Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Roundup ECOMpedia: 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I)

Astazi continuam seria de materiale marca Roundup ECOMpedia, in care ne propunem sa descoperim, cu ajutorul unor experti autohtoni in domeniu, care sunt cele mai comune greseli intalnite in randul proprietarilor de magazine online atunci cand vine vorba de platformele de comert electronic, agentia de Google Ads (AdWords) aleasa, campanile de Facebook Ads, utilizarea Facebook Pixel, colaborarea cu o agentie de SEO, alegerea unei agentii de PPC marketing, Usability si cresterea ratei de conversie. Al treilea nostru invitat la discutia virtuala este Ionut Radu Munteanu (foto, Trainer si Managing Partner WebDigital.ro, agentie de marketing online), caruia ii dam cuvantul:

1. Primul lucru pe care oamenii nu-l au in vedere este daca agentia pe care o aleg ofera mai multe servicii sau doar unul singur. Care este paleta de competente pe care o oferteaza?
Trebuie sa iti clarifici nevoia ta reala (campanie pe Google Ads) si sa cauti o agentie care are foarte putine servicii in portofoliu raportat la numarul de oameni, daca se poate doar Google Ads, in cazul in care asta ai nevoie, si sa lucrezi cu ea. Daca tu cauti o companie care sa-ti rezolve foarte multe probleme pe marketing, pe digital marketing sau pe business, gandindu-te ca este mai ieftin, este discutabil gradul de profunzime la care o sa fie rezolvate acestea.

2. Cum se desfasoara comunicarea este un alt lucru la care nu cred ca se ofera suficient de multa atentie si poate reprezenta una dintre cele mai mari probleme. Fie ca este vorba de comunicarea cu o echipa interna sau una externa. Ce trebuie sa faci este sa clarifici cum se va desfasura aceasta.
Capcana in care poti pica este aceea de a vrea sa discuti cu cel care apasa pe butoane si are cea mai multa experienta. Atunci insa apare intrebarea: daca are atat de multa experienta, cat de atent si cat de multa rabdare mai are la detaliile de implementare? Astfel ajungem la o alta paradigma si anume ca cel cu multa experienta si cu perspectiva de ansamblu stie ce se intampla, insa competenta lui in implementare ar trebui sa scada progresiv pe masura ce nu mai face asta. Este posibil ca tu sa ai impresia ca vorbesti cu cel care implementeaza, dar nu va fi asa. Daca persoana care face campaniile este dedicata strict pe asta, rar are cum sa-si dezvolte o abilitatea pe «comunicare cu clientul».
Cel mai potrivit este un intermediar, care iti intelege perspectiva, care stie si poate sa comunice cu tine si poate transmite informatiile mai departe. Asta este o caracteristica importanta. Trebuie sa stii cum functioneaza comunicarea si sa poti gasi pe cineva care sa poata sa fie traducatorul nevoilor tale, un interpret care sa inteleaga perspectiva de ansamblu si nevoia ta. Deci de retinut: atentia la comunicare si faptul ca aceasta nu inseamna ca trebuie sa vorbesti cu cel care implementeaza, dar este esential sa stii cu cine vorbesti. Daca acesta este un traducator al strategiei in actiuni, bine; daca este owner-ul agentiei care si implementeaza sau este un foarte bun si cunoscut specialist care nu mai implementeaza, alegerea ta. Dar daca tu mergi la el pentru ca este «pom laudat», trebuie sa stii ce se intampla cand aceasta persoana este in concediu, cine din echipa lui va comunica cu tine, cine de la tine va comunica cu agentia. Este o decizie sanatoasa sa lucrezi cu un Account Manager cu care sa ai «chimie» si care sa aiba suficient de multa experienta pentru a intelege business-ul tau, provocarile tale si care le poate traduce mai departe catre cei care implementeaza si al carui job sa fie asta.

