandurile trebuie sa adopte o strategie de comert multi-locala, oferindu-le clientilor din intreaga lume un CX fara probleme
  5. Optimizarea clientilor si canalelor existente – deprecierea cookie-urilor si costurile din ce in ce mai mari ale achizitiei si retentiei clientelare vor determina maximizarea valorii clientilor actuali si a canalelor de comunicare existente, pentru a oferi o experienta mai personalizata, care sa converteasca garantat
  6. AI si machine learning – aparitia AI-ului generativ este un moment-cheie in evolutia tehnologica, care (pe baza machine learning) poate ajuta retailerii si brandurile sa inteleaga si sa analizeze mai bine comportamentul clientilor; chatboti sau asistentii virtuali pot interactiona cu acestia si le pot oferi sugestii de produs, crescand engagement-ul si retentia clientelara; afacerile care vor avea succes vor fi practice, apropo de AI (care poate fi folosit, de exemplu, pentru a reduce retururile online, pe nisa de Fashion)
  7. Livrarea ultra-rapida – consumatorii s-au obisnuit sa primeasca din ce in ce mai rapid produsele comandate pe Internet; retailerii trebuie sa includa detaliile legate de livrare cat mai rapid, in calatoria clientelara, pentru a influenta decizia de achizitie
  8. Fulfilment localizat si sustenabilitate – practicile logsitice mai sustenabile se vor dezvolta (mai multe vehicule electrice, pentru livrare; mai putine ambalaje – vezi masurile luate de UE), iar numarul centrelor de fulfilment localizate va creste, pentru a reduce costurile si durata livrarii comenzilor online
  9. Personalizare post-achizitie – comunicarea personalizata post-cumparare poate transforma un client nou intr-unul recurent, crescand loialitatea de brand, prin mesaje in care i se ofera cupoane promotionale, reduceri, cadouri sau este incurajat sa lase un review
  10. Achizitii si fuziuni omnichannel – ne putem astepta la noi achizitii in peisajul omnichannel, in 2024, pentru ca brandurile de retail vor un market share mai mare si o extindere la nivel global (de exemplu, in 2023, Shein a cumparat brandul de Fashion britanic Missguided de la Frasers Group si o felie din Forever 21)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply