Romanii au facut cumparaturi online de 7 miliarde € (+10% YoY), in 2023 (raport)
Potrivit estimarilor GPeC, ARMO si ale principalilor jucatori din domeniu, romanii au cumparat online produse in valoare de 7 miliarde €, in 2023. Valoarea este cu aproximativ 10% mai mare decat cea inregistrata in 2022 (6,3 miliarde €) si nu include serviciile, facturile la utilitati, continutul digital, biletele de avion/spectacole/evenimente, vacante si rezervari hoteliere. Includerea acestora ar insemna un total de peste 10 miliarde €.
„Comertul online este in continua dezvoltare, cu perspectiva de dublare a volumelor in urmatorii 10 ani. Potrivit statisticilor oficiale, 68% din internauti au cumparat online cel putin o data in 2023, ceea ce ne arata un apetit in crestere pentru e-commerce si un grad de adoptie tot mai mare a acestei metode conveniente de a face cumparaturi”, transmite Andrei Radu (foto, CEO & Fondator GPeC).
Anul trecut, e-commerce-ul a reprezentat 11% din totalul comertului cu amanuntul, in tara noastra. Potrivit estimarilor jucatorilor din domeniu, comertul online va creste tot cu 10% YoY si in 2024, in tara noastra. Principalele cifre si statistici centralizate de GPeC, apropo de anul trecut:
- Polonia este cea mai mare piata e-commerce din regiune (32 miliarde $)
- dintre toate tarile din Europa Centrala si de Est, 86,22% din locuitorii Slovaciei au facut cumparaturi online, situandu-se in fruntea clasamentului (cu 11% mai mare comparativ cu media UE – 75,14%); tot peste media UE s-au aflat Cehia (83,74%), Estonia (78,05%) si Ungaria (75,89%); cea mai mica rata de adoptie a comertului electronic a fost in Muntenegru (32%)
- aproximativ 61% dintre cumparatorii online din Ungaria au facut achizitii transfrontaliere, cel mai mare procentaj din Europa Centrala si de Est; pe locul al doilea se situeaza Polonia (38%), iar pe locul al treilea – Cehia (26%)
- peste 92,5% dintre romani de 16-74 de ani folosesc Internetul, iar 68,1% dintre ei au facut achizitii online
- comparativ cu 2022, ponderea persoanelor care au comandat bunuri/servicii pe Internet a crescut atat in mediul urban (cu 2,2% YoY, pana la 73,7%), cat si in mediul rural (cu 3,1% YoY, pana la 61,4%)
- 80,5% dintre cumparatorii online sunt tineri de 16-34 ani, iar 74% sunt adulti de 35-54 ani
- 65% dintre cumparatorii online prefera sa plateasca ramburs (cash on delivery), iar 35% folosesc instrumentele de plata online (in special cardul)
- ce au cumparat romanii online – Imbracaminte (79,6%), Livrari de la restaurante/lanturi fast-food/servicii de catering (32,7%), Produse cosmetice, de infrumusetare sau de relaxare (29,1%), Articole sportive (18,3%), Produse de curatare/de igiena personala (16,9%), Electronice/electrocasnice (14,3%), Carti, reviste sau ziare (13,6%)
- dispozitivul preferat de conationalii nostri pentru a face shopping online este telefonul mobil (35%)
- preferam livrarea la domiciliu (77%), dar livrarea la lockere este in crestere accelerata (62%)
- 53% din consumatorii online au folosit aplicatii de livrare (+3% YoY), iar 16% dintre ei le utilizeaza zilnic
- cea mai utilizata platforma de livrare este Glovo, urmata de Tazz si Bringo
Comentariu ( 1 )
[…] in discutie cifrele pietei e-commerce pentru anul 2023, cand romanii au facut cumparaturi online de 7 miliarde € (+10% YoY). Ce alte informatii interesante s-au discutat, la […]