Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

8 tendinte din retail, pentru 2023, pe care trebuie sa le stii (daca vinzi online)

Daca activezi in zona vanzarilor cu amanuntul pe Internet, atunci trebuie sa fii mereu la curent cu schimbarile si inovatiile din retail. Blog.hootsuite.com a strans laolalta o serie de tendinte din domeniu, care se vor impune in 2023, si pe care trebuie sa le stii, pentru a sti in ce sa investesti timp si bani. Afacerile din retail trebuie sa isi creioneze stategia de afaceri in cunostinta de cauza, pentru a putea anticipa nevoile clientilor, a avea un avans in fata competitorilor din aceeasi nisa, a ramane relevante si a profita de noile oportunitati din domeniu.

8 tendinte din retail, pentru 2023:

  1. Comertul online nu dispare prea curand. E-commerce-ul a explodat in timpul pandemiei COVID-19 in intreaga lume, iar vanzarile online sunt din ce in ce mai usoare, gratie tehnologiei si comertului social. Se estimeaza, ca la nivel global, exista 12-24 milioane de magazine e-commerce si ca 58,4% dintre internauti cumpara ceva online saptamanal. De aceea, analistii estimeaza ca industria e-commerce globala va valora 8,1 trilioane $, in 2026 (fata de 5,7 trilioane $, in 2022). Conform eMarketer, pana in 2023, in magazinele digitale vor avea loc 22,3% dintre vanzarile totale cu amanuntul.
  2. Siguranta e importanta pentru consumatori. Guvernele si consumatorii vor ca datele personale sa fie extrem de vine protejate, in relatia cu website-urile si companiile social media. 2020 a fost al treilea an la rand in care vanzarile cu amanuntul au fost cel mai targetat sector, apropo de atacuri cibernetice. Iar in 2021, botii malefici au fost responsabili de 42,3% din traficul de pe Internet. Orice e-shop european trebuie sa respecte GDPR-ul, sa foloseasca procesatori de plati cunoscuti, sa isi instaleze certificatele SSL necesare si sa aiba un hosting de calitate.
  3. Chatboti, noii membri ai echipei tale. Chatbotii e-commerce sunt din ce in ce mai populari, in ultimii ani, iar Gartner estimeaza ca vor deveni principalul instrument de  relatii cu clientii pentru 25% dintre companii, pana in 2027. Un retailer online care foloseste un chatbot pe website-ul propriu economiseste bani, ofera servicii mai rapide clientilor si interactioneaza cu acestia pe mai multe canale, ajutandu-i cu raspunsuri la FAQ, automatizarea experientelor personalizate de shopping, informatii post-comanda legate de livrare, la orice ora din zi si din noapte.
  4. Relatii cu clientii 24/7. Apropo de chatboti, clientii se asteapta sa li se raspunda la intrebari oricand, deci un retailer trebuie sa fie capabil sa ofere asa ceva, pentru a evita frustarile si a se asigura ca respectivul client este fidelizat.
  5. Shopping omnichannel. Pentru a ramane competitivi, retailerii trebuie sa ofere si experiente online, si experiente offline (daca le permite modelul de afaceri). Comertul omnichannel e ceva normal si orice consumator isi doreste sa se poata documenta online despre un produs, apoi sa-l poata cumpara dintr-un magazin fizic (sau invers). 60% dintre consumatori se documenteaza pe Internet, inainte de a cumpara ceva important, iar in 80% dintre cazurile in care un cosumator returneaza ceva in magazin, acesta va cheltui suma de bani pe care o primeste inapoi cumparand de la acelasi retailer.
  6. Transparenta apropo de livrare. Viteza, costul si transparenta livrarii sunt 3 tendinte majore, in retail, in 2023. Conform unui sondaj Forbes, 36% dintre consumatori ar renunta la cursele de tip ride-sharing timp de un an, daca ar primi livrare online la toate comenzile online (25% ar renunta la cafea, iar 22% – la Netflix). Pe langa livrarea rapida si cat mai ieftina/gratuita, e vital sa le oferi clientilor tai informatii legate de cand ajunge comanda, daca intarzie si de ce, cum pot modifica livrarea, etc.
  7. Ambalaje mai putine. Protectia mediului este unul dintre subiectele care ii preocupa pe consumatori, care isi doresc ambalaje cat mai putine, reciclabile, refolosibile si sustainabile. Comertul online are un impact major asupra mediului si retailerii care fac o prioritate din asta (ca Amazon, Tesco, Loopstore.ca) vor avea mult de castigat. Ambalajele din e-commerce sunt cea mai mare sursa de emisii de carbon din industria de retail (iar industria ambalajelor va creste cu 30%, pana in 2025, motivata de e-commerce), producand de 6 ori mai multe emisii decat produsele cumparate in locatii offline. Solutiile ca cele oferite de platforma Loop sau start-up-ul romanesc R-Create-ro sunt viitorul!
  8. Vulnerabilitatea lantului de distributie. Razboiul din Ucraina, incertitudinile economice si inflatia – la fel ca pandemia COVID-19 – ameninta orice retail online. De aceea, consumatorii siclientii trebuie sa fie tinuti la curent cu orice problema apare in peisaj, iar retailerii trebuie sa fie agili si flexibili, pentru a se adapta rapid.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply