Marea Britanie: app-ul Blend foloseste AI-ul, pentru sfaturi vestimentare personalizate
Peste 250 de retaileri s-au inscris in aplicatia britanica de shopping Blend, care foloseste inteligenta artificiala pentru a oferi utilizatorilor sfaturi vestimentare personalizate, in functie de buget, stil si marimile purtate. Techcrunch.com scrie ca start-up-ul se axeaza pe un public tinta de 18-34 de ani (orientat spre digital si mobile-first) si planuieste extinderea in Statele Unite si includerea mai multor categorii demografice.
„Majoritatea retailerilor nu fac nimic, apropo de personalizare, iar daca fac, personalizeaza doar in functie de datele istorice de achizitie. Aceste recomandari istorice nu sunt relevante pentru utilizator, cand tendintele se schimba relativ rapid si stilul personal se schimba de-a lungul vietii fiecaruia. Speram sa fim prima alegere pentru orice experienta de shopping online si, prin urmare, sa fim cel mai mare retailer, datorita abilitatii de a personaliza si a oferi oamenilor doar acel 1% din intregul Internet care este relevant pentru ei”, a explicat Jemima Bunbury (Cofondatoare Blend), pentru sursa amintita.
Cum functioneaza Blend? Cand deschizi aplicatia, iti setezi un buget si marimile purtate si ai acces la Products – un feed cu imagini si descrieri de produse (luate de pe diverse website-uri e-commerce si nu numai) si Styles – clipuri video realizate de influenceri (care pot primi un comision afiliat, pe baza vanzarilor generate). Pe masura ce faci scroll, Blend strange date apropo de felul in care interactionezi cu app-ul (daca iti place un produs, il salvezi, ii dai Share sau cat timp petreci analizand imaginea) si isi face o imagine despre utilizator. Cu cat intri mai des in app, cu atat recomandarile primite vor fi mai personalizate.
AI-ul ajuta aplicatia sa compare diverse produse si sa obtina o imagine statistica apropo de care i s-ar potrivi fiecarui utilizator. Blend include si o functie de cautare, ca sa gasesti exact produsul dorit. Aplicatia castiga bani din comisioanele aplicate fiecarei achizitii, care variaza, in functie de retailer. Exista si un tab numit Create, care iti permite sa incarci clipuri video shoppable. Fiecare utiliator are un profil (ca pe Instagram), unde ai acces la produsele salvate si cumparate si la propriile clipuri. Blend spera sa includa review-uri si un sistem de votare, care sa ajute utilizatorii sa-si dea seama ce marime li s-ar potrivi cel mai bine.
Comentarii ( 2 )
[…] (AI) poate fi folosita de retailerii care vand imbracaminte si incaltaminte online pentru a oferi sfaturi vestimentare personalizate. Walmart automatizeaza task-urile din birouri si imbunatateste experienta clientelara, via AI. Iar […]
[…] Marea Britanie: app-ul Blend foloseste AI-ul, pentru sfaturi vestimentare personalizate – ECOM… […]