3. Dorinta de a lucra cu un singur specialist este un obstacol.
Sa spunem ca, la inceput, ai un specialist cu 3-4 ani experienta, care lucreaza pe campania ta, dar – in timp – acesta ajunge la un nivel de platou pe contul respectiv. Poate ai vrea un specialist cu 2 ani experienta, care sa fie mai indraznet pe contul tau, sa greseasca, sa vina cu ceva nou. De aceea, varianta cea mai buna este sa lucrezi cu mai multi specialisti, ca de aia alegi sa lucrezi cu o echipa. Evident ca exista si aici o capcana: ca nu stie dreapta ce face stanga. De aceea ai nevoie de o echipa bine organizata. Trebuie sa fii atent daca acestia au niste procese interne, ce se intampla atunci cand cineva pleaca in concediu, cum se rezolva un task, daca se lucreaza «waterfall» sau «Agile». Trebuie sa le intelegi modul de lucru si sa vezi cat de mult se potriveste asta cu tine si cu nevoile tale.

4. O alta provocare este alegerea agentiei care ofera cel mai mic pret. Bineinteles ca mereu in minte trebuie sa fie: «La fiecare 1.000 € pe care eu i-as investi, fara sa apelez la o agentie, cati dintre acestia ar fi investiti cu cap?».
Imagineaza-ti ca, daca ai cumpara tu direct de la Google e ca atunci cand cumperi un monitor, insa aici cumperi atentia audientei care trebuie sa cumpere de la tine, ca sa iti creasca afacerea. In prima faza, analizezi daca poti gasi un monitor care are aceleasi caracteristici ca unul scump, fara a consuma timp in a invata pe fiecare dintre acestea si sa te coste cel mai bun pret pentru cat esti dispus sa investesti. Deci pentru fiecare 1.000 € pe care tu ii investesti in campanie, practic cumperi un bun care este cel mai OK la banii pe care ii poti oferi.
Pretul este stabilit in functie de timpul pe care il ofera agentia, daca timpul este cel tranzactionat, trebuie sa fii atent la cata valoare aduce. De exemplu, intr-o agentie pot fi 5 oameni care au 3 luni experienta si poti primi 200 de ore/luna, dar cat de multa valoare vor avea acestea fata de 20 de ore de la oameni care au peste 2 ani experienta? Oamenii care au 1-2 ani experienta intr-o agentie care ofera 7 tipuri de servicii sunt echivalenti cu cei care au 1-2 ani experienta intr-o agentie care ofera un singur tip de serviciu?
Un alt criteriu dupa care se stabileste pretul este knowledge-ul pe care il primesti, precum si rapiditatea. Daca o problema este grea, ai vrea ca cineva sa se uite mai mult peste problema si sa o rezolve sau sa iti dea un raspuns rapid si sa o rezolve superficial?

5. Credinta in «overpromise». Ca agentie, este usor la semnarea contractului sa spui ca tu faci minuni. Adevarul este ca orice actiune pe care o faci in marketing are scopul de a creste business-ul respectiv.
Este clar ca oricine poate spune ca iti va creste afacerea, dar trebuie privite cu scepticism promisiunile de genul: «O sa iti dublez business-ul», «O sa-ti scad pretul pe click», «O sa-ti cresc ROI-ul de 10 ori», «O sa-ti scad cost din revenue spre zero», «O sa-ti aduc doar trafic de calitate». Daca ai gasi o astfel de agentie, ar trebui sa te lasi de business, sa devii pur si simplu investitor, cu mai multe business-uri in care sa-ti bagi banii si sa-i lasi pe acesti magicieni sa-si faca trucurile, iar tu sa pleci in vacanta.

Diferenta intre agentii consta in toate criteriile discutate mai sus, pe care trebuie sa le ai in vedere.”

Citeste si primele parti ale seriei Roundup ECOMpedia: 5 greseli in alegerea platformei de e-commerce (I si II)!

Comentarii ( 6 )

  1. […] functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii […]

  2. […] functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii […]

  3. […] functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II si III), 5 greseli in alegerea unei […]

  4. […] functionalitati noi in platforma e-commerce (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II si III), 5 greseli in alegerea […]

  5. […] noi in platforma e-commerce (I si II), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II si III), 5 greseli in alegerea […]

  6. […] produsele in platforma e-commerce aleasa (I), 5 greseli in alegerea unei agentii de Google Ads (I), 5 greseli in conceperea unei campanii de Google Ads (I, II, III si IV), 5 greseli in […]