Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Aproape 50% din imbracamintea cumparata online este returnata

Cumperi acum, probezi mai tarziu – acesta pare sa fie, mai nou, mantra pasionatilor de shopping vestimentar pe Internet, citim pe theguardian.com. Am scris deja despre impactul major asupra mediului pe care il are comertul online, iar retururile sunt unul dintre elementele care inclina semnificativ balanta acestui impact.

In timpul pandemiei COVID-19, retailerii digitali si-au modificat ferestrele de retur online, pentru a-si creste ratele de conversie, iar numarul de site-uri e-commerce care au oferit livrare gratuita, retuur gratuit si reduceri masive au crescut, iar cumparaturile virtuale au facut legea. In consecinta, consumatorii a inceput sa comande acelasi produs in doua marimi diferite, returnand-o pe cea nepotrivita. Alte practici comune sunt wardrobing-ul (clienta poarta o rochie o data, apoi ii da retur, cu etichetele netaiate) si staging-ul (un produs e probat doar pentru poze/clipuri video postate pe social media).

Conform analistilor GlobalData, pana la 50% dintre imbracamintea cumparata online este returnata, in functie de retailer. In 2020, consumatorii au trimis inapoi produse in valoare de 6,3 miliarde £, cumparate pe Internet, iar pana in 2025 aceasta suma va creste cu pana la 9%, estimeaza analistii. „In plina cresterea costului de trai, multi consumatori sunt mai stricti apropo de de cumpara si vor pastra doar acele produse despre care sunt siguri ca li se potrivesc si ca merita”, explica Patrick O’Brien (analist la GlobalData).

Peste 40% dintre shopperi se asteapta sa dea retur cel putin unui produs, atunci cand cumpara de pe un site e-commerce (fata de 20%, inainte de pandemie), conform ZigZag Global. Compania de logistica Optoro estimeaza ca retururile online din SUA inseamna peste 15 milioane de tone de emisii de dioxid de carbon suplimentare, in fiecare an (echivalentul a 3 milioane de masini)! La asta se adauga costurile ridicate de procesare ale acestor produse returnate, care determina companii ca Amazon, Walmart si Target sa nu vrea mereu retururile inapoi. Asta detemina din ce in ce mai multi retaileri sa ia masuri menite sa descurajeze noile obiceiuri de consum cimentate in pandemie: Grupul Inditex a inceput sa taxeze retururile comenzilor online, la fel si Uniqlo, Sports Direct, Next si Boohoo; alti retaileri digitali mizeaza pe fotografii, clipuri video si review-uri de produs care ofera clientilor mai multe detalii despre produsele Fashion de pe site-ul lor (detalii, cum se asaza o fusta in mers, cum arata pe crpul unor cliente reale, etc.), pentru a reduce ratele de retur.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply