Impactul COVID-19 asupra comertului online, in cifre, la nivel mondial
Dezvoltarea masiva a comertului online in 2020, din cauza pandemiei COVID-19, a fost evidenta peste tot in lume: consumatorii si-au schimbat comportamentul de cumparare iar brand-urile au fost fortate sa-si adapteze rapid strategiile. Dar cat de mare a fost, mai exact, aceasta dezvoltare? Econsultancy.com a strans laolalta informatii interesante legate de e-commerce si noul coronavirus, intr-un articol din care ne-au atras atentia urmatoarele cifre relevante:
- in Marea Britanie, vanzarile online totale au atins cea mai mare cifra din ultimii 13 ani, in 2020 (+36,6% YoY); de Black Friday, cresterea a fost de 39% YoY, iar in decembrie – de +37% YoY; retailerii multichannel au avut vanzari mai mari decat competitorii lor care vand doar pe Internet, ceva ce nu s-a mai intamplat din 2017 (+57% YoY vs. +9,1% YoY); cel mai bine s-au vandut, de-a lungul anului, produsele pentru Gradina (+222,5%) si Electronicele (+90,8%); comertul mobile a crescut cu 73% fata de 2019
- la nivel global, comertul transfrontalier a crescut cu 82% YoY, tara cu cea mai mare dezvoltare fiind Filipine (+258% YoY)
- in SUA, penetrarea e-commerce-ului a crescut cu 10 ani in 90 de zile, in primul trimestru din 2020 (ajungand la 33%)
- in 2020, vanzarile cu amanuntul online sunt estimate la 3,9 trilioane $ (echivalentul a 17% din tot retailul); in China, aceste vanzari online vor fi reprezenta 25% din intreaga piata de retail din regiune; analistii spun ca zonele geografice cu o penetrare e-commerce mai mica pana acum (ca Australia si Canada) au avut parte de o crestere online mult mai rapida, comparativ cu zonele unde e-commerce-ul era deja un jucator important inainte de pandemia COVID-19
- alimentele comandate online au castigat vertiginos teren, astfel incat Tesco si-a dublat capacitatea de livrare online, in primele 6 luni ale anului fiscal, in Marea Britanie; aici, vanzarile online de alimente s-au dublat in decembrie 2020 (atingand procentul de 12,5% si transformand ultima luna a anului trecut intr-una record pentru acest sector); supermarketul online Ocado a fost numit brand-ul britanic cu cea mai mare dezvoltare (de catre BrandZ)
- Black Friday – vanzatorii terti au vandut cu 60% mai mult YoY de Black Friday, pe Amazon (depasint 4,8 miliarde $, in intreaga lume); in Marea Britanie, magazinele online au vandut cu 23% mai mult de Black Friday (comparativ cu 2019), numarul de vizite online au crescut si ele (cu 35% YoY), ratele de conversie au fost de +2% YoY si singura scadere a fost la capitolul valoarea comenzii (de -4% YoY, in medie); la nivel global, cel mai bine s-au vandut produsele pentru Animale de companie (+60% YoY) si cele pentru Casa & Gradina (+52% YoY), iar cel mai prost – Imbracamintea (-4% YoY)
- Singles’ Day – cele 11 zile de campanie din acest an au pus Alibaba pe harta lumii, cu vanzari totale de peste 74 miliarde $ (+26% YoY); peste 470 de brand-uri au vandut marfa cu o valoare bruta de 100 de milioane de yuani; punctul maxim a fost cel in care platforma a procesat 583.000 de comenzi/secunda; chatbotul AI al Alibaba a raspuns la 2,1 miliarde de intrebari clientelare; rivalii de la JD.com au vandut produse in valoare de 40,9 miliarde $ de Singles’ Day
