Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Relatii cu clientii online, dupa ora 17:00? Nu si in Olanda si Germania (sondaj)

Peste 40% dintre magazinele e-commerce olandeze si germane inchid departamentul de Relatii cu clientii la ora 17:00, informeaza ecommercenews.eu, citand doua sondaje de opinie marca Salesupply, realizate in tarile amintite. In Tarile de Jos, au fost analizate departamentele de Relatii cu clientii ale celor mai mari 250 de magazine digitale. In Germania au fost analizate 118 magazine online.

In Tarile de Jos, 44% dintre e-shop-uri trag obloanele virtuale la ora 17:00 si nu mai raspund potentialilor clienti. Peste 20% dintre magazinele e-commerce analizate sunt dechise si seara, dar inchid in weekend la ora 17:00. Analizand primele 10 magazine digitale, studiul amintit a observat ca majoritatea raspund la intrebari si pe seara, in fiecare zi a saptamanii.

In Germania, procentul este si mai ridicat: 48% dintre magazinele online nu pot fi contactate dupa ora sase seara, in conditiile in care perioada dintre orele 18:00-22:00 este cea mai activa pentru achizitii online (peste jumatate dintre cumparaturile pe Internet sunt facute in acest interval orar). Doar 17% dintre e-shop-urile analizate raspund intrebarilor primite de la consumatorii germani dupa ora sase seara, iar in weekend 66% nu raspund deloc! Doar 10% dintre magazinele e-commerce au un departament de Relatii cu clientii deschis in fiecare zi.

Ambele tari europene sunt piete e-commerce mature: in Tarile de Jos, in 2021, s-au facut cumparaturi pe Internet in valoare de peste 30 de miliarde €, in timp ce vanzarile online de produse in Germania au totalizat 99,1 de miliarde €. Majoritatea shopping-ului online are loc in perioada luni-joi, intre orele 10:00-21:00, doar 13% dintre consumatori fac achizitii digitale in weekend.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentarii ( 2 )

  1. […] de relatii cu clientii doar intre orele de program (problema regasita si in alte tari europene, ca Tarile de Jos si Germania si care creste riscul de a pierde clienti), chiar daca britanicii fac shopping online intre orele […]

  2. […] consumatorilor. In vara, sursa amintita semnala aceeasi problema, in cazul magazinelor online din Olanda si Germania – deci problema este una comuna, in tarile […]

Leave a reply