Amazon identifica produsele deteriorate, inainte de livrare, via AI
Amazon a inceput sa foloseasca inteligenta artificiala (AI) in depozite, pentru a depista produsele deteriorate, inainte de livrarea acestora catre clienti. Pymnts.com noteaza ca gigantul online a implementat deocamdata noua tehnologie in 2 centre de fulfillment si are de gand sa o extinda in 10 alte locatii. Compania incearca astfel sa reduca numarul retururilor si – implicit – costurile.
Solutia AI a fost antrenata cu imagini ale unor produse in stare perfecta, astfel incat sa le poata identifica pe cele deteriorate. Odata ce produsele trec prin statiile de sortare care vad daca acestea corespund comenzii online primite, AI-ul integrat in statii le determina rapid starea si le verifica integritatea. Daca sistemul identifica un produs neconform, acesta este trimis unui angajat din depozit, care il verifica manual. La centrele de fulfillment care nu au aceasta tehnologie, verificarea este facuta doar manual, de angajatii care ambaleaza coletele. Si care pot trece usor cu vederea starea produselor, deoarece sunt preocupati sa bifeze numarul de colete pe care le au de ambalat pe ora.
Pana acum, Amazon a descoperit ca aceasta solutie AI este de 3 ori mai eficienta decat angajatii la identificarea produselor cu probleme. Initiativa se alatura ideii de a rasplati clientii care isi ridica singuri comenzile dintr-un punct de livrare, despre care am scris recent. Si este o noua dovada ca in curand vor apune zilele in care livrarea si returul gratuite erau ceva la ordinea zilei.
Leave a reply