Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Platforma Loop reinventeaza e-commerce-ul, prin ambalaje refolosibile

In primavara acestui an, in SUA si Franta se va lansa platforma Loop, care combina traditia laptarului care aducea la usa sticle pline si le lua pe cele goale cu  ideea de abonament online si de e-commerce sustenabil, care protejeaza mediul inconjurator, citim pe fastcompany.com. Sub deviza „onoram trecutul dintr-o perspectiva moderna”, brand-uri cunoscute devin partenerii Loop si isi trimit spre clienti produsele in ambalaje returnabile, din otel inoxidabil.

Astfel, curierul iti aduce la usa, intr-o cutie pliabila speciala marca Loop (un Loop Tote refolosibil), inghetata, apa de gura, detergent, sampon si nu numai. Cand termini produsele si umpli Loop Tote-ul de containere goale, il trimiti inapoi (curierul ti-l ia gratuit de la usa/poti lasa pachetul la un centru UPS) si primesti automat cutii noi, pline. Loop curata si dezinfecteaza fiecare cutie inainte de a o refolosi (si fiecare poate fi utilizata de peste 100 de ori). In paralel cu ambalajele refolosibile, dar care arata bine pe raft, merge si inovatia la nivel de produs: inghetata Haagen-Dazs ramane tare mai multe ore decat ar face-o intr-o cutie de carton clasica; pasta de dinti Unilever a fost transformata in tuburi refolosibile, cu tablete masticabile; scutecele din cutia returnabila vor fi reciclate, partial, dupa revenirea la producator.

Brand-urile pot deveni parteneri pe loopstore.com. La platforma s-a lucrat peste 1 an, alaturi de parteneri ca Procter & Gamble, Nestle, PepsiCo si Unilever. Comanda se va da pe site-ul Loop, clientii vor plati o garantie pentru containerele metalice, dar pretul produselor va fi similar celui actual. La returnarea containerelor goale, primesti inapoi garantia platita sau, daca te-ai abonat la platforma, returul declanseaza automat o comanda noua pentru acelasi produs. Daca sistemul se va dovedi functional, produsele in ambalaje Loop vor fi lansate si in magazinele fizice.

Unul dintre partenerii noului proiect este compania TerraCycle, axata pe reciclarea materialelor dificile. „Reciclarea este extrem de importanta, dar nu poate ataca problema deseurilor la radacina. Conducem cel mai mare lant de aprovizionare din lume, adunand plasticul din ocean si folosindu-l la produse Unilever, Procter & Gamble si asa mai departe. Dar in fiecare zi, in ocean ajunge si mai mult plastic, deci oricat l-am curata, nu vom rezolva niciodata problema. De aici s-a nascut Loop… Noi credem ca la radacina problemei nu sta plasticul, ci utilizarea singulara a unui produs – asta incearca sa schimbe, pe cat posibil, Loop”, explica Tom Szaky (CEO si Co-fondator TerraCycle). TerraCycle a calculat ca impactul acestui sistem de cutii refolosibile asupra mediului este cu 50-75% mai bun decat metoda conventionala.

Ideea este similara butoanelor de cumparare Dash marca Amazon, dar si abonamentelor e-commerce ale start-up-urilor Birchbox (te abonezi, platesti 10$/luna si primesti lunar o selectie de 4-5 mostre de produse de infrumusetare, le incerci si alegi ce produs vei comanda de pe birchbox.com), Stitch Fix (un stilist iti trimite acasa o data la 2 saptamani/luna/2 luni 5 piese vestimentare personalizate, ti se retin 20$ din cont si in 3 zile decizi ce iti place, platesti produsele si trimiti inapoi restul) si Dollar Shave Club (alegi o lama de ras cu 2/4/6 lame, platesti 1/2/9$, primesti gratuit un maner pentru ele si livrare gratuita, cu exceptia celui mai ieftin tip; lunar/in perioada aleasa de tine, iti vin acasa pachete cu 4-5 lame de schimb).

Raspunde la aceasta intrebare