Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Impactul COVID-19 asupra comertului online, in cifre, la nivel mondial

Dezvoltarea masiva a comertului online in 2020, din cauza pandemiei COVID-19, a fost evidenta peste tot in lume: consumatorii si-au schimbat comportamentul de cumparare iar brand-urile au fost fortate sa-si adapteze rapid strategiile. Dar cat de mare a fost, mai exact, aceasta dezvoltare? Econsultancy.com a strans laolalta informatii interesante legate de e-commerce si noul coronavirus, intr-un articol din care ne-au atras atentia urmatoarele cifre relevante:

  • in Marea Britanie, vanzarile online totale au atins cea mai mare cifra din ultimii 13 ani, in 2020 (+36,6% YoY); de Black Friday, cresterea a fost de 39% YoY, iar in decembrie – de +37% YoY; retailerii multichannel au avut vanzari mai mari decat competitorii lor care vand doar pe Internet, ceva ce nu s-a mai intamplat din 2017 (+57% YoY vs. +9,1% YoY); cel mai bine s-au vandut, de-a lungul anului, produsele pentru Gradina (+222,5%) si Electronicele (+90,8%); comertul mobile a crescut cu 73% fata de 2019
  • la nivel global, comertul transfrontalier a crescut cu 82% YoY, tara cu cea mai mare dezvoltare fiind Filipine (+258% YoY)
  • in SUA, penetrarea e-commerce-ului a crescut cu 10 ani in 90 de zile, in primul trimestru din 2020 (ajungand la 33%)
  • in 2020, vanzarile cu amanuntul online sunt estimate la 3,9 trilioane $ (echivalentul a 17% din tot retailul); in China, aceste vanzari online vor fi reprezenta 25% din intreaga piata de retail din regiune; analistii spun ca zonele geografice cu o penetrare e-commerce mai mica pana acum (ca Australia si Canada) au avut parte de o crestere online mult mai rapida, comparativ cu zonele unde e-commerce-ul era deja un jucator important inainte de pandemia COVID-19
  • alimentele comandate online au castigat vertiginos teren, astfel incat Tesco si-a dublat capacitatea de livrare online, in primele 6 luni ale anului fiscal, in Marea Britanie; aici, vanzarile online de alimente s-au dublat in decembrie 2020 (atingand procentul de 12,5% si transformand ultima luna a anului trecut intr-una record pentru acest sector); supermarketul online Ocado a fost numit brand-ul britanic cu cea mai mare dezvoltare (de catre BrandZ)
  • Black Friday – vanzatorii terti au vandut cu 60% mai mult YoY de Black Friday, pe Amazon (depasint 4,8 miliarde $, in intreaga lume); in Marea Britanie, magazinele online au vandut cu 23% mai mult de Black Friday (comparativ cu 2019), numarul de vizite online au crescut si ele (cu 35% YoY), ratele de conversie au fost de +2% YoY si singura scadere a fost la capitolul valoarea comenzii (de -4% YoY, in medie); la nivel global, cel mai bine s-au vandut produsele pentru Animale de companie (+60% YoY) si cele pentru Casa & Gradina (+52% YoY), iar cel mai prost – Imbracamintea (-4% YoY)
  • Singles Day – cele 11 zile de campanie din acest an au pus Alibaba pe harta lumii, cu vanzari totale de peste 74 miliarde $ (+26% YoY); peste 470 de brand-uri au vandut marfa cu o valoare bruta de 100 de milioane de yuani; punctul maxim a fost cel in care platforma a procesat 583.000 de comenzi/secunda; chatbotul AI al Alibaba a raspuns la 2,1 miliarde de intrebari clientelare; rivalii de la JD.com au vandut produse in valoare de 40,9 miliarde $ de Singles’ Day
  • Amazon – 35% dintre cumparaturile online din timpul primului lockdown britanic s-au facut pe Amazon.co.uk; se estimeaza ca, in 2020, selerii de pe marketplace-ul cu sediul la Seattle au vandut in plus, fata de 2019, produse in valoare de 95 de miliarde $ (adica un total de 295 miliarde $); fata de anul anterior (135 miliarde $), in 2020, Amazon Retail a vandut produse poprii de 180 miliarde $; aproape jumatate dintre noii vanzatorii aparuti pe Amazon in martie 2020 au fost din China (cu 39% mai mult ca in 2019); in Q3 2020, Amazon a vandut cu 37% mai mult YoY, la nivel mondial (adica o valoare de 96,1 miliarde $), profitul total fiind mai mare cu 200% decat cel din Q3 2019 (6,3 miliarde $)
  • magazinele fizice de imbracaminte – 60-70% dintre vanzarile brand-ului John Lewis au provenit din mediul online, in 2020 (fata de doar 40% pre-pandemie); in perioada Sabatorilor de iarna, Next a vandut si el cu 36% mai mult YoY, pe Internet, in timp ce Marks & Spencer se lauda cu +47,5% YoY
  • vanzarile internationale online de produse de lux au crescut cu 170% fata de 2019, in august-septembrie 2020

Comentariu ( 1 )

  1. […] COVID-19 a accelerat orientarea catre e-commerce la nivel mondial: in Canada, Europa, Marea Britanie si Romania, noile depozite sunt la mare cautare, iar […]

Leave a reply