Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Aproape 50% din imbracamintea cumparata online este returnata

Cumperi acum, probezi mai tarziu – acesta pare sa fie, mai nou, mantra pasionatilor de shopping vestimentar pe Internet, citim pe theguardian.com. Am scris deja despre impactul major asupra mediului pe care il are comertul online, iar retururile sunt unul dintre elementele care inclina semnificativ balanta acestui impact.

In timpul pandemiei COVID-19, retailerii digitali si-au modificat ferestrele de retur online, pentru a-si creste ratele de conversie, iar numarul de site-uri e-commerce care au oferit livrare gratuita, retur gratuit si reduceri masive au crescut, iar cumparaturile virtuale au facut legea. In consecinta, consumatorii a inceput sa comande acelasi produs in doua marimi diferite, returnand-o pe cea nepotrivita. Alte practici comune sunt wardrobing-ul (clienta poarta o rochie o data, apoi ii da retur, cu etichetele netaiate) si staging-ul (un produs e probat doar pentru poze/clipuri video postate pe social media).

Conform analistilor GlobalData, pana la 50% dintre imbracamintea cumparata online este returnata, in functie de retailer. In 2020, consumatorii au trimis inapoi produse in valoare de 6,3 miliarde £, cumparate pe Internet, iar pana in 2025 aceasta suma va creste cu pana la 9%, estimeaza analistii. „In plina cresterea costului de trai, multi consumatori sunt mai stricti apropo de de cumpara si vor pastra doar acele produse despre care sunt siguri ca li se potrivesc si ca merita”, explica Patrick O’Brien (analist la GlobalData).

Peste 40% dintre shopperi se asteapta sa dea retur cel putin unui produs, atunci cand cumpara de pe un site e-commerce (fata de 20%, inainte de pandemie), conform ZigZag Global. Compania de logistica Optoro estimeaza ca retururile online din SUA inseamna peste 15 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon suplimentare, in fiecare an (echivalentul a 3 milioane de masini)! La asta se adauga costurile ridicate de procesare ale acestor produse returnate, care determina companii ca Amazon, Walmart si Target sa nu vrea mereu retururile inapoi. Asta detemina din ce in ce mai multi retaileri sa ia masuri menite sa descurajeze noile obiceiuri de consum cimentate in pandemie: Grupul Inditex a inceput sa taxeze retururile comenzilor online, la fel si Uniqlo, Sports Direct, Next si Boohoo; alti retaileri digitali mizeaza pe fotografii, clipuri video si review-uri de produs care ofera clientilor mai multe detalii despre produsele Fashion de pe site-ul lor (detalii, cum se asaza o fusta in mers, cum arata pe crpul unor cliente reale, etc.), pentru a reduce ratele de retur.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 8 )

  1. […] comenzilor online de imbracaminte este o problema majora pentru retailerii digitali, pana la 50% dintre aceste comenzi fiiind returnate. CEO-ul MySizeID (Ronen Luzon) crede ca AI-ul este cheia […]

  2. […] in vedere ca aproape 50% din imbracamintea cumparata online e returnata, H&M a luat in considerare taxarea retururilor online, la final de 2022. Retailerul suedez a […]

  3. […] marimi si culori, returnandu-le pe cele nedorite (dupa ce le probeaza acasa). De aceea, aproape 50% din imbracamintea cumparata online e returnata, iar  retailerii digitali incearca sa elimine costurile de retur fie taxandu-le, fie apeland la […]

  4. […] Loializarea clientelara prin intermediul livrarilor gratuite este o tehnica eficienta, dar costisitoare, pentru retailerii digitali. Mai ales dupa ce, in timpul pandemiei COVID-19, numerosi pasionati de shopping vestimentar pe Internet s-au obisnuit sa comande mult, sa probeze acasa si sa returneze tot ce nu le vine sau nu le place, pentru ca nu plateau nimic. Asa s-a ajuns ca aproape 50% din imbracamintea cumparata online sa fie returnata! […]

  5. Evident ca toata lumea trebuie sa ia in considerare in primul rand bunul simt. Nu comanzi 10 frigidere si returnezi 9, dar nici magazinele nu se pot astepta ca retururile sa fie platite de catre clienti, cand competitia lor ofera retururile gratis pe baza unor costuri estimate si asumate conform statisticilor.

    Pana la urma se plang doar cei care au multe retururi. Cand vinzi 1000 rochii si se returneaza 23 este una, cand vinzi 100 si se returneaza 23 este alta…

  6. Nu ar trebui sa fie nicio problema asta, pana la urma este ceea ce clientul isi doreste, sa probeze doua perechi de pantaloni si sa pastreze una. Clientul ar trebui (dar nu obligatoriu) ca cineva trebuie sa plateasca transportul si produsele care se distrug, adica tot el, dar sub alta forma, iar comerciantii sa-si faca bine temele cu marginea si costurile.

  7. Intr-adevar fashion-ul a contribuit semnificativ la dezvoltarea ecommerce-ului si pare sa fi fost un sprijin real in timpul pandemiei ca economia sa nu se prabusasca detot.

  8. […] Din totalul de 1,3 miliarde de produse trimise inapoi la vanzatorii online, 91% au fost din nisa imbracaminte si incaltaminte. Motivul pentru care 1 din 4 colete sunt returnate? Conform cercetatorilor, doar 1 […]

Leave a reply