- Amazon – 35% dintre cumparaturile online din timpul primului lockdown britanic s-au facut pe Amazon.co.uk; se estimeaza ca, in 2020, selerii de pe marketplace-ul cu sediul la Seattle au vandut in plus, fata de 2019, produse in valoare de 95 de miliarde $ (adica un total de 295 miliarde $); fata de anul anterior (135 miliarde $), in 2020, Amazon Retail a vandut produse poprii de 180 miliarde $; aproape jumatate dintre noii vanzatorii aparuti pe Amazon in martie 2020 au fost din China (cu 39% mai mult ca in 2019); in Q3 2020, Amazon a vandut cu 37% mai mult YoY, la nivel mondial (adica o valoare de 96,1 miliarde $), profitul total fiind mai mare cu 200% decat cel din Q3 2019 (6,3 miliarde $)
- magazinele fizice de imbracaminte – 60-70% dintre vanzarile brand-ului John Lewis au provenit din mediul online, in 2020 (fata de doar 40% pre-pandemie); in perioada Sabatorilor de iarna, Next a vandut si el cu 36% mai mult YoY, pe Internet, in timp ce Marks & Spencer se lauda cu +47,5% YoY
- vanzarile internationale online de produse de lux au crescut cu 170% fata de 2019, in august-septembrie 2020
Comentarii ( 8 )
[…] ani consecutiv. Anii pandemici 2020 si 2021 au insemnat o crestere deosebit de puternica – ca si in restul lumii, de altfel. Apoi a urmat o „recuperare post-COVID”, iar acum pare ca tendinta de crestere e din […]
[…] transmite ca sumele cheltuie in comertul cu amanuntul online si offline au fost influentate puternic de recenta pandemie COVID-19, de problemele aparute in lantul de distributie, de inflatia ridicata […]
[…] online s-a schimbat in mod dramatic, in ultimii ani, mai ales odata cu pandemia COVID-19, citim pe esmmagazine.com. Blocati in case, din ce in ce mai multi consumatori au cumparat alimente […]
[…] Dezvoltarea masiva a comertului online din timpul pandemiei COVID-19 s-a diminuat, in 2022, dar e-commerce-ul si retail media se vor dezvolta in continuare, la nivel global, citim pe adexchanger.com. Termenul de „retail media” se refera la reclamele de pe site-uri e-commerce, din marketplace-uri, din magazine fizice, folosite de companii pentru a-si vinde produsele aproape de punctul de cumparare ales de consumatori. Exemple de retail media: mostre gratuite, retail media, carduri de loialitate, cupoane/vouchere, produse sponsorizate, video & display ads, magazine de brand, influencer marketing, colaborari de produs. […]
[…] si ne distram. Pandemia provocata de noul coronavirus a crescut digitalizarea vietii cotidiene, a impulsionat masiv comertul online si a impactat felul in care tehnologia ne afecteaza […]
[…] Dezvoltarea masiva a comertului digital in timpul pandemiei COVID-19 este urmata acum, dupa aproape 3 ani, de o scadere a interesului consumatorilor pentru e-shopping, pe fondul inflatiei si a situatiei economice instabile, create de razboiul din Ucraina. Dupa 2 ani in care Amazon si-a crescut reteaua de depozite, acum are costuri foarte mari de administrare: asa cum scriam recent, Q1 2022 a fost primul trimestru in scadere pentru Amazon, din 2015 incoace, iar gigantul online vrea sa renunte la cel putin 929.000 m2 din depozitele proprii. Ca sa nu mai vorbim de criza de personal din depozitele americane… Conform Amazon, depozitele in exces, productivitatea scazuta si inflatia au inseamnat costuri de 5,6 miliarde €, in Q2 2022. […]
[…] provocata de noul coronavirus a accelerat dezvoltarea comertului online cu pana la 10 ani, in SUA, iar cresterea a fost pregnanta si la nivel global. Modul in care consumatorii cumpara si […]
[…] COVID-19 a accelerat orientarea catre e-commerce la nivel mondial: in Canada, Europa, Marea Britanie si Romania, noile depozite sunt la mare cautare, iar […]