Peisajul e-commerce din Bosnia si Hertegovina este dominat de mobile (sondaj)
Asociatia eCommerce din Bosnia si Hertegovina a facut publice rezultatele celui de-al doilea sondaj propriu legat de tendintele care modeleaza peisajul digital din aceasta tara, aflam de pe ecommerce-europe.eu. Printre informatiile scoase la iveala se numara si orientarea notabila a bosniacilor catre tranzactiile pe mobil si o incredere din ce in ce mai mare a consumatorilor in shopping-ul online.
„Cercetarea noastra, care este rezultatul unor luni intense de munca si daruire, ofera o baza cruciala pentru planificarea strategica si promovarea peisajului comertului electronic, in Bosnia si Hertegovina”, a explicat Belma Agic (Director Executiv al of the Asociatia eCommerce). Sondajul a fost efectuat pe un esantion de peste 1.700 de consumatori si in jur de 1.000 de magazine digitale.
Cele mai interesante descoperiri din sondajul amintit:
- cel mai des, bosniacii cumpara pe Internet imbracaminte si incaltaminte, electronice, cosmetice si carti
- recomandarile prietenilor si review-urile clientelare pozitive influenteaza semnificativ decizia de cumparare, in timp ce influencerii social media au un impact modest, prin comparatie
- achizitiile pe dispozitive mobile reprezinta 83,4% din totalul cumparaturilor online facute de localnici, deci importanta website-urilor optimizate si a aplicatiilor de brand este vitala
- increderea consumatorilor in shopping-ul pe Internet este in crestere – aproape 60% dintre participanti au facut 2-5 achizitii digitale, in ultimele 3 luni; in plus, segmental utilizatorilor intensivi (peste 10 cumparaturi online) reprezinta 7,4% din totalul respondentilor, deci baza de cumparatori e-commerce frecventi creste, in Bosnia si Hertegovina
- preferinta pentru achizitiile online domestice ramane puternica, mai noteaza sondajul (43,4%), dar 20,5% dintre cumparaturile digitale au loc pe platforme internationale, deci retailerii globali au oportunitati de crestere, aici
- metodele de plata preferata – 32,8% dintre cumparatorii e-commerce aleg plata cu un card
Leave a reply