Germania: cifra de afaceri online a fost de 107,1 miliarde €, in 2021 (raport)
Asociatia nationala germana a comertului electronic, Bevh (der Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland e.V), a publicat recent un raport privind piata e-commerce locala, in 2021, citim pe ecommercenews.eu. Documentul noteaza ca vanzarile digitale de produse au totalizat 99,1 miliarde € (cu 19% mai mult, fata de 2020), in Germania, iar cele de servicii – 8 miliarde €, ajungandu-se la un total de 107,1 miliarde €.
In 2020, cresterea comertului pe Internet a fost de 14,6% YoY, iar procentul de 19% din 2021 indica faptul ca e-commerce-ul a devenit ceva normal in tara vest-europeana. „Pandemia provocata de noul coronavirus continua sa impuna o stare de urgenta in peisajul social si comercial, dar comertul digital aduce inapoi putina normalitate (…). E-commerce-ul este ceva din ce in ce mai normal si mai obbsnuit. Dupa ce s-a dezvoltat brusc la inceputul pandemiei, s-a stabilizat la un nivel inalt, ceea ce dovedeste ca beneficiile acestuia (mai multe alegeri si servicii mai bune) sunt clare. Comertul fara e-ommerce este deja ceva de neconceput, si pentru consumatori, si pentru retaileri”, a transmis Gero Furchheim (Presedintele Bevh).
Studiul Bevh mai arata ca cel putin 96,3% dintre cumparatorii online au fost „multumiti” si „foarte multumiti” de comanda facuta. In 2021, 40% dintre comenzi au fost facute pe dispozitive mobile, volumul m-comertului fiind mai mare cu 56,5% YoY (atingand 39,9 miliarde €; prin comparatie, in 2020, vanzarile generate pe dispozitive mobile erau de 28,1 miliarde €, adica o treime din toate vanzarile e-commerce). 2 din 3 germani de 14-29 de ani au facut shopping online folosind un smartphone sau o tableta, anul trecut. Cele mai multe achizitii digitale s-au facut de pe marketplace-uri, care au avut vanzari brute de 50,5 miliarde €, in 2021, in Germania. Alimentele, medicamentele si produsele pentru animale de companie au fost achizitii online populare, cu vanzari mai mari cu 36,4% YoY.
Comentariu ( 1 )
[…] de peste 30 de miliarde €, in timp ce vanzarile online de produse in Germania au totalizat 99,1 de miliarde €. Majoritatea shopping-ului online are loc in perioada luni-joi, intre orele 10:00-21:00, doar 13% […]