Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

SUA: in 2023, s-au returnat produse in valoare de 743 miliarde $ (raport)

 

In ultima perioada, retailerii s-au concentrat intens pe reducerea numarului de produse trimise inapoi de clienti: Amazon a introdus un avertisment („returnat frecvent”) pe paginile anumitor produse, pentru a determina clientii sa cumpere in cunostinta de cauza; retailerii mari de Fashion folosesc AI-ul, introduc taxe de retur sau interzic complet returul (in cazul produselor second-hand).

Iar un raport recent, realizat de National Retail Federation si Appriss Retail (si citat de nrf.com) confirma ca vanzatorii cu amanuntul au o problema serioasa, apropo de asta, in Statele Unite: industria a totalizat retururi in valoare de 743 de miliarde $, in 2023, adica 14,5% din totalul vanzarilor. Pentru fiecare miliard de dolari incasat, un retailer trebuie sa se descurce cu produse returnate in valoare de 145 de milioane $.

Vanzarile online au avut o rata mai mare de retur, de 17,6% (sau 247 miliarde $). Comparativ, retururile facute in magazinele offline au totalizat 371 miliarde $, echivalentul a 10,02% (cifrele se refera doar la achizitia produselor din magazine traditionale, nu la BORIS). Retururile frauduloase – produse purtate, furate din magazine sau trimise inapoi pentru ca ar avea defecte, desi nu au – au insemnat pierderi de 101 miliarde $ pentru vanzatorii cu amanuntul.

„Retailerii continua sa testeze si sa implementeze modalitati noi de a minimiza piererile cauzate de retururi, in special cele fraudulente, optimizand in acelasi timp experienta clientelara de shopping”, transmite Mark Mathews (Executive Director of Research, NRF).

Cat despre perioada sarbatorilor de final de an (care aduce cele mai mari vanzari in retail, pentru foarte multe afaceri), studiul amintit estimeaza ca 15,4% dintre achizitii vor fi returnate (adica produse in valoare de 149 de miliarde $, dintre care 25 de miliarde $ vor fi retururi frauduloase).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply